.

Beantwoord

Waarom is mijn bereik in België niet goed?

  • 12 July 2017
  • 7 reacties
  • 178 Bekeken

Ik ben in Belgie op vakantie. Ik heb alles goed ingesteld. En toch heb ik geen bereik en kan ik niet gebeld worden. Ik ontvang graag advies. Temeer omdat ik met zorgen in de familie kamp en op elk ogenblik bereikbaar wil zijn,.
icon

Beste antwoord door Jihane 13 July 2017, 15:23

Bekijk originele reactie

7 reacties

Reputatie 7
Badge +10
Hoi Belgie,

Welkom op het Simyo Forum!

Wat jammer dat je geen bereik hebt in België! Ik kan me goed voorstellen dat je gewoon bereikbaar wilt zijn. Ik heb je aansluiting erbij gepakt en ik zie dat je tussen 7 en 11 juli wel hebt kunnen bellen en sms'en vanuit België. Is gebeld worden het probleem dan? Lukt het niet om gebeld te worden door iedereen, of vooral door één persoon? Als ik uitga van deze telefoongesprekken en sms-berichten, dan lijkt het erop dat je op dat moment wel bereik had.

Toch heb ik een reset uitgevoerd op je buitenlandoptie voor de zekerheid. Hiermee heb ik de instellingen opnieuw aangemeld op het netwerk. Wil jij je toestel een kwartier uitzetten en daarna weer aandoen?

Als dat niet werkt, raad ik je aan om handmatig een ander netwerk te selecteren. Je doet dat door op je mobiel te gaan naar Instellingen > Aanbieder. Daar kun je uitvinken dat je toestel automatisch naar netwerken zoekt, zodat je zelf door de lijst met netwerken kunt gaan. Je mag ze allemaal uitproberen totdat je een netwerk met voldoende dekking te pakken krijgt.

Laat je mij weten of je er zo uitkomt?

Groetjes,
Jihane
Helaas, het lukt niet! En ik zie via Instellingen geen mogelijkheid om Aanbieder te klikken. Ik kan welk klikken op Mobiel Netwerk. En dan krijg ik: actief netwerk: geen netwerk gevonden.

Ik kon inderdaad tussen 7 en 11 juli bellen, als ik in het huisje kwam. Waar Internet is. Buiten het huisje lukte het al niet. Toen heb ik via de site de instelling gebruikt: bellen in het buitenland. En sindsdien lukt het me niet meer.
Ik hoop van harte dat er een oplossing komt. Temeer omdat er in de familie een sterfgeval is, en ik wel bereikbaar wil zijn.
Badge +7
Hoi België,

Ik kan het me voorstellen dat je graag bereikbaar wilt zijn. Als ik naar je verbruik kijk, ben je dat ook. Je hebt tussen 7 juli en 11 juli wel gebeld vanuit België. Dit heb je niet via internet gedaan, maar gewoon via het normale netwerk. Dat je op dat moment internet had, heeft daar dus helemaal geen invloed op gehad.

Ik kan ook zien dat je daarna naar Frankrijk en vervolgens naar Engeland bent gegaan. Hier heeft ook internetverbruik plaatsgevonden. Heb je hier wel bereik?

Wel jammer dat het niet lukt om handmatig een netwerk te selecteren. Welk toestel heb je? Dan kijk ik graag na waar je dat in je toestel kunt doen.

Laat je het me weten?

Groetjes,
Samantha
Samantha, in Engeland lukt het bij momenten om wel te kunnen bellen. Internet heb ik niet buiten mijn vakantieadres (waar ik in kan loggen op wifi).

Het lukt me nu ook om een netwerk te zoeken. Het staat bij mij onder instellingen - simkaart.
Reputatie 5
Badge +9
Hoi Belgie,

Mooi dat je kan bellen in Engeland! Ik zie dat je op 14 juli ook internet hebt verbruikt in Engeland. Het is dus wel mogelijk 😃 Je kan altijd een ander netwerk proberen. Met het ene netwerk kan je alleen bellen, en met de andere kan je bellen en internetten. Ik raad je dus aan om even te kijken of het met een ander netwerk wel mogelijk is. Laat je me weten of het je is gelukt?

Groetjes,
Caspar
Dank je allen. Het lukt me nu aardig om bereikbaar te zijn. Het betekent regelmatig wisselen van netwerk. Er zijn streken waar ik onbereikbaar blijf. Maar het is in ieder geval heel wat beter dan in Belgie. Jammer dat hij het niet automatisch aanpast.

Bedankt voor jullie hulp! Morgen ga ik weer op weg naar huis.
Reputatie 6
Badge +7
Hoi Belgie,

Ben blij dat er verbetering is!

Ik wens je alvast een hele fijne terugreis toe. :$

Groetjes,
Asma

Reageer