.

Beantwoord

Waarom is internetten buiten Europa zo duur?

  • 10 January 2018
  • 2 reacties
  • 713 Bekeken

Badge
Ik dacht dat ik wifi had op shanghai airport ben niet zo handig met smartphone bleek ik te roamen van symyo kreeg ik gelukkig een sms van symyo dat ik op 60 euro zat na ongeveer 5 minuten maar is natuurlijk belachelijk duur lekker geld verdienen zo ze zouden wat voor me doen ben benieuwd gr Ernst
icon

Beste antwoord door Anonymous 11 January 2018, 08:05

Bekijk originele reactie

2 reacties

Beste @Ernesto54 Simyo rekent de kosten die de buitenlandse provider geeft. Al het verbruik in met name China - Sjanghai is buiten de bundel. Alleen al €5,- per MB, ook voor bellen kun je gerust spreken over forse tarieven. Ik raad je dan ook aan om een lokale (prepaid) sim en/of WiFi te gebruiken MAAR wees uiterst voorzichtig met openbare wifi. Een moderator /medewerker van Simyo zal zich bij je melden, al op €60,- kosten zitten is natuurlijk balen.
Reputatie 5
Badge +5
Hoi Ernesto54,

Welkom op het Simyo Forum! Wat gaaf dat je op reis bent. Wel heel onhandig dat je bij aankomst al onaangenaam werd verrast.

Op het moment dat je telefoon verbinding maakt met het mobiele netwerk buiten Zone 1 ( Europa), dan gaan je MB's niet meer uit je bundel. In dat geval betaal je €5,- per MB voor het gebruik van het buitenlandse netwerk. Als je je telefoon bijvoorbeeld weer aan zet na een lange vlucht en je mobiele gegevens staan nog aan, dan gaat hij direct berichten binnenhalen en apps updaten via het mobiele netwerk. Hierdoor kan er in korte tijd een hoge rekening ontstaan. Om dit te voorkomen kun je via Mijn Simyo de optie 'Internet in het buitenland' uitzetten via je Netwerkinstellingen. Zo kun je er bij je volgende verre reis zeker van zijn dat je telefoon niet zomaar verbinding gaat maken met het mobiele netwerk om internet te gebruiken.

Op het moment dat je in het buitenland meer dan €60,50 aan kosten maakt voor internetten buiten je bundel, blokkeren we je aansluiting voor deze dienst automatisch. Je hebt dan nog wel zelf de keuze om deze blokkade bewust op te heffen door JA naar 1330 te sms'en. Houd er in dat geval wel rekening mee dat je factuur nog hoger kan worden als je internet blijft gebruiken. Je kunt natuurlijk wel nog steeds gebruik maken van een WiFi-netwerk als deze beschikbaar is.

Laat je het me weten als je nog vragen hebt?

@ Friesian, bedankt voor je uitleg!

Groetjes,
Els

Reageer