.

Beantwoord

Waarom heb komen mijn sms'jes niet binnen in het buitenland?

  • 2 March 2020
  • 5 reacties
  • 345 Bekeken

Dag, 

momenteel verblijf ik in het buitenland en heb om mijn nummer te behouden een prepaid simkaart van simyo. Nu heb ik hem geactiveerd maar hij doet het niet. Ik krijg geen berichtjes/ sms’jes binnen. Er staat enkel alleen Sos. Ook op WiFi krijg ik geen sms’jes binnen. Hoe los ik dit op? 

icon

Beste antwoord door Tessanne 2 March 2020, 13:37

Bekijk originele reactie

5 reacties

Reputatie 7

Wat je eens zou kunnen proberen is om je telefoon even helemaal uit te zetten, even wachten en dan weer aan te zetten, zodat de simkaart opnieuw op het netwerk wordt aangemeld.

Reputatie 7
Badge +9

Om de simkaart in het buitenland te kunnen gebruiken moet wel op Mijn Simyo de bellen naar en in het buitenland optie aan staan. Is dat zo?

Reputatie 7
Badge +6

Hoi Paulam,

 

Welkom op het Simyo Forum! 

 

Wat balen dat je geen berichtjes binnen krijgt! Omdat ik even wil controleren of de juiste instellingen wel aan staan op jouw aansluiting heb ik direct je gegevens er bij gepakt. Ik zie hier dat je bellen in en naar het buitenland inderdaad uit hebt staan (zoals Scotsman al vroeg). Deze optie heb ik direct voor je aangezet en zodra je de telefoon uitschakelt en weer aanzet zou je verbinding moeten maken met het netwerk! Deze opties kun je zelf ook aan of uit zetten als je inlogt op Mijn Simyo en gaat naar Instellingen > internet en bellen. 

 

Laat je weten of het heeft geholpen? :blush:

 

Bedankt voor het meedenken RicoK en Scotsman! 

 

Groetjes,

Tessanne

Dag, 

Dank voor uw antwoord. Helaas heb ik nog steeds geen bereik met deze simkaart en komen er geen berichten binnen. Ik heb bovenstaande opties ook geprobeerd maar ook dit werkt niet.. (bedankt voor het meedenken). Wat zou ik verder nog kunnen proberen? 
 

Groet, 

 

Paula Mino 

Reputatie 7
Badge +6

Hoi Paulam,

 

Jammer dat het niet gewerkt heeft. Ik heb voor de zekerheid ook jouw simkaart een reset gegeven. Kun jij wanneer je dit leest jouw toestel 15 minuten uitzetten? Als je het toestel daarna weer aanzet hoop ik dat jet werkt. Laat je het ons weten?

 

Groetjes,

Daisy

Reageer