buitenland en ik krijg geen verbinding met t internet op mijn iphone. Alle instellingen zijn goed. Dataroaming staat aan. Mobiele data aan. Apn, gebruikersnaam en wachtwoord allemaal meerdere malen ingevoerd en staan goed. Zelfs op mijn symio internet buitenland uit en weer aan gezet. Telefoom geherstart. Niets helpt. Ik heb 1x heel even verbinding gehad in Duitsland met provider handmatig op andere instellen. Daarna niets meer. Mss ligt t aan t feit dat ik geen 4G heb maar 3G. Mss dat t iphone is. Dit is echt heel vervelend. Kunt u helpen? Heb nu tijdelijk wifi vanuit hotspot.
Bladzijde 1 / 1
Stukje txt weggevallen in t begin: ik zit NU in t buitenland
Hoi Ilo,
Welkom op het Simyo forum
Wat vervelend dat je ondanks de juiste instellingen geen gebruik kunt maken van je mobiele internet.
Ik zie inderdaad dat op je aansluiting de juiste opties aanstaan. Voor de zekerheid heb ik de buitenlandoptie een reset gegeven. Zou jij je telefoon even uit en weer aan willen zetten om deze reset te voltooien?
Ik hoor graag van je of je daarna wel verbinding met internet kunt maken.
Groetjes,
Sean
Welkom op het Simyo forum
Wat vervelend dat je ondanks de juiste instellingen geen gebruik kunt maken van je mobiele internet.
Ik zie inderdaad dat op je aansluiting de juiste opties aanstaan. Voor de zekerheid heb ik de buitenlandoptie een reset gegeven. Zou jij je telefoon even uit en weer aan willen zetten om deze reset te voltooien?
Ik hoor graag van je of je daarna wel verbinding met internet kunt maken.
Groetjes,
Sean
Hallo Sean, dank je wel. Helaas helpt t niet. Situatie blijft idem. 😞
Hoi Ilo,
Ik kan me goed voorstellen dat het lastig is als je niet kunt internetten in het buitenland! Jammer dat de reset niet heeft mogen helpen. Ik ga voor de zekerheid nog een reset uitvoeren op je gehele simkaart. Wil je opnieuw je simkaartje eruit halen en na een kwartier weer terugzetten?
Wil je nog een paar punten controleren? Ik ben bijvoorbeeld benieuwd naar je APN instellingen. Wil je die doorgeven? Tevens is het ook handig om het volgende te controleren op je toestel: Instellingen > Mobiel netwerk > EU-internet. Deze optie ('EU-internet') moet namelijk uit staan als je verbinding wilt maken met het internet.
Ook wil ik je vragen om een kruistest uit te voeren. Hierbij doe je je simkaart in een ander toestel, en een ander simkaartje in die van jou. Op die manier kun je testen waar het probleem precies ligt.
Hou je me op de hoogte?
Groetjes,
Jihane
Ik kan me goed voorstellen dat het lastig is als je niet kunt internetten in het buitenland! Jammer dat de reset niet heeft mogen helpen. Ik ga voor de zekerheid nog een reset uitvoeren op je gehele simkaart. Wil je opnieuw je simkaartje eruit halen en na een kwartier weer terugzetten?
Wil je nog een paar punten controleren? Ik ben bijvoorbeeld benieuwd naar je APN instellingen. Wil je die doorgeven? Tevens is het ook handig om het volgende te controleren op je toestel: Instellingen > Mobiel netwerk > EU-internet. Deze optie ('EU-internet') moet namelijk uit staan als je verbinding wilt maken met het internet.
Ook wil ik je vragen om een kruistest uit te voeren. Hierbij doe je je simkaart in een ander toestel, en een ander simkaartje in die van jou. Op die manier kun je testen waar het probleem precies ligt.
Hou je me op de hoogte?
