.

Beantwoord

Waarom kan ik geen sms'jes versturen vanaf Bonaire?

  • 21 October 2019
  • 5 reacties
  • 457 Bekeken

Badge

Goedendag, 

Ik gebruik mijn Simyo sim kaart inmiddels al 3 jaar lang zonder problemen in volle tevredenheid in een GSM module van een alarmsysteem op Bonaire. Als er meldingen zijn dan stuurt de simkaart een sms naar mijn mobiel. Helaas bemerk ik nu dat de simkaart geen goede ontvangst meer heeft met deze gsm module.Ik ontving al tijden geen sms-en meer. Onvangstsignaal wordt gemeten in de module en er is weinig tot merendeel geen ontvangst. .Ik heb de Simyo simkaart in een telefoon gestopt om te kijken of ik verbinding had, ook op dezelfde plek als waar de GSM module van mijn alarmsysteem.hangt. Er is dan geen probleem, ik kan bellen, en ook sms-en. In beeld staat dan Digicell-Simyo nl  met een duidelijke ontvangst. Digicell is de lokale provider op Bonaire, dus heb ik van hun een simkaart in de GSM module van mijn alarmsysteem gestopt en tot mijn verbazing zie ik wel een duidelijke ontvangstkwaliteit. Dus redenerend, het werkte altijd feilloos, nu met de Simyo kaart geen ontvangst in het alarmsysteem, wel met een losse telefoon, en een kaartje van de lokale provider een prima ontvangst. Mijn vraag is er vanuit Simyo iets veranderd, is een reset van het kaartje misschien een oplossing om alles weer werkend te krijgen? Gebruik maken van de lokale provider is een laatste, maar slechte optie, ik blijf liever bij Simyo. Alvast veel dank voor een antwoord. 

Mvgr, 

Perry. 

 

icon

Beste antwoord door Bas 21 October 2019, 10:54

Bekijk originele reactie

5 reacties

Reputatie 6
Badge +6

Bon día Perry, 

Ami no sa pa kiko bo simkaart no ta hasi awo. :wink:

Even zonder dolletjes: het is wel een aparte combinatie van omstandigheden. Het netwerk zou het probleem niet moeten zijn, want zoals je zelf al aangeeft doet onze simkaart het prima in een ander toestel. Een andere simkaart doet het ook goed in je alarmsysteem. Daarmee hebben we dus eigenlijk uitgesloten dat de simkaart of het apparaat het probleem is. Maar als het niet aan je simkaart ligt, én niet aan het netwerk, én niet aan je apparatuur…?  Dan blijft er weinig over :confused:

Ik ga in ieder geval je simkaart een reset geven op het netwerk. Zit onze simkaart op dit moment in een telefoon? Start het toestel dan even opnieuw op zodat de simkaart zich helemaal opnieuw aanmeldt op het netwerk. Dan kun je hem daarna weer in je alarmsysteem plaatsen!

Kun je me laten weten of het iets geholpen heeft? :blush:

Groetjes, 
Bas

Badge

Beste Bas, 

Dank voor je snelle reactie,je spreekt ook een aardig woordje over de grens! Wat fijn dat je de simkaart heb gereset. En wat blijkt, ik heb nu weer volledige dekking in het alarmsysteem. Dus dat is positief nieuws. maar helaas ben ik er nog niet helemaal. Onze beheerster van het huis die krijgt alle 3 meldingen binnen per sms die ik heb geforceerd in het systeem. Zij zit op het plaatselijke netwerk van Bonaire dus Digicell. Ik daarentegen  ontvang maar één verzonden melding, dus mis er twee. Deze gemiste sms-en en zou ik normaliter moeten binnen krijgen op mijn telefoon met abo van Nederland.Gelukkig ontvangt mijn beheerster wel de berichten, dit is namelijk het belangrijkst. Maar vind het toch vreemd dat ik momenteel maar 1 melding ontvang van de 2. 

Met vriendelijke groet, 

Perry. 

 

Reputatie 7
Badge +6

Hoi Perry,

 

Fijn dat de simkaart inmiddels weer lijkt te werken, wel gek dat je maar 1 van de 2 meldingen ontvangt. Is dat probleem misschien bekend bij de leverancier? Als de simkaart namelijk vol bereik heeft zou dat niet het probleem moeten zijn. 

 

Groetjes,

Daisy

Badge

Beste Daisy, 

Ik heb inmiddels de betreffende berichten ontvangen. Waarschijnlijk een vertraging tussen het Boneriaanse en Nederlandse netwerk. In ieder geval dankzij jullie reset werkt het weer allemaal. Dus veel dank voor de support! Groet vanaf een warm Bonaire.Groet,  Perry

Reputatie 6
Badge +6

Hoi Perry, 

Fijn om te horen dat de reset heeft gewerkt en dat je de berichten tóch hebt ontvangen :blush:

Als we je nog ergens mee kunnen helpen dan weet je ons te vinden! :smile:

Groetjes vanuit een koud en nat en grijs Amsterdam, 
Bas

 

Reageer