.

Beantwoord

Waarom heb ik na een aantal dagen geen bereik meer in Duitsland?

  • 27 November 2017
  • 3 reacties
  • 121 Bekeken

Iedere keer in in Duitsland wordt ik na een aantal dagen van het netwerk af gegooid.
Ik ben dan niet bereikbaar.
En na handmatig zoeken naar een provider dan is er daarna geen 3G of 4G meer verkrijgbaar.
Mogelijke aanbieders in dit gebied
T-Mobile (af en toe 3G, 4G) maar gooit je er regelmatig af.
Orange idem
Vodafone. Geen verbinding mee te krijgen.

Dit gebeurt me op al mijn 4 abonnementen.
icon

Beste antwoord door Niels 27 November 2017, 15:22

Bekijk originele reactie

3 reacties

Reputatie 6
Badge +5
Hi ErwinW,

Welkom op het Simyo Forum!

Wat onhandig dat je na een aantal dagen niet meer gebruik kan maken van het Duitse netwerk 😞 Gebeurt dit bijvoorbeeld omdat je naar een ander gebied reist, of verblijf je op dezelfde plek. Mijn ervaring is dat het netwerk in Duitsland niet overal even sterk is, zeker in kleine steden, dorpen en de natuur. Je geeft aan dit probleem te hebben op vier verschillende abonnementen. Zitten al deze simkaarten in verschillende telefoons? Ik hoor graag van je!

Groetjes,
Niels
Dag Niels,

Het zijn verschillende toestellen en merken.
En het betreft 1 vaste locatie.
Signaalstrekte is goed tot uitstekend.

Echter wordt ieder toestel na ongeveer 2 a 3 dagen van het net gegooid. Je moet opnieuw aanmelden of van profider wisselen. Maar zeker geen garantie dat daarbij 3G of 4G terug komt.

Ik heb er vooral last van omdat 1 SIM in een temperatuurbewakingsunit zit. Deze moet een alarm melding kunnen SMS’en.
Reputatie 5
Badge +5
Hoi ErwinW,

Bedankt voor je uitleg. Het lijkt er op dat dit echt te maken heeft met het lokale netwerk in Duitsland. Op het moment dat je met vier verschillende simkaarten en toestellen last hebt van je netwerkverbinding, dan kan het haast niet anders dan aan het netwerk liggen. Helaas hebben wij geen invloed op de sterkte en dekking van dit netwerk buiten Nederland. Je kunt proberen om de netwerkmodus in je telefoons aan te passen van 4G naar alleen 2G en 3G. Dit kan verschil maken in de stabiliteit van de verbinding met het netwerk in het buitenland. Je kunt deze optie bij de meeste telefoons terugvinden bij de instellingen van het mobiele netwerk.

Kun je me laten weten wat er gebeurt als je de netwerkmodus aanpast?

Groetjes,
Els

Reageer