Skip to main content

.

Een paar weken terug mijn Note4 wegens een bootloop naar de fabrieksinstellingen terug moeten zetten.

Daarna lukt het niet om in over de grens een internetverbinding te maken, bellen en SMS werkt wel.

De reset door de Helpdesk heeft niet geholpen.

Kan dat liggen aan de APN?

Die staat nu op:



portalmmm.nl

Proxy: Leeg

Poort: Leeg

Gebruiker: Leeg

Wachtwoord: Leeg

Server: Leeg

MMSC: http://mp.mobiel.kpn/mmsc

MMS-proxy: 10.10.100.20

MMS-poort: 5080

MCC: 204

MNC: 08

Verificatie: Geen

Type toegangspunt: default,supl,mms

APN protocol: IPv4

APN-roamingprotocol: IPv4

APN ingeschakeld.

Operator mobiel virtueel netwerk: Geen
Die lijken inderdaad oud en niet meer correct.



Loop onderstaande lijst even na.



Sim-Only & Prepaid:

Staat bellen en gebeld worden in het buitenland en internet op je mobiel in het buitenland AAN op mijn Simyo https://mijn.simyo.nl/instellingen#tab_netwerkinstellingen ?

Staat data-roaming AAN op je toestel?

Staat je toegangspunt (APN) goed ingesteld? :

APN - internet

Gebruikersnaam - KPN (Is niet standaard ingevuld, deze zul je handmatig moeten invullen)

Wachtwoord - GPRS (als deze het niet doet gprs) (Is niet standaard ingevuld, deze zul je handmatig moeten invullen)



Sommige toestellen hebben de optie EU-Internet, deze moet, hoe verwarrend ook, op UIT staan.

Staat dit alles goed herstart dan je toestel en laat je toestel naar netwerken zoeken.



Vergeet niet de wijzigingen in de APN instellingen op te slaan.



Men dient er rekening mee te houden dat internetten en bellen buiten Zone 1 enorm veel geld kost.



Werkt bovenstaande allemaal niet? Als je in de gelegenheid bent om jouw simkaart in een ander, simlockvrij, toestel te doen en die andere simkaart in jouw toestel (kruisproef) kan je detecteren of het probleem aan (de instellingen van) de simkaart ligt of aan het toestel.

Als dit alles niet lukt dan zal een moderator de buitenlandoptie op je simkaart resetten.



Hou je ons op de hoogte?



+++Wij bedanken Franswon eeuwig voor deze handige en mooie lijst.+++
Hi Sparks,



Welkom op het Simyo Forum!



Je bent op de juiste plek 🙂 Ik zie dat Ray al antwoord gegeven heeft. Ik raad je ook aan om deze pagina te bezoeken om de juiste APN gegevens te vinden. Kom je er op deze manier uit?



Ik heb voor de zekerheid ook een reset uitgevoerd op je buitenlandse internetoptie, waarmee de instellingen vernieuwd worden. Wil jij je toestel een kwartier uitzetten en daarna weer aan doen?



Hou je ons op de hoogte?



@ Ray, dank voor je antwoord!



Groetjes,

Jihane
Beste,

Bedankt voor de reply. Ik heb de APN aangepast volgens de handleiding en mijn mobiel gereboot.

Zodra ik weer over de grens ben geweest laat ik het resultaat weten.



Gr.

Sparks
Hey Sparks,



Dat klinkt goed. We zijn benieuwd!



Groetjes,

Bas
Vandaag in Belgie prima internetverbinding. Het probleem is opgelost met de APN aanpassing.

Bedankt.



Sparks
Hoi Sparks,



Fijn dat het is opgelost! Als ik nog iets voor je kan doen, let me know 😀



Groetjes,

Bas

Reageer