Groetjes,
Jihane
Hallo Jihane,
Instellingen staan echt allemaal goed. EU internet staat niet aan. Kruistest gaat niet, heb geen 2e mobiel bij me. Ik had al diverse topics hier op het forum gelezen of ik daar het antwoord kon vinden. Net telefoon uit gehad. Geen enkel verschil helaas. Hij blijft zeggen dat ik geen verbinding heb terwijl er in de bovenbalk wel genoeg bolletjes staan en dat er 3G is gevonden.
Instellingen staan echt allemaal goed. EU internet staat niet aan. Kruistest gaat niet, heb geen 2e mobiel bij me. Ik had al diverse topics hier op het forum gelezen of ik daar het antwoord kon vinden. Net telefoon uit gehad. Geen enkel verschil helaas. Hij blijft zeggen dat ik geen verbinding heb terwijl er in de bovenbalk wel genoeg bolletjes staan en dat er 3G is gevonden.
Hoi,
Heb je de wel Wi-Fi, zet die dan eerst uit voordat je het test! Als je Wi-Fi verbinding hebt dan zal internet via mobiel niet werken zolang het Wi-Fi signaal sterk genoeg is!
Heb je de wel Wi-Fi, zet die dan eerst uit voordat je het test! Als je Wi-Fi verbinding hebt dan zal internet via mobiel niet werken zolang het Wi-Fi signaal sterk genoeg is!
Uiteraard Frans. 🙂 anders zegt telefoon ook niet dat er 3G beschikbaar is in bovenbalk.
Hoi Ilo,
Wat goed dat je zo uitgebreid bent in je reacties naar ons toe 🙂 Zo sluiten we al een hoop uit. Voordat ik contact op kan nemen met onze netwerkspecialisten, heb ik nog 1 vraag voor je. Heb je al eens meerdere netwerken handmatig geselecteerd om na te gaan of deze wel werken? Zo ja, welke netwerken heb je geprobeerd?
Met deze informatie ga ik contact opnemen met de netwerkspecialisten van KPN om uit te zoeken wat er precies verkeerd gaat.
Groetjes,
Angela
Wat goed dat je zo uitgebreid bent in je reacties naar ons toe 🙂 Zo sluiten we al een hoop uit. Voordat ik contact op kan nemen met onze netwerkspecialisten, heb ik nog 1 vraag voor je. Heb je al eens meerdere netwerken handmatig geselecteerd om na te gaan of deze wel werken? Zo ja, welke netwerken heb je geprobeerd?
Met deze informatie ga ik contact opnemen met de netwerkspecialisten van KPN om uit te zoeken wat er precies verkeerd gaat.
Groetjes,
Angela
Hallo Angela,
Ik heb telkenmalen dat geprobeerd. Daarom had ik ook op een gegeven moment heel even internet. Dat was via een handmatig geselecteerd netwerk. Ik heb toen de 233 kb roaming verbruikt die in de eerdere desktoppicture te zien is. Welk netwerk het ws weet ik helaas niet meer. Het was naar ik meen in Duitsland. Ondertussen in Oostenrijk, Italie, en nu in Griekenland ook geprobeerd maar het is niet zo dik gezaaid met andere netwerken. Vond ik handmatig wel een andere dan werkte die ook niet. Telefoon pakt hier alleen (Griekenland) COSMOTE en in Italie in principe was het alleen maar TIM. Iets anders is er domweg niet of niet te vinden met telefoon op de plek waar ik zit.
Wat me opvalt in het forum, ik ben niet de enige! Ik hoop echt dat jullie vinden wat er mis gaat, ook voor in de toekomst en voor iedereen die hier nog meer tegenaan loopt.
