.

Beantwoord

Waarom kan ik mijn simkaart niet gebruiken in het buitenland


Badge
Hallo,
Tien maanden per jaar ben ik un het buitenland. Ik wil graag de simkaart blijven gebruiken in de maanden dat ik wel in NL ben. Nu wilde ik zojuist de simkaart gebruiken zodat deze actief blijft maar het werkt niet. Bij de instellingen heb ik buitenland geactiveerd en ik heb de telefoon opnieuw opgestart. Wat kan het probleem zijn?
Alvast bedankt!
icon

Beste antwoord door Ray 9 May 2017, 18:31

Bekijk originele reactie

21 reacties

Staat (data)roaming aan? Naar ik mag aannemen. ..bellen in en naar het buitenland staat aan op mijn simyo.
Badge
Ja, staat aan. Ik zie wel een r, maar het werkt niet, zie ook geen h+ voor Internet
R is goed. Probeer handmatig netwerk selecteren.
Zullen we het voor de voet nemen? Eerst bellen...

Daarna komt..
Bij Internet, staat op mijn simyo Internet aan?
Badge
Heb ik gedaan. Bellen lukt in de zin van dat de telefoon in Nederland over gaat
Sms naar het nummer dat ik heb gebeld komt niet aan.
Ja bij mij simyo staat Internet aan
Telefoon uit en weer aan. Landcode controle.
*edit
Berichtencentrale +31653131313
Badge
Heb uit en ingeschakeld. Nummer berichten centrale is correct. Hoe/waar controleer ik de landcode?
0612345678 wordt 0031612345678 of +31612345678 landcode is 0031 of +31 (beide NL)
Badge
Dan staat het goed toch?
Een miniem verschil geeft ander resultaat..
Morgen reactie van moderator. Wordt vervolgd..:)
Wie zegt dat het aan de verzender ligt. Kan ook aan het netwerk liggen of aan de ontvanger.
Badge
Inmiddels heb ik van de ontvanger gehoord dat het sms bericht is aangekomen. Blijft nog wel de vraag waarom ik niet op internet kan. Maar het verzenden van een sms was volgens mij voldoende om de sim kaart geactiveerd te houden? Als dat idd zo is, dan is Internet niet belangrijk.
Bedankt voor jullie hulp!
Dat kan idd de controle bij TS is alvast gedaan. :)
Fijn dat je al zover bent. Thnx voor de terugkoppeling.

Internet..APN staat goed?
Badge
TS?
Apn zie ik alleen kpn, geen idee of dat goed is.. 🙂
Geef even aan welke telefoon. Dan kan worden gekeken. 🙂
TS is TopicStarter
Ik lees simkaart geactiveerd houden? Heb je prepaid? Want als je prepaid hebt dan kun je in het buitenland enkel via wifi internetten.
Ach ja..klopt. !
Badge
Ik gebruik idd prepaid! Helemaal duidelijk zo. Bedankt voor het meedenken!
Reputatie 5
Badge +9
Hoi HF Swets,

Jammer dat het niet duidelijk voor je was dat je met je Prepaid niet kon internetten in het buitenland.

Ik zie overigens dat je in maart nog verbruik hebt gehad, dus je Prepaid blijft nog wel een tijdje actief! Kijk ook altijd of jouw e-mailadres wel goed staat op je Mijn Simyo. Daar sturen wij namelijk waarschuwing e-mails naartoe, voordat je Prepaid verloopt zodat je het niet vergeet.

Heb je hier verder nog vragen over?

@Friesian en Ray bedankt voor jullie hulp!

Groetjes,
Caspar
Badge
Hallo,
Ik wilde de simkaart nu alvast testen omdat ik hem anders met iemand mee kon geven naar Nederland. Maar ik zie dat de sms die ik gisteren heb verstuurd is geregistreerd dus dan kan ik dat over een paar maanden weer doen om zo de periode in het buitenland te overbruggen.
Voor nu geen vragen meer dus.
Bedankt!
Reputatie 6
Badge +7
Hoi HFSwets,

Oh, wat fijn dat het is gelukt om je simkaart actief te houden! :D

Als je andere vragen hebt, dan kun je ons dit gerust laten weten. Wij helpen je graag verder!

Hartelijke groet,
Asma

Reageer