Skip to main content
Hallo,



Ik heb geen provider in het buitenland, hierdoor kan ik niet bellen in het buitenland. Ik heb mijn netwerk instellingen in het buitenland op aan staan.



Zou dit probleem worden kunnen opgelost?
Ik heb gelijk probleem in spanje. Zie movil es, vodafone en orange es maar kan niet connecten.
Restart van mijn toestel heeft gewerkt. Movil verbonden
Hi Rick,



Welkom op het Simyo Forum!



Wat vervelend dat je geen bereik hebt in het buitenland! Ik heb je aansluiting erbij gepakt en ik zie dat je buitenlandoptie netjes aanstaat via Mijn Simyo > Instellingen > Netwerkinstellingen. Ik heb deze optie een reset gegeven, waarmee ik de instelling op netwerkniveau vernieuwd heb. Wil jij je toestel een kwartier uitzetten en daarna weer aandoen?



Als dat niet werkt, wil ik je vragen om handmatig een buitenlands netwerk te selecteren . Dit doe je door op je mobiel te gaan naar Instellingen > Aanbieder. Je vinkt dan uit dat je telefoon automatisch naar netwerken zoekt, zodat je zelf uit een lijst van netwerken kunt kiezen. Je mag ze allemaal uitproberen totdat je een netwerk met voldoende dekking te pakken krijgt. Zoals Cwavontuur zegt, kan dat een groot verschil maken ;)



Mocht het daarmee nog niet lukken, dan raad ik je aan om je simkaart in een andere telefoon te proberen en andersom. Zo kom je erachter waar de kern van het probleem zich bevindt.



Hou je me op de hoogte?



@ Cwavontuur, ik ben blij dat je er nu uit bent gekomen 😃 Laat je het weten als je nog andere vragen hebt?



Groetjes,

Jihane

Reageer