Skip to main content
Ik heb 4G in NL maar krijg geen dataverkeer in het buitenland. Wat moet ik doen om dat wel voor elkaar te krijgen?
Beste Poele,



Om ook gebruik te kunnen maken van het mobiele internet in het buitenland, die je de optie "internet op je mobiel - buitenland" aan hebben staan binnen "mijn Simyo".

Log daarom even in op jouw "mijn Simyo" en scrol dan helemaal naar beneden op het beginscherm, daar vind je dan deze optie om aan of uit te zetten, ook binnen het tabblad "mijn instellingen & simkaart" vind je de mogelijkheid om de optie "internet op je mobiel - buitenland" aan of uit te zetten.



Controleer daarna of "data-roaming" op je smartphone geactiveerd staat.

Deze optie vind je meestal bij "mobiele netwerken" binnen de instellingen van je smartphone.



Staat "internet op je mobiel - buitenland" aan en is "data-roaming" geactiveerd op je smartphone, dan zou je probleemloos gebruik kunnen maken van het internet in het buitenland.



Let wel, je betaald in het buitenland wel per MB!

Binnen de EU is dat € 0,25 per MB.



Ik hoop je zo geholpen te hebben, en wens je nog een fijn weekend!
Hoi Poele67, welkom op het Simyo forum!



Voor de overzichtelijkheid heb ik je topic even in het subforum Buitenland gezet.



De combinatie 4G en internet in het buitenland is altijd een beetje lastig.

In jouw aansluiting is internet in het buitenland in elk geval mogelijk, dat heb ik net laten dubbelchecken. Je zou kunnen proberen om 4G in je telefoon uit te zetten.

Ook EU Internet, als dat een optie in je telefoon is, moet uit staan.

Mocht dat ook niet werken, dan kan ik eventueel tijdelijk je 4G uit je aansluiting kunnen halen, maar dan moet je me wel weer even helpen herinneren om het aan te zetten als je weer terug bent ;)



MichD, dank je voor het meedenken!

Reageer