Skip to main content

.

Beantwoord

Waarom heb ik geen internet in het buitenland?

Ik merk dat ik al langere tijd (wellicht sinds ik een nieuwe telefoon heb sinds april) geen mobiel internet in het buitenland heb. Ik kom geregeld in België en zodra ik daar ben valt mijn mobiel internet weg en ben ik afhankelijk van wifi. Ook in andere EU landen wil mijn telefoon geen verbinding maken met mobiel netwerk. Erg onhandig natuurlijk als je gebruik wilt maken van Google maps etc. Onderweg. In het topic heb ik alle stappen al doorlopen: telefoon instellingen staan goed, Simyo instellingen staan goed. Ik heb van de zomer een eSIM voor Canada in mijn telefoon gehad van andere provider en dat werkte ook goed dus simkaart wisselen is hetzelfde principe. Laatst in Engeland ook geprobeerd een ander netwerk te zoeken, maar dat hielp ook niet. Telefoon start ik elke dag opnieuw op. Aangezien het nu geen tijdelijk probleem meer is zou ik graag een oplossing zien

Beste antwoord door Amy

Hoi ​@Eef87,

Bedankt voor je bericht. Wat onhandig dat je steeds geen internet hebt in het buitenland! 

Zojuist heb ik je aansluiting even opgezocht en zie ik dat je een erg verouderde simkaart hebt wat mogelijk voor dit probleem kan zorgen. Ik wil je graag kosteloos een nieuwe simkaart opsturen. Zou je mij hiervoor een privébericht kunnen sturen met jouw persoonlijke gegevens? Dan maak ik dit graag voor je in orde. 

Groetjes,
Amy

Bekijk originele reactie

13 reacties

Amy
Forum|alt.badge.img+8
  • Moderator
  • 2407 reacties
  • antwoord
  • 17 februari 2025

Hoi ​@Eef87,

Bedankt voor je bericht. Wat onhandig dat je steeds geen internet hebt in het buitenland! 

Zojuist heb ik je aansluiting even opgezocht en zie ik dat je een erg verouderde simkaart hebt wat mogelijk voor dit probleem kan zorgen. Ik wil je graag kosteloos een nieuwe simkaart opsturen. Zou je mij hiervoor een privébericht kunnen sturen met jouw persoonlijke gegevens? Dan maak ik dit graag voor je in orde. 

Groetjes,
Amy

• auteur
  • Beginner
  • 5 reacties
  • 17 februari 2025

Ik heb een privebericht gestuurd met mijn gegevens

• auteur
  • Beginner
  • 5 reacties
  • 21 februari 2025

Ik heb een nieuwe simkaart in mijn telefoon gedaan en geactiveerd. Echter vandaag door België gereden en toen ik daar mijn navigatie opnieuw wilde instellen had ik weer geen internet. Roaming stond aan en instellingen in de Simyo app stonden ook goed. Sinds mijn nieuwe telefoon (Google Pixel 7) heb ik dit probleem.

Amy
Forum|alt.badge.img+8
  • Moderator
  • 2407 reacties
  • 24 februari 2025

Hoi ​@Eef87,

Bedankt voor je reactie. Wat jammer dat de nieuwe simkaart niet heeft geholpen! 

Zou je de simkaart in een andere telefoon kunnen testen zodat we sneller kunnen achterhalen waar het probleem zich bevindt? 

Ik hoor graag van je of de simkaart wel goed werkt in een andere telefoon.

Groetjes,
Amy

• auteur
  • Beginner
  • 5 reacties
  • 2 maart 2025

Ik heb mijn simkaart even in een andere telefoon gedaan en daarin werkte het internet wel. Lijkt dan toch aan mijn telefoon te liggen, maar zou niet weten wat er dan niet goed staat.

• 816 reacties
  • 3 maart 2025

Beste ​@Eef87 je zou binnen je mobiel de netwerkinstellingen eens kunnen resetten.

Amy
Forum|alt.badge.img+8
  • Moderator
  • 2407 reacties
  • 3 maart 2025

Hoi ​@Eef87,

Wat bijzonder dat de simkaart wel gewoon werkt in een andere telefoon! Wellicht helpt het inderdaad op de netwerkinstellingen te resetten zoals ​@JanD aangeeft. Laat je ons even weten of dit geholpen heeft? 

Misschien helpt het ook nog als je contact opneemt met de fabrikant van de telefoon.

Groetjes,
Amy

• Beginner
  • 1 reactie
  • 6 maart 2025

Goedemiddag,

Gisteren, in Duitsland werkte het internet prima (maar niet voor mijn man). Vandaag, in Oostenrijk, krijg ik alleen het E-tje. Ik heb alle stappen doorlopen. Zelfs een andere data eSIM gekocht, welke goed werkt, maar daar heb ik geen SIMYO abonnement voor. Zou je s.v.p. mijn account willen resetten, zodat het morgen wel werkt.  Dank je wel

Amy
Forum|alt.badge.img+8
  • Moderator
  • 2407 reacties
  • 11 maart 2025

Hoi ​@MoniquedR1,

Bedankt voor je bericht. Wat balen dat je geen bereik hebt in Duitsland! 

Voor nu heb ik de dataroaming optie van jouw eSIM gereset, zou je de telefoon voor 10 minuten kunnen uitschakelen zodat de reset kan worden voltooid? Zodra je in Duitsland bent kan je de telefoon nog even een keer uit en weer inschakelen zodat er een verbinding kan worden gemaakt met het Duitse netwerk. Mocht dit niet automatisch gebeuren dan kan je proberen om handmatig een netwerk te selecteren

Ik hoor graag of het werkt!

Groetjes,
Amy

• auteur
  • Beginner
  • 5 reacties
  • 16 maart 2025

Ik heb mijn netwerkinstellingen gereset, maar helaas... Werkt nog steeds niet in het buitenland. Kan het zijn dat mijn APN instellingen niet goed staan wellicht? Bij naam staat KPN mobiel internet.

Amy
Forum|alt.badge.img+8
  • Moderator
  • 2407 reacties
  • 17 maart 2025

Hoi ​@Eef87,

Bedankt voor je bericht. Jammer dat de reset van de netwerkinstellingen niet heeft geholpen. 

Hoe je het internet handmatig instelt kan je hier terugvinden. Hopelijk werkt het hierna weer! 

Ik hoor het graag van je.

Groetjes,
Amy

• auteur
  • Beginner
  • 5 reacties
  • 17 maart 2025

Die pagina had ik al gezien, maar dat is dus mijn probleem denk ik. Op mijn Google Pixel 7 telefoon krijg ik geen velden te zien met mcc en mnc om dit in te vullen...

Amy
Forum|alt.badge.img+8
  • Moderator
  • 2407 reacties
  • 18 maart 2025

Hoi ​@Eef87,

Bedankt voor je reactie. Ik heb begrepen dat er binnenkort een aanpassing wordt gedaan in de APN instellingen (dit moet nog worden aangepast op onze website). Zou je bij '’Naam'’ Simyo kunnen neerzetten en bij '’APN'’ Internet? De rest van de velden mag je dan leeg laten. 

Ik ben benieuwd of het met deze instelling wel werkt! 

Groetjes,
Amy

Reageer