Skip to main content

.

Hallo medewerker Ziggo, sinds ik de i-phone 6 heb kan ik niet op internet in buitenland. Instellingen zijn precies hetzelfde als bij mijn vrouw haar i-phone 5s, wat voorheen mijn telefoon was. Instelling heb ik meerdere malen opnieuw geprobeerd met opnieuw opstarten. Zou er bij jullie ergens een instelling niet goed kunnen zijn? Gr. Gerard
Hallo medewerker Ziggo....



Ziggo?? :8:? Je zult Simyo bedoelen, anders zit je hier toch echt verkeerd 🆒



Belangrijkste: heb je Internet in het buitenland geactiveerd in je Mijn Simyo??
Sorry, ben gewend bij problemen om dan Ziggo te schrijven! (Grapje) . Ja, buitenland is geactiveerd, ook bij mijn Simyo heb ik alles hetzelfde staan als bij mijn vrouw haar account.
Dan is het wel apart dat beide iPhones met dezelfde instellingen, data roaming aan?, niet de zelfde uitwerking hebben.
Ja idd, daarom vraag ik me af of er nog interne instellingen bij Simyo mogelijk zijn
Ik denk dat het enige dat Simyo kan doen is jouw simkaart een reset geven op het netwerk en dat jij je telefoon uit en weer aan zet.
Hoi GerardL,



Welkom op het Simyo Forum.



Wat lastig dat je geen gebruik kunt maken van internet in het buitenland. Je wilt vaak toch wel contact kunnen met het thuisfront onder andere. RicoK heeft je al van wat informatie voorzien en een aantal vragen gesteld. Helemaal super!



Begrijp ik uit jouw verhaal dat jouw vrouw wel gebruik kan maken van het internet in het buitenland? Zou je voor mij nog één puntje in de instellingen willen nakijken? Op het moment dat jij met een iPhone in het buitenland bent, moet de dataroaming inderdaad aanstaan. Onder deze optie vind je de instelling 'EU-internet'. Hoewel het erg logisch lijkt om deze instelling aan te zetten, is dit niet de bedoeling. Dataroaming mag dus aan en EU-internet moet uitstaan. Laat je weten of dit toevallig de oplossing is?



In het systeem staat alles in principe goed. Je zou gewoon gebruik moeten kunnen maken van jouw aansluiting. Heb je al geprobeerd handmatig een netwerk te selecteren? Kun je mij daarnaast aangeven of je wel kunt bellen & sms'en? Alvast bedankt voor alle aanvullende informatie.



@RicoK, bedankt voor al je hulp :)



Ik heb dit topic verplaatst naar 'Buitenland'. Daar komt jouw vraag beter tot zijn recht!



Groetjes,

Angela
Hallo Angela, EU staat uit, handmatig heb ik alle providers geprobeerd, niets helpt, bellen en sms en gaat wel. Zou het kunnen dat het aan het inloggen komt, voor mijn vrouw en voor mij heb ik hetzelfde account. Mijn tel nummer eindigt op 9092 mijn vrouw 3212.
Lastig dat het nog steeds niet werkt, GerardL...

Deze volg ik niet helemaal:

Zou het kunnen dat het aan het inloggen komt, voor mijn vrouw en voor mij heb ik hetzelfde account.


Allebei jullie telefoonnummers hebben een eigen Mijn Simyo account. Je kunt niet de één beheren nadat je met de ander ingelogd bent.



Ik denk wel dat ik het 'lek boven heb'. Omdat je in het verleden 4G hebt gehad, heb ik nu .e.a. aangepast in je aansluiting. Als het goed is kun je nu internetten in het buitenland nadat je je telefoon opnieuw hebt opgestart.



Laat je nog even weten of het geholpen heeft?
Hallo Ernst, inderdaad kan dat beheren niet, maar ik had enkele vragen op dit forum beantwoord via de telefoon van mijn vrouw en dacht dat ze misschien die telefoon hadden gecheckt. We zijn inmiddels terug in Nederland, dus kan even duren voordat ik weer in buitenland ben om te testen of het nu werkt, laat dit t.z.t. wel weten, In ieder geval alvast bedankt! Gr. Gerard
Hoi GerardL,



Als Ernst iets aan je aansluiting heeft aan laten passen, kun je er haast wel van uit gaan dat het helemaal goed staat. We horen het t.z.t van je!



Groetjes, Tiury
Hallo Ernst en/of Tiury, helaas werkt mijn internet nog niet, ben laatst in Duitsland geweest, werkte niet, heb de telefoon opnieuw opgestart en helaas nog niets! wat nu? Als ik weer een keer in buitenland kom zal ik alles eens opnieuw invoeren, maar denk niet dat het daar aan ligt.
Hoi GerardL,



Geen Tiury of Ernst deze keer ;)



Wat lastig dat het probleem nog steeds niet opgelost is! Voor de volledigheid heb ik de buitenlandoptie nog een reset gegeven in het systeem. Als jij de instellingen in jouw telefoon nog eens checkt en het toestel uit- en aanzet, hebben we alles gedaan wat we konden doen!



Mocht je nog geen connectie kunnen maken, neem dan waar mogelijk even contact met ons op vanuit het buitenland. Wij kunnen dan bellen met de netwerkspecialist van KPN. Zij kunnen direct nagaan of jou simkaart zich juist aanmeldt op het buitenlandse netwerk. Houd je ons weer op de hoogte?



Groetjes,

Angela
Hallo medewerker Simyo, laatst in Duitsland geweest en zonder iets aan de telefoon te wijzigen werkte het internet. dus "die buitenlandoptie nog een reset gegeven" is waarschijnlijk de oplossing geweest. komend weekend ben ik weer in Duitsland en zal alles weer getest worden. Groetjes en bedankt!
Hoi GerardL,



Dat is goed om te zien! Wat fijn dat je ons ook nog even hebt laten weten dat het probleem opgelost is 🙂 Graag gedaan namens iedereen die jou in dit topic heeft bijgestaan.



Mocht het om welke reden dan ook niet lukken om aankomend weekend gebruik te maken van het internet, geef dan even een seintje. We gaan je dan uiteraard opnieuw verder helpen.



Groetjes,

Angela

Reageer