.

Beantwoord

Waarom heb ik geen internetverbinding in het buitenland?


Hallo, ik ben nu in het buitenland en heb alle goede instellingen aan en heb ook verschillende dingen geprobeerd zoals bij apn gebruikersnaam KPN invullen en als wachtwoord GPRS of gprs.
dat lukt nu echt niet en ik las ergens dat dan de netwerk van buitenland op mn simkaart kan gereset worden? Graag hoor ik meer.
icon

Beste antwoord door Els 30 July 2018, 15:28

Bekijk originele reactie

10 reacties

Reputatie 7
Badge +7
Even een paar vragen om een en ander duidelijker te maken

1) Kun je niet internetten? Of kun je wel internetten maar alleen in 3G?
2) Heb je prepaid of SimOnly? Met prepaid is geen internet mogelijk in het buitenland.
ik heb op dit moment hotspot van mijn vader en heb een simOnly abbonement. 4g hoort het dus gewoon te doen maar doet het niet.
Reputatie 7
Badge +7
Maar doet 4G het niet, en kun je wel 3G internetten? Of helemaal niet?
Helemaal niet! Hij wil gewoon niet connecten.
Hoi @Lunak

Vervelend dat je geen internet hebt.

Hieronder een algemene checklist:

Prepaid bellen, staat bellen en gebeld worden in het buitenland aan op Mijn Simyo https://mijn.simyo.nl/instellingen#tab_netwerkinstellingen
Staat roaming AAN op je toestel.
Heb je al geprobeerd naar netwerken te laten zoeken, start daarna je toestel even opnieuw op.

Heb je geen of een negatief saldo bij prepaid dan is bellen ook in het buitenland niet mogelijk.

Heb je prepaid - geen internet in het buitenland.

Sim-Only:

Staat bellen en gebeld worden in het buitenland en internet op je mobiel in het buitenland AAN op mijn Simyo https://mijn.simyo.nl/instellingen#tab_netwerkinstellingen ?
Staat data-roaming AAN op je toestel?
Staat je toegangspunt (APN) goed ingesteld? :
APN - portalmmm.nl
Gebruikersnaam - KPN
Wachtwoord - GPRS (als deze het niet doet gprs)

De nieuwe APN wordt: internet

De huidige APN portalmmm.nl verandert in de regel automatisch naar de nieuwe internet. Waarschijnlijk gaat deze verandering dan ook grotendeels ongemerkt voorbij aan de meeste klanten. Ook blijft voorlopig portalmmm.nl nog werken, wanneer deze APN niet meer zal werken is nog niet bekend. Het wachtwoord blijft gelijk, dus gprs.

Sommige toestellen hebben de optie EU-Internet, deze moet, hoe verwarrend ook, op UIT staan.

Staat dit alles goed herstart dan je toestel en laat je toestel naar netwerken zoeken.

Als je in de gelegenheid bent om jouw simkaart in een ander, simlockvrij, toestel te doen en die andere simkaart in jouw toestel (kruisproef) kan je detecteren of het probleem aan (de instellingen van) de simkaart ligt of aan het toestel.

Als dit alles niet lukt dan zal een moderator de buitenlandoptie op je simkaart resetten.

Hou je ons op de hoogte?
Hii, alles staat aan en ik kan geen mogelijkheid vinden waardoor het niet zou kunnen werken. Als de moderator de buitenlandoptie op mijn simkaart zou kunnen resetten, hoop dat dat werkt!!!
Ook ik heb van alles geprobeerd om connectie te krijgen met een Franse provider op mijn privé toestel. Niks lukt en alle instellingen staan goed en alle verschillende apn's geprobeerd. Mijn zakelijke toestel met t mobile pakt Orange met gemak op hier en die wilde ik nu juist niet gebruiken tijdens de vakantie. De privé telefoon van mijn vriendin, ook met Simyo krijgt ook geen connectie. Na chatsessies met Simyo zijn is de boel gereset maar daarna ook geen enkele connectie. Wel leuk dat ik 1000 MB gratis kreeg dacht ik nog. In mijn ogen ligt dit niet aan onze toestellen of instellingen maar aan Simyo zelf. Lijkt wel alsof er blokkades zitten op gebruik van andere providers.
Reputatie 5
Badge +5
Hoi LunaK,

Welkom op het Simyo Forum! Wat onhandig dat je nu in het buitenland niet kunt internetten. 😞 Natuurlijk snap ik dat je snel online wilt zijn!

Op je aansluiting zie ik bij je instellingen geen vreemde dingen staan. Voor de zekerheid heb ik je simkaart gereset, dan wordt hij helemaal opnieuw aangemeld bij het netwerk. Zou je je telefoon voor tien minuten helemaal uit kunnen zetten? Lukt het hierna wel om een internetverbinding op te starten?

@ Jan69, ook voor jou lijkt me het heel lastig om niet te kunnen internetten in het buitenland. Ik zie dat je hierover ook contact hebt gehad met ons via Twitter. Helaas hebben we op ons laatste bericht nog geen reactie ontvangen, heb je deze gelezen? Voor de zekerheid heb ik mijn collega van de technische afdeling laten kijken naar jouw telefoonnummer. Er bleek iets niet goed te verbinden op het netwerk, dit is inmiddels gereset en zou nu goed moeten staan. Zou je jouw telefoon helemaal uit kunnen zetten en hierna weer aan? Lukt het dan wel om te internetten? Stuur in een privébericht ook nog even het nummer van je vriendin, dan kijk ik dat ook even na met onze technische afdeling. Goed?

Groetjes,
Els
Haii, werkt nog steeds niet heb hem ongeveer 20 minuten uit laten staan. Ik kan wel gewoon hotspot maar mijn eigen 4g wil het gewoon niet doen! Ligt het misschien aan mijn simkaart of is dat geen probleem? Want ik ben van prepaid naar sim only abonnement gegaan vrijdag. Moet ik dan een andere simkaart hebben moeten ontvangen ofzo? Hoop dat dit zsm opgelost kan worden...
Reputatie 6
Badge +4
Haii, werkt nog steeds niet heb hem ongeveer 20 minuten uit laten staan. Ik kan wel gewoon hotspot maar mijn eigen 4g wil het gewoon niet doen! Ligt het misschien aan mijn simkaart of is dat geen probleem? Want ik ben van prepaid naar sim only abonnement gegaan vrijdag. Moet ik dan een andere simkaart hebben moeten ontvangen ofzo? Hoop dat dit zsm opgelost kan worden...

Dat is niet zo mooi Lunak. In dit geval raad ik je aan om jouw simkaart even in de telefoon van je pa te proberen en zijn simkaart in jouw telefoon. Als jouw simkaart in zijn telefoon wel werkt en zijn simkaart niet in jouw telefoon dan heb je grote kans dat er toch iets mis is met je telefoon of onverhoopt niet goed staat. Werkt jouw simkaart niet in zijn telefoon en de simkaart van je vader wel in jouw telefoon? Dan zal het aan de simkaart liggen.

Laat je ons weten wat er uit deze 'kruistest' komt?

Groetjes,
Thomas

Reageer