Skip to main content
Vraag

Waarom heb ik nooit internet in het buitenland?

  • August 19, 2025
  • 6 reacties
  • 44 Bekeken

Forum|alt.badge.img

Voor de 3de achtereenvolgende keer heb ik weer geen verbinding met internet in het buitenland.

De eerste 2 keren was het in Duitsland, en afgelopen week was het in Schotland.

Letterlijk alle stappen die er worden aangegeven heb ik tot vervelens toe keer op keer nagelopen, en alles staat overal goed ingesteld (instellingen en nieuwste android versie) zowel op de telefoon als bij Simyo.

Simyo heeft zelfs een harde simreset gedaan, en ook dat helpt niet.

 

Het is heel jammer dat Simyo, zo te lezen aan het aantal topics hierover, hier niets concreets aan doet om dit probleem te verhelpen.

 

Dit is dan ook de laatste poging die ik doe om dit probleem opgelost te krijgen, anders ben ik genoodzaakt om over te stappen naar een andere provider.

6 reacties

Friesian
  • Forum Expert
  • August 19, 2025

Beste ​@JeroenAlmere - Jeroen.

Ik begrijp volkomen dat dit erg vervelend voor je is. Maar ben je op dit moment nog in het buitenland ? 

Feit is dat dan in principe bijvoorbeeld een reset door Simyo getest kan worden door jou.

Verder heb je ook geprobeerd handmatig netwerk selectie en bijvoorbeeld ook reset van netwerken op je telefoon ? 


Amy
Forum|alt.badge.img+8
  • Moderator
  • August 19, 2025

Hoi ​@JeroenAlmere,

Bedankt voor je bericht. Ik kan me voorstellen dat dit erg frustrerend is. 

Ik heb dit daarom meteen even voorgelegd bij onze netwerk specialist om te zien of er wellicht ergens een blokkade staat vermeldt. Zodra ik een reactie krijg zal ik je dat laten weten in dit topic!

Bedankt voor je reactie ​@Friesian!

Groetjes,
Amy


Forum|alt.badge.img
  • auteur
  • Beginner
  • August 20, 2025

Beste ​@JeroenAlmere - Jeroen.

Ik begrijp volkomen dat dit erg vervelend voor je is. Maar ben je op dit moment nog in het buitenland ? 

Feit is dat dan in principe bijvoorbeeld een reset door Simyo getest kan worden door jou.

Verder heb je ook geprobeerd handmatig netwerk selectie en bijvoorbeeld ook reset van netwerken op je telefoon ? 

Letterlijk alle stappen die er worden aangegeven heb ik tot vervelens toe keer op keer nagelopen, en alles staat overal goed ingesteld (instellingen en nieuwste android versie) zowel op de telefoon als bij Simyo.

Simyo heeft zelfs een harde simreset gedaan, en ook dat helpt niet.


Friesian
  • Forum Expert
  • August 20, 2025

Bedankt voor de terugkoppeling ​@JeroenAlmere Maar ben je nu nog in het buitenland ? En verder is het een kwestie van afwachten, resultaat van de navraag van Amy. 


Amy
Forum|alt.badge.img+8
  • Moderator
  • August 20, 2025

Hoi ​@JeroenAlmere,

De netwerk specialist geeft aan dat er nergens een blokkade te zien is. Heb je de simkaart ook al eens in een andere telefoon getest? Zo kunnen we sneller achterhalen waar het probleem zich bevindt. 

Wellicht zou je ook nog kunnen proberen om de netwerkinstellingen te resetten via de instellingen van jouw telefoon. 

Ik hoor het graag van je.

Groetjes,
Amy


Forum|alt.badge.img
  • auteur
  • Beginner
  • August 20, 2025

Dat wordt dus overstappen naar een andere provider.