Beste, Wij zijn sinds kort overgestapt naar Simyo (na jaren T-Mobile/Odido). Nu lopen we tegen het verschijnsel aan hoe KPN omgaat met voicemail in het buitenland. Zo te zien gebruiken ze het buitenlands netwerk om door te schakelen. Dit heeft dan tot gevolg dat er gelijk 2 ‘gespreken’ op je rekening komen: 1 x van het ‘opnemen’ van de gesprek.
Dit opnemen wordt niet door de contractant gedaan, maar deze krijgt wel de kosten. De telefoon (Android, Pixel 6A) geeft aan dat je een gemist geprek hebt.
Vervolgens komt er een ‘uitgaand gesprek’ naar 0653004-je eigen tel nummer-.. Ook dit gesprek kom niet voor in je bel overzicht omdat de contractant dit niet opstart.
Vervolgens kom je in een -bijna eindeloze- WhatsApp chat met de helpdesk over het issue.
Standaard antwoord is dat je hebt gebeld en/of opgenomen dus je bent zelf verantwoordelijk voor de kosten. Na veel heen en weer komt er dan dat je voicemail maar uit moet zetten als je in het buitenland ben.. Alleen OF je vanuit het buitenland dit kunt uitzetten en HOE dat dan moet.
Bij komend punt is dat wij via Esim (activatie in het buitenland) zijn overgestapt naar Simyo en dus niet in Nederland de voicemail hebben kunnen instellen.
Nu heb ik eea gelezen op dit forum en op het KPN forum over dit issue maar ik ben m.i. nog geen eenduidige oplossing tegen gekomen. Liefst een die dan ook aan de helpdesk kan worden gegeven.
Mijn vragen zijn:
- Waarom heeft KPN (Simyo) dit issue en bv T-Mobile niet ?
- Waarom weet de helpdesk hier verder zo weinig van ? Wat ook niet helpt is de versnippering van het issue tussen medewerkers op de chat die -nagenoeg zeker- niet eerst de hele historie van de chat inlezen (en begrijpen)
- Waarom is er geen 1-1-duidige methode om je voicemail uit te zetten vanuit het buitenland.
Voor nu hebben we om nog hogere kosten te voorkomen maar Bellen in het Buitenland uitgezet, wat natuurlijk slechts een schijnoplossing is.