.

Beantwoord

Waarom heb ik opeens geen service meer?

  • 28 February 2018
  • 9 reacties
  • 971 Bekeken

Hallo,

Ik ben momenteel in Colombia en heb een dringend probleem.
De telefoon (huawei) van mijn reisgenoot gaf opeens geen bereik meer met het simkaartje van provider simpel. We hebben daarna alles geprobeerd van andere simkaartjes tot herstellen naar de fabrieksinstellingen, maar niks heeft gewerkt. Toen we probeerden om haar simkaart in mijn telefoon (iphone) te doen, heeft ook mijn telefoon het begeven. Sindsdien lukt het niet meer om 'service' te krijgen, ondanks dat inmiddels het Colombiaanse simkaartje er alweer in zit en ik de netwerkinstellingen heb gereset naar de fabrieksinstellingen. Ook in en uit schakelen van de telefoon heeft niet gewerkt. Heeft iemand alsjeblieft enig idee hoe we dit probleem kunnen verhelpen? Het zou heel fijn zijn om hier weer bereikbaar te zijn als twee blonde studentes in de scriptieperiode!

Alvast heel erg bedankt voor jullie hulp!
icon

Beste antwoord door Anonymous 1 March 2018, 07:19

Bekijk originele reactie

9 reacties

Goedenavond Tessi en andere blonde studente in scriptieperiode - @Tessi !

Ik zou eens naar een lokale telefoonwinkel gaan en aldaar jullie simkaarten, ook een lokale simkaart en (wellicht) een andere telefoon testen.
Houdt er wel rekening mee dat de simkaart(en) gereset kan worden voor de buitenland werking.
Een moderator zal zich bij je melden, en dan naar ik aanneem ook uitleg geven over de door mij verwachtte reset.

We horen graag het resultaat..

FIjne avond nog, blonde studentes in scriptieperiode ! 😎
Hi Friesian,

Ontzettend bedankt voor je snelle reactie! Het testen in een andere telefoon durven we inmiddels niet meer, maar heb je enig idee hoe het kan dat beide telefoons opeens geen bereik meer hebben met vier verschillende simkaarten? Als de simkaart gereset zou moeten worden, zou het met andere simkaarten toch moeten gaan?

Alvast bedankt!
Hoi Tessi - @Tessi

Een reset op netwerkniveau bij de provider, Simyo kan een wereld van verschil maken. Ik heb dit in mijn ervaring als actief helpende klant vaak gezien, ontelbaar.

De keuze is aan jou, jullie over een kruistest, begrijp je twijfels.

Een kruistest geeft inzicht, probleem sim of telefoon. Dus jouw sim andere telefoon en vice versa. En het blijft een luciferdoosje boordevol technische snufjes. Op netwerkniveau is dat niet anders.

Ook op locatie kan er een netwerk probleem zijn. Het is altijd een goed idee om even aan anderen te vragen, indien mogelijk, of ook zij problemen ervaren. De dekking kan niet altijd even goed zijn en @Tessi een mogelijkheid is een andere frequentie van het netwerk zorgt voor problemen, daarvoor kan mogelijk een ander soort toestel nodig zijn, een andere band dan dual band.

Heel veel suuk 6 blonde dame(s) .


Fijne avond nog en een prettig verblijf aldaar ! 😎
We zullen dadelijk eens een bezoek naar de Colombiaanse winkels brengen. Ben benieuwd of het helpt, will let you know!

Heel erg bedankt voor al je hulp!
Goedemorgen Tessi. - @Tessi

Ik heb zojuist nog even snel een check gemaakt.

Een samenvatting... Colombia zone 3
Houdt rekening met forse tarieven bij het gebruik van de Nederlandse simkaart, kosten kunnen snel oplopen, geldt voor beide providers.

Heb je sim only? Mogelijkheid bel, sms data in buitenland. Al het gebruik is buiten de bundel bij beide providers van jullie. Alleen al internet via Simyo €5,- per MB l, kosten gebruik loopt snel op dus.
Bij prepaid alleen bel/sms in buitenland. Bij beide is wifi aan te bevelen.

Op mijn Simyo instellingen, netwerkinstellingen staat bellen in en naar het buitenland aan (ook internet bij sim only)?

Belangrijk APN buitenland SIMYO op je telefoon.
APN portalmmm.nl
Gebruikersnaam KPN
Wachtwoord gprs of GPRS, soms werkt het 1 soms werkt het ander.

Wat betreft soort telefoon betreft het aldaar o.a. een quad-band toestel dat overal gebruikt kan worden in de wereld, dat kan de oplossing zijn.

Er zijn 3 factoren die kunnen spelen - telefoon, simkaart, netwerk - de kruistest is een controle van factoren 1 en 2.

Ben benieuwd naar jullie bevindingen !

Fijne dag nog !😎
Reputatie 5
Badge +5
Hoi Tessi,

Welkom op het forum! Wat gaaf dat jullie in Colombia zijn! Hebben jullie een mooie reis tot nu toe?

Wat super vreemd dat je telefoon opeens niet meer werkt nadat je een simkaart van Simpel hebt geplaatst. Zo zie je maar weer, je kunt beter een Simyo-simkaart gebruiken. 😉 De tips die Friesian geeft zijn hele goede, heb je deze al nagelopen? Ik ben ook heel benieuwd wat de telefoonwinkel in Colombia als tip geeft, het lijkt namelijk inderdaad op een probleem die is ontstaan bij je telefoon.

Voor de zekerheid heb ik jouw simkaart van Simyo gereset. Zou je de telefoon, als hij nog aan staat, voor vijf minuten willen uitzetten? Probeer hierna handmatig naar een van de beschikbare netwerken te zoeken via je instellingen van het mobiele netwerk. Houd er rekening mee dat dit soms enkele minuten duurt. Wat gebeurt er als je dit probeert?

Houd je ons op de hoogte?

@ Friesian, bedankt voor je goede tips!

Groetjes,
Els
Bedankt voor jullie hulp!
inmiddels weten we waarschijnlijk waar het aan ligt, en wordt het straks als het goed is opgelost.
In Colombia is het schijnbaar normaal dat als een simkaart niet gekoppeld is, deze na een maand geblokkeerd wordt. Ze willen deze niet deblokkeren tot de 'eigenaar' (iemand in Medellin waarvan we de lokale simkaart hebben gekocht) de naam overzet. Inmiddels geregeld dat we met kopien van paspoort en simkaart en iemand met het colombiaanse paspoort kunnen bewijzen dat zowel de telefoon als de simkaart niet gestolen zijn. Tot de provider Tigo deze telefoon deblokkeerd, kunnen we er helemaal niks meer mee. Beetje nadelig dus dat dit een relatief corrupt land is, maar als het goed is wordt het vandaag opgelost! Had uiteindelijk dus niks te maken met de simyo kaart, all good :)

groetjes uit Colombia
Goedemiddag Tessi - @Tessi

Maar waarom gaf dan de Huawei en de Iphone daarna problemen? Problemen met Colombiaanse sim (telefoon Tigo) begrijp ik maar is daarna een/de andere sim niet geprobeerd?

Heeft de reset geholpen vanuit Simyo?

We horen graag van je.

Fijne dag nog ! 😎
Reputatie 6
Badge +7
Hoi Tessi,

Wat een bijzonder verhaal. Erg gek dat de provider dan ook je telefoon kan blokkeren.

Kun je ons laten weten of het inmiddels is verholpen? Vaak helpt het ook om handmatig naar een netwerk te zoeken.

Houd je ons op te hoogte?

@Friesian, bedankt!

Groetjes,
Asma

Reageer