.

Beantwoord

Waarom kan ik een internationaal nummer niet bereiken?

  • 28 September 2014
  • 10 reacties
  • 2444 Bekeken

Hallo, 

ik probeer met mijn iphone 5s en simyo mobiele nummer een internationaal mobiel nummer te bellen +372 (Estland).

Ik gebruik dit internationale nummer in een prepaid telefoon omdat ik veel in het buitenland ben en zo goedkoop gebeld kan worden. 

Dit lukt niet, ik krijg te horen dat het nummer niet in gebruik is wanneer ik met mijn iphone bel. 

SMS-en naar het nummer lukt wel vanaf de iphone, deze komen gewoon aan. Het nummer bellen met de huistelefoon lukt ook. 

Ik denk dat er een instelling niet goed staat, maar ik weet niet welke.
bedankt alvast! 
icon

Beste antwoord door Kim 1 October 2014, 13:17

Bekijk originele reactie

10 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Bel je dat nummer via het adresboek van de iPhone? Toets dan eens het nummer met de hand in. Heb je al geprobeerd of 00372... in plaats van +372... wel werkt?
Bel je dat nummer via het adresboek van de iPhone? Toets dan eens het nummer met de hand in. Heb je al geprobeerd of 00372... in plaats van +372... wel werkt?


ja 00372 al geprobeerd, nummer is niet in gebruik krijg je dan. 
Weet je zeker dat je het juiste nummer volledig gebruikt.
Zou het aan de instellingen liggen, probeer indien mogelijk een ander nummer te bellen in Estland. See what happens.🆒
Voor de zekerheid controleer even..... 
https://www.simyo.nl/klantenservice/vragen/hoe-werkt-bellen-in-en-naar-het-buitenland-bi-26960483

Groet,
Friesian
Yep, ik gebruik het volledige nummer. Als ik vanaf de iphone een SMS stuur naar dit nummer komt de SMS gewoon aan op het toestel. Ik kan een collega die een Estlandse telefoon gebruikt ook gewoon bellen en SMS-en. Heel raar dit. 
Update: mijn vrouw kan met haar mobiel (vodafone) het nummer wel bellen, maar dan krijgt ze steeds een "in-gesprekstoon? terwijl het nummer op dat moment niet wordt gebruikt. 
Ik heb alle instellingen op de Estlandse telefoon al nagekeken maar die staan volgens mij gewoon goed. 
Reputatie 5
Badge +11
Hoi griezelbus, welkom op ons forum :)

Ik heb je vraag verplaatst naar het subforum Buitenland. Volgens mij past het daar het beste tussen.

In je verbruiksgegevens zie ik dat je regelmatig belt en gebeld wordt in het buitenland. Daar zit 'm het probleem dus niet. Ook al omdat je vrouw het nummer ook niet kan bereiken.
Probeer eens de Estse simkaart in een andere telefoon te doen en bel het dan.

Kun je laten weten of dit helpt?

Friesian en Scotsman, dank voor de hulp!
Hi, Ernst. Ik heb de Estlandse simkaart in een oude blackberry gedaan. Ook nu kan ik met mijn simyo telefoon dit nummer niet bellen. Dit nummer is niet in gebruik krijg ik te horen.

Als ik met de blackberry met estlandse simkaart bel naar de simyo telefoon gaat deze wel over en komt er een gesprek tot stand als je opneemt. Ik probeer het van de week nog wel, dan laat ik me bellen door anderen om te kijken of die me wel te pakken kunnnen krijgen. 
Reputatie 6
Badge +10
Hoi griezelbus,

Staan de nummers van jou en van je vrouw toevallig ook in het adresboek van de telefoon waar de simkaart in zit? Het kan zijn dat je nummer wordt geblokkeerd door de simkaart van de Estse provider.

Dit los je op door jullie beide als contact te verwijderen. Dan zou de blokkade ook meteen opgelost moeten zijn. Dan kan het nog dat het Estse nummer onbereikbaar is voor buitenlandse nummers 😞.
Oke, ik heb de contacten verwijderd. Dit maakt geen verschil. 
Ik zal een opname maken dan maakt het e.e.a. duidelijk wat er hier misschien aan de hand is. 
Met telefoon B kan ik wel gewoon andere Estlandse nummers bellen behalve de mijne. 

Telefoon A is een simlockvrije Nokia met estlandse simkaart. 
Telefoon B is een iphone 5s met een simyo kaart. 

A belt B: A rinkelt ??? en zegt dat B belt. Vervolgens komt er een verbinding tot stand als je opneemt. Je kunt elkaar nu horen zoals het hoort. 
B belt A: nummer is niet in gebruik. Ik heb dit nog niet eerder meegemaakt.

filmpje ter ondersteuning: http://youtu.be/OxREdiQ-B3M
Badge +6
Hoi griezelbus,

Wat een vreemde situatie!

Als ik het dus goed begrijp, kunnen zowel je vrouw met als jij met jullie 06-nummer van verschillende providers niet bellen naar het Estlandse nummer, omdat dan het nummer niet in gebruik lijkt te zijn.
Wanneer je met de vaste lijn belt, dan kan het Estlandse nummer wel bereikt worden. Ook kan je wel sms'en naar het Estlandse nummer. Daarnaast begrijp ik uit je berichten dat je wel naar andere Estlandse nummers kan bellen.

Ik heb net de proef op de som genomen en met één van onze testnummers naar het nummer gebeld en krijg dan ook de melding dat het nummer niet correct is.

Daarom denk ik niet dat je per ongeluk jullie 06-nummers geblokkeerd hebt op de Estlandse aansluiting, maar het lijkt erop alsof er een blokkade op de aansluiting staat voor het ontvangen van telefoontjes van Nederlandse mobiele providers 😕

Ik wil je aanraden om hierover contact op te nemen met je Estlandse provider.

Ik hoor graag van je of zij je hiermee verder kunnen helpen! 🙂

Reageer