.

Beantwoord

Waarom is mijn internet zo traag in Duitsland?

  • 25 September 2016
  • 10 reacties
  • 761 Bekeken

In Nederland heb ik 4G internet.
Ik ben nu in Duitsland en krijg alleen maar de keuze voor 2G internet providers. (in statusbalk E)
is dus supertraag, kan dat niet anders?
icon

Beste antwoord door Sean 26 September 2016, 15:26

Bekijk originele reactie

10 reacties

Reputatie 7
Dat is natuurlijk wel afhankelijk van de locatie waar je je bevindt. Bevind je je bijvoorbeeld in een stedelijk gebied of in bebost gebied met heuvels/bergen?

Edit: Je zou ook eens je mobiel kunnen uit- en weer aanzetten, zodat de simkaart opnieuw wordt aangemeld.
Reputatie 5
Badge +8
Hoi Preim,

Welkom op het Simyo forum.

Wat jammer dat je internetsnelheid in Duitsland tegenvalt.

In het buitenland kun je niet altijd gebruik maken van 4G, maar je hoort wel verbinding te maken met het 3G netwerk.

Ik heb voor de zekerheid je buitenlandoptie een reset gegeven. Zou jij, om deze reset te voltooien, je telefoon even uit en weer aan willen zetten?

Als het toestel weer aanstaat, kies dan handmatig voor een netwerk met goede dekking.

Ik hoor graag van je of dit het probleem heeft opgelost!

Groetjes,
Sean

@RicoK, bedankt voor je hulp 😃
Reputatie 7
In het buitenland kun je nog geen gebruik maken van 4G, maar je hoor wel verbinding te maken met het 3G netwerk

Ooh, ik was hiervan niet op de hoogte.

Echter, ik kan me vergissen, maar ik zou toch bijna durven zweren dat ik afgelopen zomer tijdens mijn vakantie in Spanje en door Frankrijk wel op de 4G had gezeten.......:?
Reputatie 5
Badge +8
Hoi Rico,

Ik hebt het iets aangepast. Het is inderdaad wel mogelijk, maar we kunnen geen 4G verbinding garanderen. In het buitenland zijn we namelijk afhankelijk van onze roaming partners, deze bieden niet allemaal 4G aan. Doet de betreffende provider dit wel, en je maakt in Nederland gebruik van 4G, dan werkt het gewoon.

Bedankt voor je snelle reactie!

Groetjes,
Sean
Reputatie 7
Aaah, ik begon al te twijfelen.. 😉
Reputatie 5
Badge +8
Dat is niet nodig 😳 Goed opgemerkt!
Beste Sean, bedankt voor je hulp. Helaas heeft het op mn huidige lokatie niets veranderd. Vandaag was ik in een stad, daar had ik wel 3G dus geen 4G. Maar om nu te zeggen dat ik daar heel vrolijk van werd? Nee niet echt. Verwacht ik soms teveel? Bellen gaat in het buitenland toch ook net zo goed?

Groet preim
Reputatie 3
Badge +5
Hoi preim,

Enorm vervelend! Ik snap dat je niet blij wordt hiervan. Ik ben bang dat je het moet doen met 3G tenzij er sporadisch een 4G verbinding wordt gemaakt.

Kun je ook eventueel controleren in je toestel of je toestel 4G verbindingen toestaat?

Groetjes,
Ilias
Hallo Ilias, in Nederland geniet ik ook van 4G, dus het lijkt mij dat het hier ook moet kunnen. Bij het zoeken naar providers hier krijg ik alleen 2G mogelijkheden voorgeschoteld. Dit terwijl als voorkeur 4G ingesteld staat. Hier bij mn hotel kom ik niet verder als een E verbinding, gr. Preim
Reputatie 3
Badge +5
Hoi preim!

Wij kunnen 4G netwerken in het buitenland niet garanderen. We zijn hierin echt afhankelijk van de masten van de buitenlandse providers. De snelheid van internet ligt dus helaas niet in de handen van Simyo.

Wel apart dat je niet verder komt dan een E verbinding. Heb je al geprobeerd om handmatig netwerken te selecteren en te kijken of dit iets uitmaakt. Kun je mij ook laten weten welke providers jij kunt selecteren?

Groetjes,
Ilias

Reageer