.

Beantwoord

Waarom heb ik geen netwerkverbinding in Duitsland?


Beste Simyo.
Ik ben in Duitsland op vakantie in de eifel. Ik heb nergens bereik. Heel irritant, geen Maps of wat dan ook wat we nodig heb onderweg! Een ander netwerk zoeken heeft geen zin want dan zegt hij dat de simkaart dit niet toelaat. Hoe kan dit, echt slecht. Lees het hier heel vaak. Mijn vriend heeft t mobile en volop bereik.
Ik heb al netwerk proberen toe te voegen volgens de manier hoe jullie uitleggen op de site maar helaas.. andere oplossing?
Mvg, liek
icon

Beste antwoord door Ray 31 July 2018, 00:40

Bekijk originele reactie

18 reacties

Hieronder een algemene checklist, loop die even na.

Prepaid bellen, staat bellen en gebeld worden in het buitenland aan op Mijn Simyo https://mijn.simyo.nl/instellingen#tab_netwerkinstellingen
Staat roaming AAN op je toestel.
Heb je al geprobeerd naar netwerken te laten zoeken, start daarna je toestel even opnieuw op.

Heb je geen of een negatief saldo bij prepaid dan is bellen ook in het buitenland niet mogelijk.

Heb je prepaid - geen internet in het buitenland.

Sim-Only:

Staat bellen en gebeld worden in het buitenland en internet op je mobiel in het buitenland AAN op mijn Simyo https://mijn.simyo.nl/instellingen#tab_netwerkinstellingen ?
Staat data-roaming AAN op je toestel?
Staat je toegangspunt (APN) goed ingesteld? :
APN - portalmmm.nl
Gebruikersnaam - KPN
Wachtwoord - GPRS (als deze het niet doet gprs)

De nieuwe APN wordt: internet

De huidige APN portalmmm.nl verandert in de regel automatisch naar de nieuwe internet. Waarschijnlijk gaat deze verandering dan ook grotendeels ongemerkt voorbij aan de meeste klanten. Ook blijft voorlopig portalmmm.nl nog werken, wanneer deze APN niet meer zal werken is nog niet bekend. Het wachtwoord blijft gelijk, dus gprs.

Sommige toestellen hebben de optie EU-Internet, deze moet, hoe verwarrend ook, op UIT staan.

Staat dit alles goed herstart dan je toestel en laat je toestel naar netwerken zoeken.

Als je in de gelegenheid bent om jouw simkaart in een ander, simlockvrij, toestel te doen en die andere simkaart in jouw toestel (kruisproef) kan je detecteren of het probleem aan (de instellingen van) de simkaart ligt of aan het toestel.

Als dit alles niet lukt dan zal een moderator de buitenlandoptie op je simkaart resetten.

Hou je ons op de hoogte?
Ik heb alles geprobeerd maar het lukt niet om verbinding te maken. Andere netwerken geven geen toegang tot de simkaart
Een moderator zal je aansluiting bekijken en eventueel een reset uitvoeren.
Reputatie 6
Badge +5
Hi Liek45

Welkom op het Simyo Forum :)

Wat vreemd dat je momenteel geen bereik hebt! Ook niet na alle instellingen na te hebben gekeken en de checklist van Ray te hebben gevolgd. Opvallend ook dat je op 28 juli nog wel internet hebt gebruikt in Duitsland. Hield dit er daarna opeens mee op? Ik heb een reset op je simkaart uitgevoerd, daardoor kan deze zich opnieuw aanmelden op het mobiele netwerk. Zet je telefoon een kwartiertje uit om de reset te voltooien. Ik hoor graag of internet het daarna wel weer doet.

Bedankt voor de checklist en reactie, Ray!

Groetjes,
Niels
Helaas, geen resultaat. Erg frustrerend..:(
Als je handmatig zoekt, welke providers worden er dan getoond?
4

Zie bijlage voor de netwerken op dit moment.
Reputatie 5
Badge +5
Hoi Liek45,

Bedankt voor je reactie! Het netwerk Telecom de zou je met Simyo moeten kunnen gebruiken. Krijg je daarop ook een foutmelding?

Op je aansluiting zie ik verder geen blokkades staan voor het gebruik van internet in het buitenland. Om na te gaan waar het probleem precies zit, wil ik je vragen om je simkaart in een andere telefoon te plaatsen om een internetverbinding te starten. Test ditzelfde met een andere simkaart in jouw telefoon. Lukt het dan wel om te internetten op het buitenlandse netwerk?

