Hallo,
Ik ben nu in buitenland (Duitsland) en eigenlijk afgelopen zomer ook al, ik heb geen internet in buitenland. Enkel via WIFI kan ik internetten. Ik probeer van alles maar voordat ik de vraag krijg, mijn internetten in Nederland en buitenland staat aan!! Evenals bellen in Nederland en buitenland staat aan. OOK staat DATAROAMING aan.
Ik heb een Samsung S21, met 1 sim kaart. Ik heb al een keer mijn APN verwijderd en opnieuw aangemaakt.
Ik deze link zojuist uitgevoerd. helpt ook niets. Ik ben nog twee dagen in buitenland.
Mijn mobiel al een aantal malen uit en aan gezet nadat ik iets in de APN instellingen had aangepast. Ook kom ik als wachtwoord ‘GPRS’ en ‘gprs’ tegen op het forum. Wat moet het zijn. Bij de eerder genoemde link werd niet een gebruikersnaam genoemd, echter op het forum ben ik ook tegen gekomen dat je als gebruikersnaam KPN moest invoeren.
Wat mij wel opgevallen is dat er geen dat er geen netwerk operators getoond worden of wel dat ik kan zien op welk buitlands netwerk ik nu zit!??? Bovendien wordt er boven aan het scherm aangegeven dat de verbinding op de ‘E(dge)’ zit!
Ik zou graag willen weten wat ik er nu nog aan kan doen? Ik las ook dat er een reset op de simkaart kan worden uitgevoerd. Ik weet niet wat de exacte consequenties hiervan zijn maar misschien wel het proberen waard ook omdat er geen buitlandse netwerken gevonden worden.