.

Beantwoord

Waarom heb ik kosten voor Turkije als ik op Lesbos zit?

  • 27 September 2017
  • 4 reacties
  • 629 Bekeken

Wij zitten op Lesbos, nu krijgen we kosten van internet van turkije. Zie je achteraf dat je sms'jes hebt gehad dat hij veranderd van Griekenland naar turkije. Ons is verteld dat de roaming aan kan blijven staan omdat je abonnement ook in Griekenland geldt. Wie gaat dit betalen?
icon

Beste antwoord door Caspar 27 September 2017, 17:01

Bekijk originele reactie

4 reacties

Ik verwacht jij. Je hebt de sms-jes gehad dat je verbonden bent met een Turkse mast. Ook al ben je op Lesbos (Griekenland) je hebt verbinding met een netwerk buiten zone 1 (Turkije) waar wel roamingregels voor zijn. Gebruik van je bundels kan in zone 1 landen. Het overige is buiten de bundel.

*edit
Het is zoals het is.... helaas.
@moderator
Welke Griekse netwerken zijn voor de topic starter wel te gebruiken?
Beste Jan50,

Vervelend dat er kosten zijn gemaakt doordat de telefoon met een Turkse mast verbonden was. Helaas kan de provider niet veel doen aan dat feit. Zij hebben namelijk geen invloed op de werking van de telefoon. De telefoon maakt verbinding met de sterkste mast, in jouw geval een Turkse.

Als advies wil ik meegeven om de telefoon niet automatisch maar handmatig te laten verbinden met een Grieks netwerk. De telefoon zou dan niet meer mogen verbinden met een Turkse. Deze aanpassing doe je in de netwerkinstellingen van de telefoon.

Hoop dat de kosten meevallen.
Aanvulling;

Onze roamingspartners in Griekenland zijn: COSMOTE Mobile Telecommunications., Vodafone (Panafon) en Wind Hellas Telecommunications (STET).


Bron: https://forum.simyo.nl/buitenland-88/waarom-heb-ik-dataverbruik-via-een-turkse-provider-als-ik-in-griekenland-ben-39118
Reputatie 5
Badge +9
Hoi Jan50,

Welkom op 't forum :)

Jammer dat jouw toestel verbinding heeft gemaakt met een Turks netwerk. Ik snap dat je van deze kosten baalt, aangezien je in Griekenland was.

De bundels zijn alleen geldig in de EU, en niet daarbuiten. Wij hebben geen invloed op welk netwerk de telefoon pakt. Het enige wat wij hieraan kunnen doen is jou een waarschuwing per sms sturen. Dit hebben we gedaan door je te waarschuwen dat je op het Turks netwerk zit.

Heb je hier verder nog vragen over?

Groetjes,
Caspar

@Friesian en Ray enorm bedankt!

Reageer