Skip to main content
antwoord

Waarom heb ik geen/slecht internet in het buitenland?

  • August 9, 2025
  • 4 reacties
  • 88 Bekeken

Beste,

Heb alles wat ik heb kunnen vinden geprobeerd maar telkens wanneer ik in het buitenland ben heb ik meestal geen Internet. (België, Frankrijk Engeland)

Mij gegevens;

Android telefoon Pixel 8a

E Sim./!van Simyo

2e Sim van werk. Ook over KPN

Internet buitenland staat aan in app en mijn Simyo ook. 

Roaming staat aan in de telefoon. Ook bij de simkaart zelf. 

Als ik in het debug menu van de pixel ga (toestel info #*#*3634*#*#) Zie ik dat er wel roaming verbinding is. Ook bij de signaalsterkte balk staat roaming R weergeven. 

Volgens Chat GPT/search op forum ligt het dan waarschijnlijk aan APN settings of aan Simyo. Ik heb geprobeerd eigen APN settings te maken volgens Simyo website. Dit hielp niet. Ook geprobeerd alleen ipv4 te selecteren in APN.  Gaf geen goed resultaat. 

Vreemde is dat het soms tijdje lijkt te werken (als ik Maps gebruik in de auto) maar meestal niet. Ik heb dus twee simkaarten (werk kpn) beide zelfde issue maar wel beide kpn netwerk. (Ook alles geprobeerd met werk Sim uit) 

Help?

 

Beste antwoord door Amy

Hoi ​@J84,

Bedankt voor je bericht. Wat vreemd dat je geen internet hebt in het buitenland! 

Ben je op dit moment nog in het buitenland? Ik heb namelijk voor nu even de dataroaming optie gereset van jouw simkaart. Zou je de telefoon voor 10 minuten kunnen uitschakelen zodat de reset kan voltooien? Ik hoor graag of het hierna wel lukt om een internetverbinding te krijgen in het buitenland. Zo niet, dan zal ik contact opnemen met onze netwerk specialist. 

Groetjes,
Amy

4 reacties

Amy
Forum|alt.badge.img+8
  • Moderator
  • antwoord
  • August 11, 2025

Hoi ​@J84,

Bedankt voor je bericht. Wat vreemd dat je geen internet hebt in het buitenland! 

Ben je op dit moment nog in het buitenland? Ik heb namelijk voor nu even de dataroaming optie gereset van jouw simkaart. Zou je de telefoon voor 10 minuten kunnen uitschakelen zodat de reset kan voltooien? Ik hoor graag of het hierna wel lukt om een internetverbinding te krijgen in het buitenland. Zo niet, dan zal ik contact opnemen met onze netwerk specialist. 

Groetjes,
Amy


  • auteur
  • Beginner
  • August 11, 2025

Hoi ​@Amy Amy, ik ben nog steeds in het buitenland.

Ik zal hem tijdje uitzetten nu en opnieuw testen.

Dank je


  • auteur
  • Beginner
  • August 11, 2025

Hallo Amy, ik zie dat hij gereset is. (Krijg opnieuw welkom in buitenland sms)

En het lijkt te werken waar ik nu ben in ieder geval. Het zou heel fijn zijn. Laat morgen weten of hij het over ok doet! 

 


Amy
Forum|alt.badge.img+8
  • Moderator
  • August 12, 2025

Hoi ​@J84,

Wat fijn dat de reset heeft geholpen tot nu toe! Laat inderdaad maar even weten of de verbinding oke blijft 😊.

Groetjes,
Amy