.

Beantwoord

Waarom heb ik geen internet in Griekenland?

  • 31 August 2017
  • 5 reacties
  • 263 Bekeken

Zit nu 5 dagen in Griekenland, en sinds vandaag geen internet, wel via wifi. Instellingen niet veranderd, wat kan er aan de hand zijn, het is heel vervelend.
icon

Beste antwoord door Caspar 1 September 2017, 12:15

Bekijk originele reactie

5 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Hoi Marjabergman,

Zit je inmiddels op een andere plaats, dan moet je eens proberen om je telefoon naar een netwerk te laten zoeken, als je er meerdere ziet probeer ze dan tot je verbinding hebt.

Voor alle zekerheid, je hebt mobiel internet toch niet per ongeluk uitgeschakeld op je telefoon of de vliegtuigstand geactiveerd?
Reputatie 5
Badge +9
Hoi Marjabergman,

Welkom op 't forum :)

Wat jammer dat je geen internet in Griekenland meer hebt. Ik heb je aansluiting erbij gepakt en je buitenland instellingen gereset. Doe hiervoor even je toestel uit en aan.

Verder kan je altijd eens handmatig een ander netwerk proberen. Dit doe je in je toestel bij instellingen > mobiele netwerk/aanbieder.

Laat je me weten of het heeft geholpen?

Groetjes,
Caspar

@franswon bedankt voor je hulp.
Helaas allemaal niet gelukt.
Reputatie 7
Badge +9
Hoi Marjabergman,

Kan je een kruisproef doen? Jouw simkaart in een andere, simlockvrije, telefoon en die andere in die van jou.
Zo wordt zichtbaar waar het probleem ligt, bij de simkaart of (de instellingen van) je telefoon.

Laat je ons wat weten?
Reputatie 5
Badge +5
Hoi Marjabergman,

Jeetje, wat balen dat het nog niet is gelukt om te internetten in Griekenland! Je wilt natuurlijk wel gewoon online blijven op vakantie.

De tip van franswon is een goede! Heb je de kruistest al uitgevoerd? Hierbij test je jouw simkaart in een andere telefoon en andersom, zo kunnen we vaststellen waar het probleem ligt. Controleer ook of de internetinstellingen op je telefoon goed staan. De opties voor 'dataroaming' en 'mobiele gegevens' horen hier aan te staan. Daarnaast kan het zijn dat je APN nog niet goed staat ingesteld bij je toegangspunten. Deze kun je in de meeste telefoons terugvinden onder Instellingen > Mobiele netwerken > Namen toegangspunten. Vul hierbij de volgende gegevens in:

APN: portalmmm.nl
Gebruikersnaam: KPN
Wachtwoord: GPRS

Laat je ons weten wat hier uit komt?

Groetjes,
Els

Reageer