.

Beantwoord

Waarom heb ik geen service in Engeland?

  • 31 May 2017
  • 2 reacties
  • 626 Bekeken

Hoi,

Sinds vandaag ben ik, met mijn prepaid Simyo in Engeland, maar ik kan niet verbinden met een netwerk, en dus kan ik ook niet bellen of smsen. In de instellingen van mijn Simyo staat Bellen in en naar het buitenland aan, en op mijn telefoon staat data-roaming aan. Toch kan ik automatisch/handmatig niet verbinden, hoe komt dit?
icon

Beste antwoord door franswon 31 May 2017, 21:38

Bekijk originele reactie

2 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Hoi QLagendijk,

Het kan zijn dat je verbinding 'vast' staat op Simyo/KPN.
Heb je al geprobeerd om jouw telefoon naar een netwerk te laten zoeken?
Daarna eventueel je toestel even uitzetten en na 10 minuten weer opnieuw opstarten.
Helpt dit niet dan is het raadzaam om een kruisproef te doen, indien mogelijk, dit houdt in dat je jouw simkaart in een andere, simlockvrije, telefoon plaatst en die andere kaart in die van jou.
Hiermee kunnen we zien waar het probleem ligt.
Een moderator zal ook nog een reset van je simkaart doen, je ontvangt hierover een melding van hem/haar.

Data-roaming heeft voor prepaid geen zin, met prepaid van Simyo kan je niet internetten in het buitenland.
Ik weet niet of jouw toestel een aparte optie heeft voor roaming gesprekken/sms, als dit zo is moet je deze aanzetten en data roaming uit.

Succes en fijne tijd in 'good old England'
Reputatie 7
Badge +10
Hi QLangedijk,

Welkom op het Simyo Forum!

Wat onhandig dat je geen netwerkverbinding kunt maken in Engeland. Ik heb je aansluiting erbij gepakt en meteen een reset uitgevoerd op je buitenlandoptie. Dat houdt in dat ik de instellingen op netwerkniveau heb vernieuwd. Wil jij je toestel een kwartier uitzetten en daarna weer aan doen?

Verder wil ik je vragen om een ander netwerk handmatig te selecteren. Vindt je toestel wel netwerken of dat ook niet? Je kunt bij je telefooninstellingen zelf kiezen met welk netwerk je toestel verbindt.

Dataroaming hoeft niet aan te staan, omdat dataroaming over internetten in het buitenland gaat. Met een Prepaid kun je niet internetten in het buitenland namelijk.

Als het nog niet lukt om netwerkverbinding te maken, wil ik je vragen om je simkaart in een ander toestel te proberen en andersom. Kan je simkaart in een ander toestel wel netwerkverbinding maken of dat ook niet?

Omdat het vandaag 1 juni is, zijn de nieuwe roamingtarieven ingegaan. Dat betekent dat jij met je Prepaid evenveel voor je verbruik betaalt in zone 1 (Groot Brittannië valt binnen zone 1) als dat je in Nederland doet 🙂 Hier zie je het zoneoverzicht terug.

Ik hoor het graag van je!

@ Franswon, dankjewel voor je hulp!

Groetjes,
Jihane

Reageer