Ik heb telkenmalen dat geprobeerd. Daarom had ik ook op een gegeven moment heel even internet. Dat was via een handmatig geselecteerd netwerk. Ik heb toen de 233 kb roaming verbruikt die in de eerdere desktoppicture te zien is. Welk netwerk het ws weet ik helaas niet meer. Het was naar ik meen in Duitsland. Ondertussen in Oostenrijk, Italie, en nu in Griekenland ook geprobeerd maar het is niet zo dik gezaaid met andere netwerken. Vond ik handmatig wel een andere dan werkte die ook niet. Telefoon pakt hier alleen (Griekenland) COSMOTE en in Italie in principe was het alleen maar TIM. Iets anders is er domweg niet of niet te vinden met telefoon op de plek waar ik zit.
Wat me opvalt in het forum, ik ben niet de enige! Ik hoop echt dat jullie vinden wat er mis gaat, ook voor in de toekomst en voor iedereen die hier nog meer tegenaan loopt.
Hi Ilo,
Ik heb zojuist contact gehad met onze netwerkspecialisten. Zij zeiden dat alle instellingen, ook aan hun kant, helemaal goed staan. Ze hebben een netwerkreset uitgevoerd voor je, en adviseerden je om het zoeken naar netwerken weer op automatisch te zetten. Wil jij je toestel uitzetten en een kwartier later weer aan doen? Als het goed is moet je dan weer gewoon kunnen internetten.
Hou je me op de hoogte?
Groetjes,
Jihane
Ik heb zojuist contact gehad met onze netwerkspecialisten. Zij zeiden dat alle instellingen, ook aan hun kant, helemaal goed staan. Ze hebben een netwerkreset uitgevoerd voor je, en adviseerden je om het zoeken naar netwerken weer op automatisch te zetten. Wil jij je toestel uitzetten en een kwartier later weer aan doen? Als het goed is moet je dan weer gewoon kunnen internetten.
Hou je me op de hoogte?
Groetjes,
Jihane
Hallo Jijane, helaas helaas geen verschil
Als ik in de instellingen geen login en wachtwoord opgeef en vervolgens probeer het internet op te gaan roept de telefoon dat er geen netwerk beschikbaar is. Als ik daarentegen wel login en paswoord invoer krijg ik dezelfde melding niet. Ergo, het netwerk is wel beschikbaar maar ik mag het internet niet op. Dit klinkt volgens mijn man (techneut 1e klas) als geen geldende afspraken tussen Simyo en vele buitenlandse netwerken.
Het is een "shot in the dark" maar probeer eens de iPhone te synchroniseren met iTunes. Misschien dat er dan een een of andere update wordt geïnstalleerd die van belang is voor het roamen op een buitenlands netwerk.
Hoi IIo,
Het is heel vreemd dat het nog steeds niet werkt, want alles staat goed ingesteld.
Is het een optie om het idee van Scotsman te proberen?
Als dit niet mogelijk is of niet werkt, wil ik je toch vragen alsnog een een kruistest uit te voeren. Aan de instellingen kan het namelijk niet liggen, en er is maar één manier om erachter te komen of de simkaart stuk is of dat het aan de toestelinstellingen ligt.
Laat je me weten of dit gaat lukken?
Groetjes,
Tanuja
@Scotsman Bedankt voor je reactie 🙂
Het is heel vreemd dat het nog steeds niet werkt, want alles staat goed ingesteld.
Is het een optie om het idee van Scotsman te proberen?
Als dit niet mogelijk is of niet werkt, wil ik je toch vragen alsnog een een kruistest uit te voeren. Aan de instellingen kan het namelijk niet liggen, en er is maar één manier om erachter te komen of de simkaart stuk is of dat het aan de toestelinstellingen ligt.
Laat je me weten of dit gaat lukken?