Groetjes,
Els
Hallo Els,
Als ik me aanmeld bij Telecom zegt hij deze simkaart staat verbinding met het netwerk niet toe. Dit zegt hij bij alle andere netwerken ook.
Ik ga proberen of ik mijn simkaart in een andre telefoon mag zijn om te proberen.

Groetjes Liek
Mijn simkaart zit inmiddels in een andere telefoon maar ook daar geen verbinding. Automatisch selecteerd hij o2 de. Télécom staat simkaart niet toe en vodafone staat hij wel toe maar werkt ook niet. Ik ben 3 wkn geleden in dusseldorf geweest en had daar wel internet. Vrees dat het toch met het bereik van simyo te maken heeft? Lees op jullie forum veel meer klachten over het slechte bereik in Duitsland en andere landen. Mijn vriend heeft T mobile en super goed internet hier. Jammer dat het met simyo voor elkaar te krijgen is. Of is er een oplossing?

Groetjes Liek
Vrees dat het toch met het bereik van simyo te maken heeft?


Simyo maakt gebruik van het KPN netwerk in Nederland. In het buitenland maak je gebruik van een gast netwerk en niet je eigen netwerk.

Ik ga regelmatig naar Duitsland en heb nooit verbindingsproblemen gehad. Wel dat soms de ene Duitse provider slechter is dan de andere.

In je APN instellingen heb je zowel GPRS als gprs geprobeerd als wachtwoord? En (data) roaming staat 100% aan?

Ik vind het maar een gedoe. Mijn vriend hoeft niks te veranderen aan zijn instellingen, alles gaat vanzelf. Ik geef het op... zaterdag weer naar huis.

Ik zie het al..

Bij APN staat portalmmm.nl. Dit moet internet zijn. Bij verificatie staat PAP, moet geen zijn.

Staat ook omschreven in de checklist.

APN - portalmmm.nl
Gebruikersnaam - KPN
Wachtwoord - GPRS (als deze het niet doet gprs)

De nieuwe APN wordt: internet
De huidige APN portalmmm.nl verandert in de regel automatisch naar de nieuwe internet. Waarschijnlijk gaat deze verandering dan ook grotendeels ongemerkt voorbij aan de meeste klanten. Ook blijft voorlopig portalmmm.nl nog werken, wanneer deze APN niet meer zal werken is nog niet bekend.




Je vriend heeft T-Mobile. Deze provider heeft buitenland bundels en is ook actief in het Buitenland. Simyo zit op het netwerk van KPN en heeft geen buitenlandbundel. Dat is denk een reden dat hij niks hoefde te veranderen en jij wel.
Ik had de instellingen al meerdere keren aangepast maar na opnieuw opstarten vd telefoon springen de instellingen steeds weer terug. Nu dus vergeten weer terug te zetten. Gedaan maar werkt nog niet. Misschien dan maar overstappen naar T mobile voor de volgende vakantie. Dit is niet fijn in ieder geval. Ben al een week verder en nog niks.
Voordat je herstart sla je de wijzigingen op? Doe je dit namelijk niet dan heb je inderdaad dat je instellingen weer terug schieten naar wat ze waren. Andere reden daarvoor kan ik mij niet bedenken.
Reputatie 6
Badge +4
Hoi Liek45,

Echt heel jammer dat je al een week bezig bent om het werkend te krijgen. Dat is natuurlijk niet fijn, maar het lijkt erop dat de instellingen telkens verdwijnen waardoor je niet kunt verbinden met een netwerk en niet kunt internetten. Hier hebben wij geen invloed op als provider. Wat Ray aangeeft is dan ook erg belangrijk. Sla je de instellingen niet goed op dan verdwijnen ze na het herstarten van je telefoon. Zodra je alles goed hebt ingevuld kun je op de drie puntjes rechtsboven klikken en kiezen voor opslaan. Daarna moet je nog even je nieuw aangemaakte of de aangepaste APN selecteren om de nieuwe instellingen te gebruiken. Meer daarover lees je in onze toestelhulp.

Hou je ons op de hoogte?

Fijne vakantie nog!

Groetjes,
Thomas

Reageer