Skip to main content

.

Vraag

Waarom kan ik ineens geen sms'jes meer ontvangen in het buitenland?

• 11 april 2025
  • 1 reactie
  • 14 Bekeken

ik ben in de Filipijnen en hier in het verleden tot een paar maanden geleden altijd normaal sms kunnen ontvangen. instellingen waren dan bellen in het buitenland aan. geen internetten aan. geen internetten in NL. Nu lukt het niet om te verdingen. alle aanwijzingen van de helpdesk gevolgd maar de netwerken blijven op “ forbidden “ staan bij handmatige selectie. Ik vermoed toch dat er iets gereset moet worden aan de Simyo kant. Ik ben vorige week in Duitsland geweest en daar werkte alles prima op dezelfde telefoon. de aanwijzingen van de hekpdeskmedewerker waren verder nog om dan internet in het buitenland aan te zetten en de mobiele data. Maar ik heb een prepaid en dan is de data zo op, met 5 euro per mb. dat lijkt mij niet de bedoeling en ik heb verder geen internet nodig via data roaming hier. alleen het ontvangen van de SMS. De service van Simyo is wel achteruit gegaan. vroeger heb ik dit issue ook wel eens gehad en dan werd het na een bericht gereset en werkte het wel. het lijkt nu wel of men de klant onnodig geld af wil troggelen door deze zijn data aan te laten zetten.

Heb je hier een antwoord gevonden op je vraag?

1 reactie

Amy
Forum|alt.badge.img+8
  • Moderator
  • 2436 reacties
  • 14 april 2025

Hoi ​@redborough,

Bedankt voor je bericht. Wat onhandig dat je geen sms'je kan ontvangen in de Filipijnen! 

Zojuist heb ik even meegekeken in het systeem naar jouw aansluiting en zie ik een notitie van de technische dienst staan die luidt: '’Om te kunnen bellen moet je ‘internet in buitenland’ AAN zetten zodat je op een 4G netwerk kan. En vervolgens VoLTE aanzetten op je telefoon om ook daadwerkelijk te kunnen bellen. Mocht je geen internet willen gebruiken dan zet je de Data Roaming UIT in je toestel instellingen, zodat je niet kunt internetten en hier door géén kosten kan maken. 

Dit geldt dus ook voor de sms dienst omdat dit onder de zelfde instelling valt als bellen in het buitenland. Zou je deze instelling kunnen proberen? 

Ik hoor graag of het hiermee lukt! 

Groetjes,
Amy