Groetjes,
Tanuja
@Scotsman Bedankt voor je reactie 🙂
Kruistest eindelijk kunnen uitvoeren. Andere sim in mijn toestel (niet simyo) en internet werkte feilloos. Mijn sim in het andere toestel en wat denk je? Juist, GEEN internet. Mijn zoon met ook een simyo abo was paar dagen geleden in Duitsland. Ook hij heeft zelfde problemen. Ik vind dit ondertussen wel heel raar en supervervelend worden
Hoi Ilo,
Ah, wat vervelend toch, dat het nóg steeds niet werkt! Dit is echt niet de bedoeling. Ik heb nog een instelling gewijzigd in het systeem voor je - hopelijk doet 'ie het nu wel! Wil jij je telefoon weer even een kwartiertje uitzetten en dan weer aan doen? Ook vraag ik je om naar Instellingen > Mobiel netwerk > Gesprekken en data te gaan, en daar 3G te selecteren. Als er al 3G staat, dan hoef je dus niets meer te doen.
Laat je weten of het internet nu wel werkt?
Groetjes,
Jihane
Ah, wat vervelend toch, dat het nóg steeds niet werkt! Dit is echt niet de bedoeling. Ik heb nog een instelling gewijzigd in het systeem voor je - hopelijk doet 'ie het nu wel! Wil jij je telefoon weer even een kwartiertje uitzetten en dan weer aan doen? Ook vraag ik je om naar Instellingen > Mobiel netwerk > Gesprekken en data te gaan, en daar 3G te selecteren. Als er al 3G staat, dan hoef je dus niets meer te doen.
Laat je weten of het internet nu wel werkt?
Groetjes,
Jihane
Hallo Jihane,
KRIJG NOU WAT! Ik weet niet wat je hebt gedaan. Na uitzetten van telefoon en weer aan, doet het internet het! 3G stond al goed. Ik hoefde geen instellingen in telefoon te veranderen. Het heeft heel wat moeite gekost maar: dank je wel!!! Ik durf het haast niet te vragen, maar blijft hij het doen denk je? :-)
Gr
ilo
KRIJG NOU WAT! Ik weet niet wat je hebt gedaan. Na uitzetten van telefoon en weer aan, doet het internet het! 3G stond al goed. Ik hoefde geen instellingen in telefoon te veranderen. Het heeft heel wat moeite gekost maar: dank je wel!!! Ik durf het haast niet te vragen, maar blijft hij het doen denk je? :-)
Gr
ilo
Hoi Ilo,
Wat een opluchting! Wat goed dat de laatste aanpassing aan onze kant toch voor een verbinding gezorgd heeft! Natuurlijk moet dit zo blijven. De instelling die wij hebben aangepast kan niet zomaar teruggezet worden door jou of jouw telefoon. Dit is een optie die wij 'achter de schermen' op het netwerk kunnen doorvoeren.
Om het kort aan je uit te leggen; jouw abonnement bestaat op het netwerk uit codes. Niet alleen je bundels maar ook alle mogelijkheden die je simkaart heeft hebben een code op dit netwerk. Bellen, gebeld worden, voicemail, sms'en, alles heeft een eigen code. Als er een foutje in deze code sluipt, is dit niet makkelijk te spotten omdat deze codes allemaal op elkaar lijken. Een reset vanuit onze kant, zet alles vaak goed.
Helaas was dit in jouw geval niet gebeurd en hebben we dit nu handmatig kunnen ontdekken. Dit mag dus niet meer mislopen!
Graag gedaan namens iedereen die in dit topic heeft geholpen. Fijn dat het uiteindelijk dan toch gelukt is 🙂 Mocht je nog vragen hebben, laat het dan gerust weten.
Groetjes,
Angela
Wat een opluchting! Wat goed dat de laatste aanpassing aan onze kant toch voor een verbinding gezorgd heeft! Natuurlijk moet dit zo blijven. De instelling die wij hebben aangepast kan niet zomaar teruggezet worden door jou of jouw telefoon. Dit is een optie die wij 'achter de schermen' op het netwerk kunnen doorvoeren.
Om het kort aan je uit te leggen; jouw abonnement bestaat op het netwerk uit codes. Niet alleen je bundels maar ook alle mogelijkheden die je simkaart heeft hebben een code op dit netwerk. Bellen, gebeld worden, voicemail, sms'en, alles heeft een eigen code. Als er een foutje in deze code sluipt, is dit niet makkelijk te spotten omdat deze codes allemaal op elkaar lijken. Een reset vanuit onze kant, zet alles vaak goed.
