.

Beantwoord

Waarom heb ik geen service en kan ik alleen noodnummers bellen in België?

  • 25 February 2024
  • 3 reacties
  • 37 Bekeken

Hallo,

In mijn Galaxy A54 ben ik enkele maanden geleden overgegaan op e-sim aangezien mijn fysieke simkaartje defect ging. De eerste fysieke sim die erin zit is van mijn werkgever, de 2e sim is prive van Simyo. Ik woon in Nederland en werk in België, vrijwel iedere werkdag zie ik dat er bij de e-sim “alleen noodnummers” staat wanneer ik in België ben. Kijk ik bij Sim beheer dan naar de details dan staat daar “geen service - alleen noodnummers”.

Soms helpt het om de e-sim uit te zetten en terug in te schakelen, andere keren moet ik echt de telefoon rebooten. Dan lukt het de esim vervolgens wel om op een Belgisch netwerk te registreren.

Dit probleem heb ik dus dagelijks, bij mijn settings staat bellen in het buitenland gewoon aan. Settings zijn sowieso goed want na uit- en inschakelen van de esim werkt het wel.

Maar kan toch niet de bedoeling zijn dat ik iedere keer wanneer ik de grens over ga ik mijn esim moet manipuleren om verbonden te zijn met dit telefoonnummer.

Indien iemand een oplossing weet dan hoor ik het graag, anders wordt het terug over op een fysiek simkaartje als 2e sim.

 

 

Admin: Titel aangepast voor betere vindbaarheid. 

icon

Beste antwoord door Amy 26 February 2024, 12:44

Bekijk originele reactie

3 reacties

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @Werner M.,

Bedankt voor je bericht. Ik kan me voorstellen dat dit erg vervelend voor je is! Het komt wel eens vaker voor dat wanneer je de grens over gaat je de telefoon opnieuw moet opstarten zodat deze zich kan aanmelden op het netwerk. Heb je ook geprobeerd om handmatig een netwerk te selecteren? Hiervoor zou je dan namelijk niet de telefoon of eSIM uit en in moeten schakelen. 

Ook zal ik dit even voorleggen bij onze Netwerk Specialist. Zij kunnen namelijk verder in het netwerk kijken en hopelijk met een oplossing komen.

Zodra ik een reactie krijg zal ik een update plaatsen in dit topic. 

Groetje,
Amy

Hallo Amy,

Vandaag was het weer zover, “geen service". Wanneer ik dan naar Simbeheer ga dan komt eerst de vraag of ik de eSIM wil bijwerken. Nadat ik op ja heb gedrukt verandert er niks, nog steeds geen service.

Vervolgens de gsm helemaal herstart, nog altijd niks. eSIM uitschakelen en terug inschakelen levert ook niks op.

Handmatig selecteren geprobeerd, er zijn 5 netwerken (20604, Proximus, 20600, Orange B, Base) beschikbaar. Op geen van deze netwerken kan de eSIM registeren.

Sowieso is handmatig selecteren geen oplossing voor mij, zou betekenen dat ik dan nog dagelijk dit moet zitten doen.

Met de fysieke simcard dit probleem nooit gehad, dus als er geen oplossing komt of oorzaak gevonden wordt dan kan de eSIM de deur uit en terug een fysieke simcard erin.

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @Werner M.,

Bedankt voor je reactie. Jeetje, wat balen! Meestal duurt het een paar dagen voordat ik reactie krijg van de Netwerk Specialist. Mocht je hier niet op willen wachten dan kan ik kosteloos een fysieke simkaart naar je opsturen. Je kan mij hiervoor een privébericht sturen met jouw persoonlijke gegevens. De fysieke simkaart ontvang je dan binnen 2 dagen! 

Groetjes,
Amy

Reageer