.

Beantwoord

Waarom heb ik geen service in Amerika?

  • 7 August 2017
  • 14 reacties
  • 1249 Bekeken

Hallo

Ik zit in de VS en sinds ik hier ben (5 dagen) heb ik helaas geen service.

De optie "Bellen in het buitenland" staat aan.

Kunnen jullie mijn helpen ?

Dank jullie !
Emmanuel
icon

Beste antwoord door Els 11 August 2017, 10:58

Bekijk originele reactie

14 reacties

PS: ik heb alles geprobeerd die hier staat maar het is niet gelukt

https://www.simyo.nl/klantenservice/vragen/ik-zit-in-het-buitenland-en-ik-kan-niet-belle-100
Wat voor telefoon heb je? Sommige oudere telefoons hebben niet de juiste band. Dit is de 1900mhz band.
Dank je voor je antwoord Ray

Ik heb een Alcatel quad band telefoon.

Die is Dual Sim en mijn Franse sim werkt prima. Ook was ik vorig jaar in Canada met deze telefoon en mijn Simyo sim werkte prima.
Voor bellen hoeft in principe roaming niet aan.

Kun je handmatig naar een netwerk zoeken?

Edit: Heb je de telefoon herstart na aanzetten buitenland optie op je MijnSimyo?
Handmatig lukt niet en ja ik heb al alles geprobeerd ook herstarten ....
Kan iemand van Simyo helpen ? Al 6 dagen zonder telefoon...
Reputatie 5
Badge +5
Hoi manoucho,

Leuk dat je weer op het Simyo Forum bent om een vraag te stellen! Uiteraard wel super onhandig dat je in de Verenigde Staten geen verbinding kunt krijgen met een netwerk via je Simyo-simkaart.

In je Netwerkinstellingen op Mijn Simyo staat de optie voor 'bellen in en naar het buitenland' inderdaad aan. Voor de zekerheid heb ik je simkaart gereset, hierbij wordt hij geheel opnieuw aangemeld bij het netwerk. Zou je je telefoon voor tien minuten willen uitzetten? Zoals Ray ook als tip gaf, kan het helpen om handmatig een ander netwerk te selecteren. Je geeft aan dat dit niet lukt, wat voor een foutmelding krijg je precies? Ook heb ik zojuist contact opgenomen met de netwerkbeheerders van KPN. Zij kunnen geen bijzonderheden zien op je aansluiting en geven aan dat je met deze simkaart gewoon moet kunnen verbinden met een netwerk in de Verenigde Staten.

Zou je willen proberen om je simkaart in het andere plaatje van je telefoon te schuiven, degene waar de Franse simkaart in zit? Maakt dit een verschil? Ook wil ik je vragen om, indien dit geen verandering brengt, een kruistest uit te voeren. Plaats hiervoor je simkaart in een andere telefoon, kijk ook of een andere simkaart in dezelfde locatie in jouw telefoon het wel doet. Zo kunnen we vaststellen waar het probleem precies ligt.

Laat je het me weten als je hier nog vragen over hebt? Als je probleem wordt opgelost, laat me dan vooral ook even weten wat de oplossing was! :)

@ Ray, bedankt voor je uitleg en tips aan manoucho!

Groetjes,
Els
Dank je Els voor je reactie...

- Het reset leek niet om te werken...

- Ik heb de NL simkaart in plaats van de FR simkaart geplaatst, maar het lukt nog niet

- Een ander netwerk is ook niet gelukt: ik kirig net als altijd "no service / emergency call only"

- Ik moet nog een ander telefoon proberen maar ik gebruik de grote simkaart, en mijn collegas hebben alleen maar smartphones

Ik zit al 9 dagen zonder telefoon, en moet nog 21 dagen in Noord Amerika blijven....

Dank je

- Manu
Ik zit nu in Canada en het werkt weer... Het was alleen in de VS dus.

Dank je voor je hulp
Reputatie 6
Badge +7
Hoi Manoucho,

Wat gek dat je dit probleem alleen in de VS hebt. Kan het zo zijn dat je niet beschikt over tri-band toestel? Alleen dan kun je namelijk gebruik maken van het netwerk in de VS.

Als je wilt dan kan ik dit voor je uitzoeken. Laat je mij weten welk toestel je gebruikt?

Groetjes,
Asma
Hoi Asma

Het is een Alcatel Onetouch 1016D, die is quad-band en als ik zei mijne Franse Simkaart werkte wel.

Dank je !
Reputatie 6
Badge +7
Hoi Manoucho,

Het is een raadsel! Met een quadband zou jij je simkaart ook gewoon in Amerika kunnen gebruiken.

Als je weer in Nederland bent, dan kun je dit gerust laten weten. Wij sturen je dan voor de zekerheid gratis een nieuwe simkaart op.

Vind je dat goed?

Groetjes,
Asma

Hallo Simyo, ik kan niet bellen of gebeld worden in de VS.  Ik heb de hele checklist doorgenomen. (meerdere keren) Kun je s.v.p. mijn simkaart(en) reseten?  Ik heb 2 simkaarten.

Alvast bedankt.

Andre Fitter

klantnummer: XXXXXXX

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @Watermaster,

Bedankt voor je bericht. Wat onhandig dat je niet kan bellen of gebeld kan worden! Ik heb zojuist een reset uitgevoerd op de dataraoming van de simkaart. Zou je de telefoon voor 10 minuten kunnen uitschakelen zodat de reset kan voltooien? Ik hoor graag of het hierna weer lukt om te bellen en gebeld te worden.

Groetjes,
Amy

Reageer