.

Beantwoord

Waarom heb ik geen internet in Frankrijk?


Hoe komt het dat het internet niet werkt in Frankrijk. Ik heb alles geprobeerd zoals al aangegeven is bij anderen. Dit is nu het derder jaar dat simyio niet werkt in het buitenland. Ligt dit aan het bedrijf of aan mijn telefoon?Vriendelijke groet, M

Apn
wachtwoord
naam
icon

Beste antwoord door Jihane 27 May 2019, 12:30

Bekijk originele reactie

17 reacties

Hoi @Scheikunde

Check even onderstaande gegevens bij je APN instellingen;

APN. : Internet
Gebruikersnaam: KPN
Wachtwoord. : GPRS of gprs

Verder internet in het buitenland aan op je MijnSimyo en roaming op je telefoon.

Probeer ook eens handmatig een netwerk te zoeken.
Dag Ray,
Dank voor het antwoord. Bovenstaande had ik al gedaan.
onder naam toegangspoort kan ik alleen invullen: Mijn SimyoInternet, er stond KPN
verder zijn er onder APN meerdere opties. Wat in te vullen bij
server
mmsc
apn type
apn protocol

apn in/of uitschakelen kan ik niet!

handmatig een netwerk zoeken lukt ook niet. Mijn man heeft tele 2 en heeft geen enkel probleem.
Dit moet toch op te lossen zijn!

vriendelijke groet,
Marianne
De rest van de instellingen zo laten, anders had ik ze wel benoemd.

Een moderator zal ook nog reageren. Maar aangezien het weekend is zal dat denk ik morgen zijn.

Loop voor de zekerheid toestelhulp even na.
Dag Ray,
ik heb alles nagekeken en volgens de toestelhulp staat alles goed.
bedankt, ik wacht morgen af.
Vriendelijke groet,
Marianne
hallo ik ben ook in frankrijk en heb geen internet
Heb alle instellingen al langsgelopen, maar heeft niet geholpen. Kunnen jullie een reset doen?

dankjewel
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Scheikunde,

Welkom op het Simyo Forum!

Wat jammer dat je internet het niet doet in het buitenland! Ik heb je aansluiting er meteen bij gepakt, en ik zie dat jij de optie 'Internet op je mobiel in het buitenland' uit hebt gezet op 22 januari 2018. Vanaf dat moment kon je geen data verbruiken in het buitenland. Zolang deze optie uitstaat, kun je inderdaad niet verbinden met een buitenlands netwerk om te internetten. Gelukkig is hij makkelijk weer aan te zetten! 😃 Je doet dat door in te loggen op Mijn Simyo en dan te surfen naar Instellingen > Internet en bellen. Daar vink je 'Internet op je mobiel in het buitenland' weer aan.

Laat je me weten of het daarna lukt om te internetten in Frankrijk?

@Anja1950, ik snap dat het voor jou ook zeer onprettig is dat je niet kunt internetten in Frankrijk! Ik heb ook jouw aansluiting erbij gepakt en ik zie dat je buitenlandoptie netjes aanstaat. Mooi! Deze optie heb ik een reset gegeven, waarmee de instellingen vernieuwd worden op het netwerk. Wil jij je toestel een kwartier uitzetten en daarna weer aandoen?

Heb jij 'dataroaming' al aangezet op je mobiel? Dat is belangrijk om te kunnen internetten. Ook wil ik met je kijken naar je geavanceerde internetinstellingen (APN instellingen). Je komt daar door op je mobiel te gaan naar Instellingen > Mobiele netwerken > Namen toegangspunten. Daar voeg je een nieuwe APN toe met de volgende gegevens:

APN: internet
Gebruikersnaam: KPN
Wachtwoord: GPRS (of 'gprs' zonder hoofdletters)

Lukt het dan nog niet? Dan wil ik je vragen om handmatig een ander netwerk te kiezen op je mobiel via Instellingen > Aanbieder. Daar vink je uit dat je toestel automatisch naar netwerken zoekt, zodat je zelf netwerken kunt selecteren.

Laat je me weten hoe het gaat?

@Ray, dankjewel voor je hulp!

Groetjes,
Jihane
Sorry laatste zin niet gelezen. Internet werkt. Onnozele fout van me. Dank voor de behulp.
Vriendelijke groet,
Marianne
Dank voor je hulp en het resetten, maar nu kan ik echt helemaal niks meer, op geen enkel netwerk heb ik toegang, kan niet meer bellen of sms-en. Wat gaat er mis??
Reputatie 6
Badge +5
Hi Marianne,

Fijn om te lezen dat internet het inmiddels weer doet 🙂 Hartstikke graag gedaan!

@Anja1950 wat onhandig dat nu helemaal niks het meer lijkt te doen. Heb je je telefoon na de reset wel uitgezet? En de andere stappen van Jihane, heb je die doorlopen? Ik hoor het graag!

Groetjes,

Niels
Badge
Ik heb hetzelfde probleem in Duitsland en heb de toestelhulp doorlopen EN jullie filmpje bekeken over het handmatig instellen van een APN verbinding op een Samsung S7 Android Oreo. Ik kan wel handmatig een netwerk kiezen maar zou graag zien dat dit automatisch ook werkt ( ik werk wekelijks in Duitsland).

