.

Beantwoord

Waarom kan ik mijn simkaart niet gebruiken in het buitenland?

  • 3 May 2019
  • 4 reacties
  • 483 Bekeken

Badge
  • Startend Simyaan
  • 3 reacties
hallo,

ik heb een galaxy s4 en het lukt mij niet om in het buitenland te internetten, bellen of sms-en.
Heel sporadisch wil ie het wel doen in oostenrijk.
Alle tips en topics ben ik na gegaan. en heb ik gecheckt en uitgevoerd. maar helaas nog steeds niet gelukt.
Wellicht een reset vanuit jullie kant?
andere tips?

gr maris
icon

Beste antwoord door Jihane 6 May 2019, 13:42

Bekijk originele reactie

4 reacties

Als ie het sporadisch doet ligt het niet aan je instellingen, die zijn dan juist. Wellicht is het bereik daar matig / slecht en daar kan Simyo weinig aan doen.

Een moderator zal nog reageren. Misschien kan deze een reset op je buitenland opties doen.
Reputatie 7
Badge +10
Hi Maris,

Welkom op het Simyo Forum!

Wat jammer dat het niet lukt om je simkaart te gebruiken in het buitenland! Ik heb je aansluiting erbij gepakt en een reset uitgevoerd op je buitenlandopties. Hiermee worden de instellingen vernieuwd - wil jij je toestel een kwartier uitzetten en daarna weer aandoen? Ben je nu in het buitenland en kun je het meteen uittesten?

Wat Ray zegt is correct: als het sporadisch werkt, dan suggereert dat dat het niet per se ligt aan je instellingen, maar wellicht aan het netwerk waarmee je verbonden bent. Ik raad je aan om te verbinden met een ander netwerk wanneer je in het buitenland bent. Hoe doe je dat? Je kunt naar deze pagina surfen en daar je telefoon opzoeken. Dan klik je op 'Handmatig een netwerk selecteren'.

Laat je me weten of je er zo uit komt?

@ Ray, dankjewel voor je reactie!

Groetjes,
Jihane
Badge
hallo intussen kan ik het niet meer testen, omdat ik terug in nederland ben.

In ieder geval heb ik toen ik nog in frankrijk zat ook geprobeerd handmatig een netwerk te selecteren.
Alle die ik daar zag heb ik geprobeerd, maar is niet gelukt.
Bij mijn partner lukte het wel om verbinding te maken (andere telefoon en andere provider).

Is er nog een manier om het nog te testen als ik in Nederland zit?

groet

Maris
Reputatie 5
Badge +4
Hoi Maris,

Het is vanuit Nederland helaas niet mogelijk om te testen of je kunt verbinden met een buitenlands netwerk. Ik zie dat je in een ander topic ook contact hebt gehad over een dikke simkaart. Ik wil dus voorstellen om dit eerst even af te wachten. Hopelijk is dit ook meteen de oplossing voor je problemen in het buitenland. Deze dikke simkaart is inmiddels onderweg.

Mocht je uiteindelijk toch weer geen verbinding hebben buiten Nederland. Dan wil ik je vragen om eens een kruistest uit te voeren. Hierbij wissel je met iemand van simkaart, zo kunnen we namelijk zien of het een probleem in het toestel of een probleem in de simkaart is.

Houd je ons op de hoogte?

Groetjes,

Kevin

Reageer