Helaas was dit in jouw geval niet gebeurd en hebben we dit nu handmatig kunnen ontdekken. Dit mag dus niet meer mislopen!
Graag gedaan namens iedereen die in dit topic heeft geholpen. Fijn dat het uiteindelijk dan toch gelukt is 🙂 Mocht je nog vragen hebben, laat het dan gerust weten.
Groetjes,
Angela
Helemaal top. Hartelijk dank voor het meedenken en het foutje vinden! Fijn ook dat jullie de tijd namen de laatste uitleg te geven. Het is helder nu.
Gr
ilo
Gr
ilo
Geen probleem, Ilo! Het is voor jou prettig om te weten waar het probleem precies lag en waarom het wat langer heeft geduurd om dit op te sporen. Fijn dat het werkt en dat je met internet aan de slag kunt nu. Mocht je nog eens vragen hebben, dan weet je ons te vinden.
Groetjes,
Angela
Groetjes,
Angela
Momenteel in Spanje met hetzelfde probleem als hierboven omschreven:(
Hoi Mathijn,
Welkom op het Simyo Forum!
Oh, jee! Wat jammer dat je niet kunt internetten in Spanje! Ik zie dat je je buitenlandse internetoptie al netjes aan hebt staan. Deze optie heb ik een reset gegeven, wat inhoudt dat ik de instellingen op het netwerk opnieuw heb aangemeld. Wil jij je toestel een kwartier uitzetten en daarna weer aandoen?
Als dat niet werkt, wil ik toch even je telefooninstellingen met je nalopen. Heb je 'dataroaming' aangezet op je mobiel? Dat is belangrijk om te kunnen internetten. Ook wil ik met je kijken naar je geavanceerde internetinstellingen (APN instellingen). Je komt daar door op je mobiel te gaan naar Instellingen > Mobiele netwerken > Namen toegangspunten. Daar voeg je een nieuwe APN toe met de volgende gegevens:
APN: portalmmm.nl
Gebruikersnaam: KPN
Wachtwoord: GPRS
Lukt het dan nog niet? Dan wil ik je vragen om handmatig een ander netwerk te kiezen op je mobiel via Instellingen > Aanbieder. Daar vink je uit dat je toestel automatisch naar netwerken zoekt, zodat je zelf netwerken kunt selecteren.
Laat je me weten of je er zo uitkomt?
Groetjes,
Jihane
Welkom op het Simyo Forum!
Oh, jee! Wat jammer dat je niet kunt internetten in Spanje! Ik zie dat je je buitenlandse internetoptie al netjes aan hebt staan. Deze optie heb ik een reset gegeven, wat inhoudt dat ik de instellingen op het netwerk opnieuw heb aangemeld. Wil jij je toestel een kwartier uitzetten en daarna weer aandoen?
Als dat niet werkt, wil ik toch even je telefooninstellingen met je nalopen. Heb je 'dataroaming' aangezet op je mobiel? Dat is belangrijk om te kunnen internetten. Ook wil ik met je kijken naar je geavanceerde internetinstellingen (APN instellingen). Je komt daar door op je mobiel te gaan naar Instellingen > Mobiele netwerken > Namen toegangspunten. Daar voeg je een nieuwe APN toe met de volgende gegevens:
APN: portalmmm.nl
Gebruikersnaam: KPN
Wachtwoord: GPRS
Lukt het dan nog niet? Dan wil ik je vragen om handmatig een ander netwerk te kiezen op je mobiel via Instellingen > Aanbieder. Daar vink je uit dat je toestel automatisch naar netwerken zoekt, zodat je zelf netwerken kunt selecteren.
Laat je me weten of je er zo uitkomt?
Groetjes,
Jihane
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.