.

Beantwoord

Waarom heb ik geen internet in Italië?

  • 24 August 2018
  • 2 reacties
  • 157 Bekeken

In Italië had. Ik alleen internet in huis dus dicht bij de wifi. De rest van de groep had overal internet. Ik heb 4 g internet hoe kan dit?
icon

Beste antwoord door Jihane 24 August 2018, 17:05

Bekijk originele reactie

2 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Het kan vele redenen hebben. Soms staan instellingen van het toestel niet goed, soms heeft de simkaart een extra duwtje nodig, soms is het toestel verbonden met een provider waarmee geen afspraken zijn voor data-roaming.

Allemaal goed op te lossen problemen, maar nu je weer in Nederland is niet te achterhalen welke reden het had.

Een checklist, die wij als klanten hebben opgebouwd is:

Prepaid:
Prepaid bellen, staat bellen en gebeld worden in het buitenland aan op Mijn Simyo?https://mijn.simyo.nl/instellingen#tab_netwerkinstellingen
Staat roaming AAN op je toestel.
Heb je al geprobeerd naar netwerken te laten zoeken? Start daarna je toestel even opnieuw op.
Heb je geen of een negatief saldo bij prepaid dan is bellen ook in het buitenland niet mogelijk.
Heb je prepaid - geen internet in het buitenland.

Sim-Only:
Staat bellen en gebeld worden in het buitenland en internet op je mobiel in het buitenland AAN op mijn Simyo https://mijn.simyo.nl/instellingen#tab_netwerkinstellingen ?
Staat data-roaming AAN op je toestel?
Staat je toegangspunt (APN) goed ingesteld? :
APN - internet
Gebruikersnaam - KPN (Is niet standaard ingevuld, deze zul je handmatig moeten invullen)
Wachtwoord - GPRS (als deze het niet doet gprs) (Is niet standaard ingevuld, deze zul je handmatig moeten invullen)

Sommige toestellen hebben de optie EU-Internet, deze moet, hoe verwarrend ook, op UIT staan.
Staat dit alles goed herstart dan je toestel en laat je toestel naar netwerken zoeken.

Vergeet niet de wijzigingen in de APN instellingen op te slaan.

Als je in de gelegenheid bent om jouw simkaart in een ander, simlockvrij, toestel te doen en die andere simkaart in jouw toestel (kruisproef) kan je detecteren of het probleem aan (de instellingen van) de simkaart ligt of aan het toestel.
Als dit alles niet lukt dan zal een moderator de buitenlandoptie op je simkaart resetten.

Ik adviseer dat als je in het buitenland geen data hebt, je daar contact moet zoeken met Simyo. Dan kunnen ze je daar helpen. Zo'n berichtje zoals je nu op dit forum plaatst is daarvoor genoeg.
Reputatie 7
Badge +10
Hi Diana,

Welkom op het Simyo Forum!

Wat onhandig dat je geen internetverbinding had in Italië! Ik heb je aansluiting erbij gepakt en ik zie dat je buitenlandse internetoptie nog uit staat op Mijn Simyo. Dat is gelukkig makkelijk op te lossen! Als je inlogt op Mijn Simyo en dan surft naar Instellingen > Internet en bellen, dan vind je daar de optie om je internet in het buitenland. Als je deze aanvinkt, dan hoor je te kunnen internetten!

Laat je me weten of het lukt?

@ Groentjuh, dank voor je hulp!

Groetjes,
Jihane

Reageer