.

Beantwoord

Waarom heb ik kosten in het buitenland gemaakt zonder mobiel internet aan te hebben?

  • 24 January 2020
  • 5 reacties
  • 268 Bekeken

Ik ben nu voor e 2e keer in Egypte geweest en heb nu al 2 keer kosten in rekening gebracht gehad voor internet gebruik terwijl de mobiele dat niet aan heeft gestaan. Hoe kan dit ?

icon

Beste antwoord door Tessanne 24 January 2020, 13:09

Bekijk originele reactie

5 reacties

Staat internet in het buitenland aan op je MijnSimyo?

Heb je de optie wifi assistent / slimme netwerk wisselen aan op je telefoon?

Staat roaming aan op je toestel?

Indien ja, uitzetten. 

Roaming heeft de hele tijd uit gestaan, WiFi assist staat uit alleen internet in het buitenland staat aan

Dan mag Simyo dit verklaren :)

Ik zou voor de zekerheid die optie op je MijnSimyo ook uitzetten. 

Dat is een optie alleen hebben wij vanuit Duitsland gevlogen en kan ik het internet dan op de weg terug niet meer aan zetten!

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @Jackyvdb

 

Welkom op het Simyo Forum! Balen dat je hier onder deze omstandigheden terecht bent gekomen!

 

Het lijkt er op dat jouw telefoon, ondanks dat roaming uit stond,  toch internetverbinding heeft gemaakt in Egypte. Waarom de telefoon internetverbinding heeft gemaakt is mij onduidelijk gezien de door jouw beantwoorde vragen van @ Ray. Om er echt zeker van te zijn dat jouw telefoon geen verbinding zoekt met het internet, kun je de optie internetten in het buitenland uitschakelen op Mijn Simyo. Ik snap dat het dan inderdaad lastiger is om deze optie weer aan te zetten zonder internet, maar gelukkig heb je tegenwoordig (vooral op het vliegveld) bijna overal openbare Wifi netwerken. 

 

@ Ray Ik wil je weer hartelijk bedanken voor het meedenken! :grin:

 

Groetjes,

Tessanne

Reageer