.

Beantwoord

Waarom kan ik met mijn Simyo simcard niet naar een satelliet telefoon bellen?

  • 17 January 2019
  • 9 reacties
  • 756 Bekeken

  • Beginner
  • 2 reacties
Als ik met mijn iPhone met Simyo simcard naar mijn satelliet telefoon (Thuraya) bel, krijg ik de melding dat het nummer niet in gebruik is. Dat is met meerdere GSM providers zo. Waarom kan ik de satelliet telefoon niet bereiken?

Ik kan wel een sms sturen en gebeld worden is geen probleem.

Het nummer begint met 0088 of +88
icon

Beste antwoord door Kevin 17 January 2019, 14:08

Bekijk originele reactie

9 reacties

Ik ben niet bekend met de werking van satelliettelefoons maar omdat je schrijft dat het meerdere providers is zou ik het zoeken in de telefoon zelf. Misschien dat er een instelling verkeerd staat.
Is het nummer van de satelliettelefoon correct?
Reputatie 5
Badge +4
Hoi JWE,

Welkom op het Simyo Forum!

Zonde dat het niet werkt om je satelliettelefoon te bellen! Zoals Ray ook al aangaf, lijkt het me verstandig om het probleem in dat toestel te zoeken. Aangezien je met meerdere providers dat nummer niet kan bereiken.

Je zou ook eens contact op kunnen nemen met de provider die je met dat nummer gebruikt? Ik heb voor de zekerheid ook even je aansluiting bekeken, je zou gewoon naar het buitenland moeten kunnen bellen dus ook naar een satelliettelefoon.

Houd je ons op de hoogte?

Dankjewel voor het antwoorden Ray en Friesian!

Groetjes,

Kevin
@Friesian: Het nummer is correct, want ik kan sms ontvangen, gebeld worden door vaste telefoons en sommige mobiele telefoons. Zelf bellen en sms-en is ook geen probleem.

@Ray: Daar ging ik in eerste instantie zelf ook van uit, maar mijn sat telefoon kan wel een enorme afstand naar een sateliet overbruggen maar heeft verder heel weinig instel mogelijkheden. Het lijkt echt een ouderwets blok-mobiel, model koelkast met grote antenne. Inmiddels heb ik al veel dingen gecheckt: Plek zoeken met een goed bereik (buiten), voldoende opgeladen accu, etc.

@Kevin: Ik kan inderdaad naar het buitenland bellen, dat is geen probleem.

Ik heb gisteren ook nog verder gezocht op internet en gezien dat er in 2008 problemen waren met scam froude doormiddel van satelliet nummers (https://www.allaboutphones.nl/grote-scam-gaande-in-nederland-met-0088-telefoonnummer/). Daardoor en misschien ook omdat bellen naar satelliet nummers belachelijk duur is, kan ik mij voorstellen dat sommige providers 0088 nummers blokkeren net zoals bepaalde 090 nummers. Ik kan via Simyo ook geen geld naar bijvoorbeeld een goed doel over maken via sms. Dat is ook vanwege een 'kosten-blokkade'

Op mijn vaste telefoon krijg ik een gesproken waarschuwing dat ik naar een buitenlands nummer bel waar hoge kosten aan verbonden kunnen zijn.

Dit is wat ik tot nu toe weet.
Reputatie 7
Badge +10
Hi JWE,

Dankjewel voor de toevoegingen! Is het een idee om contact op te nemen met de leverancier van de satelliettelefoon?

Er is vanuit Simyo alleen een blokkade op betaalde entertainmentnummers. Je zou 0088 nummers moeten kunnen bellen!

Groetjes,
Jihane
(...) Je zou 0088 nummers moeten kunnen bellen! (...)

Met mijn Simyo sim kan ik geen enkel 0088 nummer bellen. Ik heb ook andere satelliet telefoons van andere providers geprobeerd te bellen. Ik kom er nergens door.

Alleen met Vodafone en Hollands Nieuwe (Vodafone netwerk) lukte het tot nu toe. Verder heb ik ontdekt dat het in oktober 2018 nog wel lukte met Simyo.

En ik denk sterk dat het toch een blokkade is om ons ongewild te beschermen tegen 0088-nummer scam. Het internet en de gsm-fora staan er vol mee. Verder hebben de satelliet providers er niets aan om bellen naar hun telefoons te blokkeren.

Tot zo ver voor nu,
met groet,
Jan
Reputatie 7
Badge +10
Hi JWE,

Ik snap je hypothese! Op deze pagina zie je terug dat het bellen van 088-nummers geen enkel probleem is. De enige nummers die geblokkeerd worden, zijn 090X nummers (zoals: 0909 of 0906 nummers).

Wat gek dat het ook niet lukt om andere satellietnummers te bellen! Je gaf in het eerste bericht aan dat het met andere providers ook niet lukt om naar je satelliettelefoon te bellen. Hebben die andere satelliettelefoons deze leverancier?

Groetjes,
Jihane
Reputatie 7
Badge +9
Op deze pagina zie je terug dat het bellen van 088-nummers geen enkel probleem is.
Dit is de aarde aan Jihane!! 😉(Vond ik toepasselijk bij Satelliet bellen)

088 != 00 8816 (Iridium) of 00 8817 (Iridium) of 00 870 (Inmarsat) of 00 88216 (Thuraya). Die vallen als het goed is onder deze pagina en het land "Satelliet".

088 == niet geografisch gebonden Nederlands nummer.
Reputatie 6
Badge +5
Hi Groentjuh,

Wat je zegt klopt helemaal! De satellietnummer zouden dan echter wel gewoon gebeld moeten kunnen worden.

Groetjes,
Niels

Reageer