Skip to main content
antwoord

Waarom heb ik ondanks buitenlandbundel kosten aan satelliet netwerk?

• September 22, 2025
  • 1 reactie
  • 45 Bekeken

Voor onze vakantie naar Bali hebben we de Bali Buitenlandbundel gebruikt. In totaal 3 stuks van 15 Gb. Wel prijziger dan lokaal een sim kopen, maar voor het gemak gekozen.

Na thuiskomst verrast met een rekening van meer dan 50 euro voor 11 MB! Navraag bij Simyo leert dat het om een satelliet netwerk ging. Ze vroegen of ik op de boot zat. Dat was echter niet zo. Toen was de vraag of dicht bij de zee was. Ik zat op Bali, dus dan ben je vaak dicht bij de zee... Dan moet het dat geweest zijn. Ze vergoeden de halve kosten. Ik vind dat onterecht en daarom meld ik het hier:

Koop beter geen buitenlandbundel voor Bali omdat je dan risico loopt op onvoorziene hoge kosten, ook als je niet op de boot stapt. 

Beste antwoord door Amy

Hoi ​@Tino Simyo,

Bedankt voor je bericht. Jammer om te lezen dat je een negatieve ervaring met ons hebt gehad! 

Onze buitenland bundel voor Bali kan je gebruiken voor het internet, helaas ben je met deze bundel niet beschermd tegen een satelliet verbinding die kan worden gemaakt. Ik kan me voorstellen dat je hiervan baalt. Echter valt dit wel onder eigen verantwoordelijkheid. De simkaart maakt altijd een verbinding met het sterkste netwerk en helaas was dat in dit geval de satellietverbinding. Je kan dit voorkomen door de optie '’automatisch verbinden'’ uit te schakelen via de instellingen van jouw telefoon en handmatig een netwerk te selecteren. Op deze pagina kan je meer informatie terugvinden over de satellietverbinding. 

Ik kijk graag of er nog iets is dat we voor je kunnen betekenen in de gemaakte kosten maar ik kan helaas niks garanderen. Je kan mij hiervoor een privébericht sturen met jouw persoonlijke gegevens. 

Groetjes,
Amy

1 reactie

Amy
Forum|alt.badge.img+8
  • Moderator
  • antwoord
  • September 23, 2025

Hoi ​@Tino Simyo,

Bedankt voor je bericht. Jammer om te lezen dat je een negatieve ervaring met ons hebt gehad! 

Onze buitenland bundel voor Bali kan je gebruiken voor het internet, helaas ben je met deze bundel niet beschermd tegen een satelliet verbinding die kan worden gemaakt. Ik kan me voorstellen dat je hiervan baalt. Echter valt dit wel onder eigen verantwoordelijkheid. De simkaart maakt altijd een verbinding met het sterkste netwerk en helaas was dat in dit geval de satellietverbinding. Je kan dit voorkomen door de optie '’automatisch verbinden'’ uit te schakelen via de instellingen van jouw telefoon en handmatig een netwerk te selecteren. Op deze pagina kan je meer informatie terugvinden over de satellietverbinding. 

Ik kijk graag of er nog iets is dat we voor je kunnen betekenen in de gemaakte kosten maar ik kan helaas niks garanderen. Je kan mij hiervoor een privébericht sturen met jouw persoonlijke gegevens. 

Groetjes,
Amy