In de toestelhulp wordt aangegeven dat bij Poort Geen ingevuld moet worden. In het filmpje wordt aangegeven dat bij Poort 5080 ingevuld moet worden. In de toestelhulp staat dat ik bij Verificatietype Geen moet invullen, in het filmpje wordt gemeld dat daar PAP ingevuld moet worden. Zie deze link in een Sticky boven deze post https://youtu.be/tuZKgR6Npns

Op mijn nieuwe Galaxy A70 en een andere provider is bij Poort ook niets ingesteld en staat het Verificatietype wel op PAP.
Snappen jullie dat er voor een normale gebruiker geen touw aan vast te knopen is ?
Kan iemand die er verstand van heeft dit eens duidelijk maken en er voor zorgen dat er niet 2 verschillende instellingen worden opgegeven in de toestelhulp en het filmpje ?

Wat moet ik nu aanhouden ?
Hoi @!Snoete!

Ik kan een poging voor je wagen. (kijkende bij m'n eigen APN settings)

APN :internet
Gebruikersnaam : KPN
Wachtwoord : GPRS (of gprs als met hoofdletters niet werkt)

Poort, verificatietype zijn niet ingesteld.

APN-type : default,mms,supl (let op zijn komma's geen punten)

APN (roaming)protocol IPv4

Toestelhulp lijkt mij in dit geval leidend.
Badge
Ik zal komend weekend in Duitsland eens een aantal instellingen testen.

Waarom wordt niet overal GPRS gebruikt maar als dat niet werkt gprs ?
Naast Poort en Verificatie kun je zo al snel 6 combinaties van instellingen krijgen en is de kans op geen verbinding heel groot.

Als de toestelhulp leidend is waarom worden dan in de sticky van 17 juli 2018 andere waarden opgegeven :

Reputatie 5
Badge +4
Hoi !Snoete!,

Het lijkt mij inderdaad het beste om de toestelhulp op te volgen. Ik ga er even met de makers van de website achteraan of het echt zo is dat deze informatie niet meer up-to-date zou zijn.

Dan nog wel even over je eigen situatie. Deze maand heb je nog gewoon internet verbruikt in Griekenland én in Duitsland. Het lijkt er dus op dat je instellingen gewoon goed staan en dus ook gewoon werken?

Groetjes,

Kevin
Badge
Wat ik al aangaf kan ik wel handmatig een netwerk kiezen, maar niet automatisch.

Een keer op vakantie is dat voor mij geen probleem, wekelijks voor mijn werk wordt het een ander verhaal.....

Kun je mijn vraag over GPRS of gprs nog toelichten ?
Reputatie 2
Badge +2
Hoi Snoete,

Het automatisch verbinden met een buitenlands netwerk verschilt per toestel. Vaak lukt het wel en soms niet! Het is ons niet geheel duidelijk waarom je 'GPRS' moet gebruiken of 'gprs'. Volgens onze Toestelhulp houden we altijd het wachtwoord aan zónder hoofdletters, dus 'gprs'. Ik kan me voorstellen dat het met je werk een lastig probleem is. Hopelijk ga je hier niet veel last van krijgen.

Als je nog vragen heb, hoor ik het graag!

Groetjes,
Lu
Badge
Ik zal komend weekend in Duitsland eens een aantal instellingen testen.


Heb de verschillende instellingen volgens de toestelhulp en het filmpje getest en concludeer dat het niet veel uit maakt waar die instellingen op staan. In het gebied waar ik zat vond ik via het handmatig zoeken van een beschikbaar netwerk maar 3 stuks: namelijk O2.de, Vodafone.de en Telekom.de.
Bij Telekom.de had ik 9 van de 10 keer meteen 4G bij de andere 2 was het hooguit 2 of 3G, in de meeste gevallen geen verbinding.


Bij het Automatisch zoeken wordt volgens mij willekeurig 1 van de 3 netwerken gekozen. Ook de netwerken waarbij je handmatig al geen internet hebt, of alleen 2 / 3G.

Conclusie is dat wanneer je handmatig een netwerk met 4G hebt gevonden, gebruik die dan om d.m.v. roaming aan of uit de internetverbinding tot stand te brengen. Daarbij komt het in mijn geval nog steeds regelmatig voor dat er bij het aan zetten van de roaming geen 4G is en dus als nog weer handmatig een netwerk moet worden ingesteld.

Ik had trouwens 2 dezelfde Samsung Galaxy S7 toestellen met beide een Simyo abonnement, om mee te testen. Geen verschil. Op zich best omslachtig, zeker wanneer je vaak in het buitenland bent.
Reputatie 5
Badge +4
Hoi !Snoete!

Fijn dat je bij Telekom.de vaak gewoon 4G had! Het is altijd even zoeken welke provider op die plek het best werkt. Het is goed mogelijk dat juist die provider op een andere locatie enkel 2G/3G haalt en een andere provider juist wel weer 4G. Dit is in Nederland natuurlijk ook soms het geval.

Bij automatisch zoeken naar een netwerk, zou je toestel moeten verbinden met het netwerk met het sterkste signaal als op dat moment je netwerkmodus op 2G/3G/4G automatisch selecteren staat. Je kunt er ook voor kiezen om alleen 4G te selecteren. Het onhandige hieraan is alleen dat je hele verbinding weg valt als er op dat moment geen 4G beschikbaar is.

Ik kan me voorstellen dat het omslachtig lijkt om steeds deze instellingen steeds aan te moeten passen. Helaas ben je hierin afhankelijk van onze simkaart, je toestel en het beschikbare netwerk. Helaas is het zo dat in het buitenland de verbindingen niet altijd even goed zijn zoals in Nederland.

Groetjes,

Kevin

Reageer