.

Beantwoord

Waarom heb ik geen internet in IJsland?

  • 30 April 2018
  • 4 reacties
  • 748 Bekeken

Ik ben met vakantie in IJsland en hoe en wat ik ook probeer, het internet werkt niet. Alle instellingen die op de site worden genoemd heb ik inmiddels geprobeerd.
Wie kan mij helpen?

Mijn toestel in een One+ 3
icon

Beste antwoord door Jihane 30 April 2018, 21:53

Bekijk originele reactie

4 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Hoi Knakenbak,


Hieronder een algemene checklist:

Prepaid bellen, staat bellen en gebeld worden in het buitenland aan op Mijn Simyo https://mijn.simyo.nl/instellingen#tab_netwerkinstellingen
Staat roaming AAN op je toestel.
Heb je al geprobeerd naar netwerken te laten zoeken, start daarna je toestel even opnieuw op.

Heb je geen of een negatief saldo bij prepaid dan is bellen ook in het buitenland niet mogelijk.

Heb je prepaid - geen internet in het buitenland.

Sim-Only:

Staat bellen en gebeld worden in het buitenland en internet op je mobiel in het buitenland AAN op mijn Simyo https://mijn.simyo.nl/instellingen#tab_netwerkinstellingen ?
Staat data-roaming AAN op je toestel?
Staat je toegangspunt (APN) goed ingesteld? :
APN - portalmmm.nl
Gebruikersnaam - KPN
Wachtwoord - GPRS (als deze het niet doet gprs)

Staat dit alles goed herstart dan je toestel en laat je toestel naar netwerken zoeken.

Als je in de gelegenheid bent om jouw simkaart in een ander, simlockvrij, toestel te doen en die andere simkaart in jouw toestel (kruisproef) kan je detecteren of het probleem aan (de instellingen van) de simkaart ligt of aan het toestel.



Als dit alles niet lukt dan zal een moderator de buitenlandoptie op je simkaart resetten.

Hou je ons op de hoogte?
Alle dingen heb ik gecontroleerd en uitgevoerd. Op een ander toestel heb ik wel internet.
In een reply op de mail heb ik een aantal.screenshots gestuurd met de instellingen.
Reputatie 7
Badge +9
Heb je ook de simkaart gewisseld met die van het werkende toestel en wat was het resultaat? Hiermee kunnen we detecteren waar het probleem ligt.

Je kunt de screenshots alleen als bijlage opslaan, wij zien geen e-mails, alleen maar forumreacties.

Je kunt ook de APN KPN4G.nl proberen met dezelfde instellingen als portalmmm.nl
Reputatie 7
Badge +10
Hi Knakenbak,

Welkom op het Simyo Forum!

Wat jammer dat je internet het niet doet in IJsland! 😞 De tips die Frans geeft zijn erg nuttig! Slim dat je ze bent nagelopen. Ik heb je aansluiting er ook bij gepakt en ik zie dat de optie 'Internet op je mobiel in het buitenland' nog uit staat op Mijn SImyo! Zonder die optie kun je niet internetten daar. Als jij dus inlogt op Mijn Simyo en dan surft naar Instellingen > Netwerkinstellingen, kun je die instelling gemakkelijk aanzetten. Dit kan ook via de Simyo App!

Ik zie dat je ook e-mailt met mijn collega's. Vind je het goed om het contact hier te houden? Dan kan ik er zelf een oogje op houden 🙂 En het is handiger voor jou als je niet op meerdere plekken dezelfde gesprekken voert.

Laat je me weten wat er gebeurt als je die optie aanzet?

@ Frans, dankjewel voor je volledige reactie!

Groetjes,
Jihane

Reageer