.

Beantwoord

Waarom heb ik geen service in het buitenland?

  • 1 October 2017
  • 19 reacties
  • 173 Bekeken

Mijn dochter zit nu in Spanje. Heeft daar geen service. Alle stappen doorlopen. Niets helpt.
Is de simkaart bijv te resetten. Ik hoor graag zsm.
icon

Beste antwoord door Jihane 2 October 2017, 13:34

Bekijk originele reactie

19 reacties

Vertel even welke stappen er zijn gedaan, dan kan er mee worden gekeken.
Reputatie 7
Badge +9
Hoi Romik,

Hieronder een overzicht voor je dochter wat ze kan doen:

Had je eerst wel verbinding? Probeer dan naar netwerken te zoeken,

Gaat het om bellen of internet?

Bellen: Op mijn Simyo moet bellen/gebeld worden in het buitenland aanstaan.

Internet:

Met prepaid is internet in het buitenland niet mogelijk.

Met Sim-Only abonnement moet internet in het buitenland aanstaan op Mijn Simyo en roaming op je toestel moet ook aan staan.
Je toegangspuntinstellingen (APN) zijn heel belangrijk
APN - portalmmm.nl
Gebruikersnaam - KPN
Wachtwoord - GPRS of gprs (soms werkt de ene, soms de andere)
Staat dit alles goed start dan je toestel opnieuw even op en zoek naar netwerken.

Niet gelukt? Wijzig dan de APN naar KPN4G.nl met dezelfde gebruikersnaam en wachtwoord als hierboven.

Hoe je de instellingen voor jouw toestel ingeeft vind je in de toestelhulp https://www.simyo.nl/klantenservice/toestelhulp#/

Nog geen succes? Probeer dan jouw simkaart in een andere, simlockvrije, telefoon en die andere in die van jou. Hierna weet je waar de oorzaak ligt.

Een moderator zal eventueel de buitenlandoptie op je simkaart resetten.
Gaat om bellen met prepaid. In NL geen probleem. In Spanje dus wel. Vanmorgen op mijnsimyo ‘bellen in buitenland’ aangezet. Helpt/werkt niet
Staat op de telefoon (data) roaming aan?

# edit
Helpt dat niet, probeer handmatig netwerk selectie.

https://www.simyo.nl/klantenservice/vragen/hoe-werkt-bellen-in-en-naar-het-buitenland-bi-101?c=411
Ja.
Voor de volledigheid nog dit.

https://www.simyo.nl/klantenservice/vragen/ik-zit-in-het-buitenland-en-ik-kan-niet-belle-100?c=411
Dankje. Dit heb ik vandaag echter al doorlopen
Bedankt zover voor deze terugkoppeling.
@Romik Even voor de controle. Het betreft geen nieuwe simkaart?
Bij wel nieuwe simkaart, deze is in Nederland geactiveerd?
Nee. Is geen nieuwe simkaart.
Reputatie 7
Badge +10
Hi Romik,

Welkom op het Simyo Forum!

Wat jammer dat je dochter geen netwerkverbinding kan maken in Spanje! Ik heb haar aansluiting geopend en onmiddellijk een reset uitgevoerd op haar buitenlandoptie. Hiermee worden de instellingen op het netwerk opnieuw aangemeld. Wil je haar vragen of ze haar toestel uit- en aan wilt zetten?

Wat voor melding krijgt ze als ze een ander buitenlands netwerk probeert te selecteren?

Als het allemaal niet lukt, wil je dan vragen of ze haar simkaart in een ander toestel wilt stoppen en andersom? Zo komen we erachter waar de kern van het probleem zich bevindt.

@ Franswon en Friesian, dank voor het meedenken!

Groetjes,
Jihane
Dank voor reactie. Heb het doorgestuurd. Zodra ze WiFi heeft, zal ze proberen
Ze kan bellen. Is gelukt. Dank voor de medewerking.

Ff ter aanvulling. Appen/internetten kan alleen via abo? Of moet dit nu ook kunnen?
Klopt helemaal. Met prepaid kun je bellen en sms'en in het buitenland. Prepaid internet, Whatsapp is niet mogelijk in het buitenland. Alleen sim only kan mobiel data gebruiken in het buitenland.

Lokale sim en/of WiFi is het advies dus.
Je dochter zit in Spanje, zone 1, dat is gunstig qua roamingregels.
Reputatie 6
Badge +5
Ze kan bellen. Is gelukt. Dank voor de medewerking.

Ff ter aanvulling. Appen/internetten kan alleen via abo? Of moet dit nu ook kunnen?


Goed om te lezen dat ze in ieder geval kan bellen! Internetten in het buitenland kan alleen met Sim Only (zoals @Friesian ook al aangeeft). Wifi lijkt mij het beste in deze situatie 😉 Heb je hier verder nog vragen over?

Groetjes,
Niels
Heb gister een Sim only abo afgesloten. Mail gehad dat eea nu actief is.
Ze kan bellen maar nog geen 4G🙈.
Duurt dit ff of moet de boel weer door jullie op afstand gereset worden?
Reputatie 5
Badge +5
Hoi Romik,

Oh jee, dat is niet zo handig! Ik zie dat er inmiddels telefonisch contact is geweest met mijn collega. Zij heeft de simkaart gereset, heeft deze optie geholpen?

Zo niet, controleer dan nog even de instellingen voor internet in de telefoon:

Je toegangspuntinstellingen (APN) zijn heel belangrijk
APN - portalmmm.nl
Gebruikersnaam - KPN
Wachtwoord - GPRS of gprs (soms werkt de ene, soms de andere)
Staat dit alles goed start dan je toestel opnieuw even op en zoek naar netwerken.

Niet gelukt? Wijzig dan de APN naar KPN4G.nl met dezelfde gebruikersnaam en wachtwoord als hierboven.

Hoe je de instellingen voor jouw toestel ingeeft vind je in de toestelhulp https://www.simyo.nl/klantenservice/toestelhulp#/


Lukt het nu wel om ook te internetten met de simkaart? :)

Groetjes,
Els
Het werkt. Dank voor jullie medewerking
Reputatie 6
Badge +5
Hi Romik,

Geen probleem, graag gedaan! Wens je dochter maar veel plezier in Spanje van ons 🙂 Mocht je nog meer vragen hebben dan kan je die hier altijd stellen.

Groetjes,
Niels

Reageer