.

Beantwoord

Waarom kan ik geen sms'jes van mijn bank ontvangen?

  • 1 May 2017
  • 8 reacties
  • 278 Bekeken

Badge
Dag Simyo,

Ik ben 2 weken geleden begonnen met reizen door midden america. Ik heb alleen groot probleem. Doordat ik geen bereik heb via de simkaart , kan ik niet internetbankieren, wat wel nodig is om geld over te maken(sms check tan)

Ik will daarom vragen of jullie het probleem kunnen verhelpen door de simkaart te resetten. Ik heb wel goed bereik met locale sim kaarten maar heb geen bereik met simyo.

Ik hoop dat jullie mij snel kunnen helpen!

Groeten uit Guatemala.

Matthijs Koop
icon

Beste antwoord door Caspar 2 May 2017, 15:55

Bekijk originele reactie

8 reacties

Reputatie 5
Badge +9
Hoi matthijskoop19993,

Welkom op 't forum :)

Wat leuk dat je in Guatemala zit. Jammer dat je niet kunt internetbankieren omdat je geen sms check kan doen.

Ik zie dat je een nieuwe Prepaid hebt. Met een nieuwe Prepaid moet je eerst contact maken met het Nederlandse netwerk, voordat je gebruik kan maken van een buitenlands netwerk. Heb jij in Nederland al verbinding gemaakt of ben je het simkaartje pas gaan gebruiken in het buitenland? Kan jij verder wel normale sms'jes ontvangen en/of versturen? En bellen?

Ik heb je simkaart gereset waarmee alle instellingen opnieuw worden aangemeld op het netwerk. Doe even je toestel uit en aan om de reset te voltooien. Laat je me weten of het heeft geholpen?

Ik hoor graag van je!

Groetjes,
Caspar
Badge
Dag Casper,

Ik heb inderdaad een nieuwe simkaart gekregen en ben van een andere provider overgestapt. Door het nummerbehoud ging ik ervanuit dat de nieuwe kaart ook in het buitenland zou werken. Omdat mijn oude abbo pas verliep toen ik in het buitenland was en dit nummer nodig had voor bankzaken en whatsapp. Zou het mogelijk zijn om de telefoon via het internet te activeren met bijvoorbeeld een vpn, Wat raden julie aan?

Groet,

Matthias
Ben bang dat je pech hebt. Je simkaart moet namelijk verbinden met een Nederlandse mast zoals Caspar schreef. Een VPN verbinding werkt dus niet en telefonisch ook niet.

Ik zie dat je een nieuwe Prepaid hebt. Met een nieuwe Prepaid moet je eerst contact maken met het Nederlandse netwerk , voordat je gebruik kan maken van een buitenlands netwerk. Heb jij in Nederland al verbinding gemaakt of ben je het simkaartje pas gaan gebruiken in het buitenland?
Reputatie 7
Badge +9
Stuur de simkaart per post naar iemand in Nederland die hem 1 keer in een telefoon plaatst om contact te laten maken met het Nederlandse KPN netwerk. Dan zal de simkaart ook in Guatemala werken.
Dan moet daarna wel de sim in Guatemala zijn. Kun je niet voor tijdelijk een simkaart gebruiken uit dat land en dan een wijziging doorgeven m.b.t. tot je bank cq telefoonnummer?
Badge +7
Hoi matthijskoop19993,

Oei, wat jammer dat de rest ook niet heeft geholpen! Het enige wat wij voor je kunnen doen, is een nieuwe simkaart opsturen naar je adres in Nederland. Iemand kan je simkaart dan voor jou hier in Nederland activeren, en hem even aanmelden op het Nederlandse netwerk. Vervolgens kan diegene de simkaart opsturen naar Guatemala. Hou er wel rekening mee dat je Simyo simkaart die je daar hebt, door het activeren inactief wordt.

Je zou eventueel ook de tip van Friesian kunnen meenemen en je bank benaderen. Wie weet kunnen ze de tancodes wel versturen naar je locale sim.

Laat je het weten als we een nieuwe simkaart naar je kunnen opsturen?

Groetjes,
Samantha

@Ray, Scotsman en Friesian, Heel erg bedankt voor jullie tips 🙂
Badge
Ja graag, dit lijkt mij ook de meest handige optie. Is het mogelijk om jullie prive een bericht te sturen met het adres?

Dank aan iedereen die meedacht!!
Badge +7
Hoi Matthijs,

Wat fijn dat je dit een goede oplossing vindt 🙂 Ik heb je zojuist een berichtje teruggestuurd. Heb je dit gezien?

Groetjes,
Samantha

Reageer