.

Beantwoord

Waarom heb ik geen internet in het buitenland?


Ik heb geen internet in het buitenland. Alle instellingen al aangepast. De instructie voor het handmatig aanpassen van de netwerkinstellingen doorlopen maar niets helpt om t probleem op te lossen.
icon

Beste antwoord door Caspar 6 June 2017, 15:01

Bekijk originele reactie

16 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Hoi Nanagr,

Heb je Sim-only of Prepaid?
Bij prepaid is internet in het buitenland niet mogelijk.
Bij Sim-only moet de optie internet in het buitenland aanstaan op Mijn Simyo.
Hoi Simon
Bij ons hetzelfde verhaal. Ik had speciaal extra mbs genomen maar de mijne werkt niet.
Alles geprobeerd en staat aan.
Willen jullie mijne ook resetten?
Mvg
Jjms
Ik hrb Sim only en instellingen bellen en internetten in het buitenland zijn ingeschakeld. Ik kan ook geen verbinding maken met een netwerk om te bellen ben dus al bijna een week nauwelijks beteikbaar en kan ook zelf niemand bereiken.
Den ook dat wsl instellingen gereset moeten worden??
Reputatie 7
Badge +9
Hoi Nanagr en JJMS

Een tip, hoop dat het helpt...

Ontkoppel eventueel je toestel van de lader
zet het toestel uit
verwijder simkaart en accu (indien mogelijk)
wacht een minuut of 15
plaats simkaart en eventueel accu weer terug
start je toestel
laat je toestel zoeken naar een netwerk

Succes
Ook voor mij geldt .....geen internet in buitenland. ALLES al geprobeerd. Simyo niet te bereiken.
Wat kan ik nog doen?
Heeft de laatste tip geholpen? Ben heel benieuwd
Reputatie 7
Badge +9
Aan allen:

Ik heb contact met een moderator gehad, zij gaat het vandaag uitzoeken.

Zij raadt aan de APN te veranderen naar KPN met als wachtwoord gprs en handmatig een netwerk te selecteren.

Voor de iPhone gebruikers vond ik op de site van KPN het volgende:

Let op: Als je in het buitenland bent en je wilt Mobiel Internet gebruiken, zet dan de schakelaar Dataroaming AAN, maar laat de schakelaar EU-internet UIT staan. (Uitleg: De schakelaar EU-internet mag alleen aan worden gezet als je een (tijdelijk) lokaal contract bij een lokale operator in het buitenland afsluit.)
Reputatie 5
Badge +9
Hoi Nanagr,

Welkom op 't forum 🙂

Wat vervelend dat je niet kan internetten in het buitenland. Ik heb je aansluiting erbij gepakt en zag dat de buitenland opties aan staan. Ik heb deze opties gelijk gereset! Hiermee worden deze instellingen opnieuw aangemeld op het netwerk. Doe even je toestel uit en aan om te kijken of het heeft heeft geholpen.

Probeer verder eens andere netwerken te selecteren in je toestel. Dit doe je via instellingen > mobiel netwerk/aanbieder. Je kan elk netwerk proberen welke je ziet.

Laat je me weten of het heeft geholpen?

@JJMS en Maart81, ook jullie welkom op het forum! Voor jullie geldt hetzelfde. Ik heb de opties voor het buitenland gereset. Doe dus ook even je toestel uit en aan om de reset te voltooien. Verder kunnen jullie ook proberen om handmatig andere netwerken te zoeken en te selecteren.

Ik hoor graag van jullie!

@Franswon bedankt voor je hulp!

Groetjes,
Caspar
Beste Casper. Inmiddels terug in Nederland en nu ook hier geen internet meer!! Ik kan wel bellen hier in NL.
Reputatie 7
Badge +9
Nanagr,

Heb je het toestel wel opnieuw naar een netwerk laten zoeken en dan voor KPN gekozen?
Ja dat heb ik gedaan.
Reputatie 7
Badge +9
Misschien is er dan iets mis met je simkaart....?
Wel appart dat dat dan nu is. Vorige week had ik nergens last van in NL. Ik zie op het forum ook heel veel verschillende adviezen m.b.t. de juiste instellingen voor het mobiele netwerk. Wat is nu de juiste??
Heb al zoveel geprobeerd en wordt er een beetje moedeloos van. Wat kan ik nog proberen? Anders maar nieuwe provider zoeken.
Reputatie 7
Badge +9
Nanagr,

Ik heb vanmiddag in het buitenland de volgende instellingen gebruikt voor de APN

De belangrijkste (de rest staat meestal standaard goed)

Bij mij heet het toegangspunt KPN Internet, hoe je de APN noemt is aan jezelf.

APN portalmmm.nl
Gebruikersnaam KPN
Wachtwoord gprs
MCC 204
MNC 08
Type toegangspunt default

Dit werkt zowel in NL als in het buitenland, in het buitenland moet roaming wel aanstaan uiteraard (en op Mijn Simyo ook)
Badge +7
Hoi Nanagr,

Wat jammer dat je ook problemen kreeg in Nederland met je internet. Geen fijne thuiskomst :(

Je kunt het beste de instellingen nalopen die in onze toestelhulp staan. Ik zie dat je inmiddels hierover contact hebt gehad met onze telefonische klantenservice. Zij hebben de APN instellingen met je nagelopen en je internetoptie gereset.

Als het goed is, werkt je internet weer. Klopt dat?

Groetjes,
Samantha

@franswon, heel erg bedankt voor je hulp 🙂
Met telefonische hulp en het resetten van de simkaart werkt t in NL idd weer. Hopenlijk nu ook in het buitenland.
Reputatie 5
Badge +9
Mooi dat het weer werkt! Wanneer ga je weer naar het buitenland om het te checken? Hou je ons op de hoogte?

Groetjes,
Caspar

Reageer