.

Beantwoord

Waarom heb ik geen netwerk in België?

  • 20 August 2017
  • 5 reacties
  • 120 Bekeken

Ik kan geen netwerkcontact maken in Belgie. Roaming zou uitstaan, maar instellingen op mijnsimyo staan correct, telefoon instellingen staan correct en op automatisch. Roaming staat aan en als ik handmatig netwerk zoek staat het netwerk waarvan ik weet dat het zou moeten werken, namelijk B Mobistar, staat niet in de lijst.
Detail: ik heb de simkaart eerder in NL gebruikt, maar niet in deze telefoon.
Groet,
Sven
icon

Beste antwoord door Caspar 21 August 2017, 17:14

Bekijk originele reactie

5 reacties

Reputatie 5
Badge +9
Hoi Sven001,

Welkom op 't forum :)

Wat vervelend dat je geen netwerk in België hebt.

Jammer dat B Mobistar er niet bij staat. Heb je alle andere netwerken al geprobeerd?

Ik zie ook dat de optie voor het bellen in het buitenland aanstaat. Ik heb deze optie gereset, waardoor de instellingen opnieuw worden aangemeld op het netwerk. Doe hiervoor even je toestel helemaal uit en aan.

Ik hoor graag van je of het heeft geholpen!

Groetjes,
Caspar
Hoi Caspar dank voor je reactie. Het heeft niets geholpen. Wat nu? Het betreft een nieuwe telefoon die voor het eerst is opgestart in België, maar dat zal er toch niet mee te maken hebben.
Welke netwerken zouden allemaal moeten werken? Base werkt bij andere Simyo gebruikers wel, maar is bij mij forbidden. Hoe kan dat? B Mobistar staat wel in de lijst bij andere Simyo gebruikers. Hoe kan dat?
Het enige netwerk dat niet forbidden is, is Proximus 2G 3G en 4G, maar daarop krijg ik steevast de melding cant connect to this network
Reputatie 6
Badge +7
Hoi Sven001,

Oh, balen dat je nog steeds geen netwerk hebt in België! :(

In België zou je gebruik kunnen maken van Base, Mobistar en Proximus. Kun je controleren of je 'roaming' aan hebt staan op je telefoon?

Als het probleem blijft bestaan, dan kun je een kruistest uitvoeren. Hiervoor plaats jij je simkaart in een andere telefoon en een andere simkaart in jouw telefoon. Op deze manier kunnen wij namelijk achterhalen wat hiervan de oorzaak is.

Laat je mij weten wat hiervan de uitkomst is?

Groetjes,
Asma

Reageer