Skip to main content
edit door @Thomas  17 juli 2018: De APN instellingen zijn inmiddels veranderd. In dit filmpje leggen we uit hoe je jouw iPhone instelt en voor Android hebben we dit filmpje.



Inmiddels is alles al geprobeerd. Overleg telefonisch vanuit NL en Duitsland (op jullie verzoek) Alles opnieuw ingesteld door jullie. Nu een nieuwe simkaart gekregen en ingesteld. Ook nu weer geen internet nu wij in België waren.

Zoals aangegeven in jullie brief en ook op de site ingevuld bij APN : gprs.

Tot mijn stomme verbazing lees ik nu een bericht van 3 juli 2017 ,telefoons en tech , een blog bericht, dat dit met HOOFDLETTERS moet en dat jullie dat ook hebben uitgetest. Wat is nu waar.

Wij kunnen het pas weer testen wanner wij in het buitenland zijn. Het toestel is een iPhone 5S.

Dank voor de reactie.
Hoi HildaC,



Knap vervelend zeg.



Uit ervaring weet ik dat soms GPRS werkt en soms gprs als wachtwoord, bij Belgische providers heb ik die ervaring namelijk. Ik heb dus maar 2 APN's aangemaakt zodat ik snel kan wisselen.

Naar het waarom is raden voor mij.

In de handleiding staat GPRS en dat werkt meestal, maar sommige providers pikken alleen gprs, ik geef altijd het advies om beide te proberen bij problemen.
Hoi Hilda,



Welkom op het Simyo Forum!



Oh, jee! Wat zonde dat het steeds niet lukte om te internetten in het buitenland! Ik zie dat je meerdere malen contact hebt gehad met de klantenservice hierover. Heb je ook geprobeerd om een ander buitenlands netwerk te selecteren? Je kunt dit doen door op je mobiel te gaan naar Instellingen > Aanbieder. Daar vink je uit dat je mobiel automatisch naar netwerken zoekt, zodat jij dat handmatig kunt doen.



Ik begrijp dat je nu niet meer in het buitenland bent. Wat Frans zegt klopt: vaak is het GPRS, maar als dat niet werkt, dan kan gprs ook wel werken.



Laat je me weten of het zo lukt?



Groetjes,

Jihane
Dag allen,

Helaas een slecht bericht voor Simyo. Vandaag naar Duitsland gereden en weer geen internet in Duitsland op de iPhone 5S nu met de nieuwe simkaart.

Alle instellingen staan goed (2 keer gecontroleerd!!!) Alle APN mogelijkheden geprobeerd, dus gprs en GPRS als wachtwoord, alleen portalmmm.nl invullen en de rest open laten of het woord internet op de portal plek. Zegt u het nu maar.

Op de 6S ook met Simyo abo werkt alles wel volgens de instructie en gprs!

Hoe gaat Simyo dit oplossen voor deze oude mensen.
Hoi HildaC,



Misschien is het verstandig naar een servicepunt van iPhone te gaan en het toestel en de instellingen te laten nakijken.
Wat gebeurd er als je een kruistest uitvoert tussen de 5s en de 6s?
Hi Hilda,



Oef, dat is niet fijn! Wil jij, zoals Ron suggereert, een kruistest uitvoeren tussen deze twee telefoons? Dat houdt in dat je de simkaarten wisselt, zodat je erachter kunt komen waar de kern van het probleem zich bevindt.



Hou je me op de hoogte?



@ Ron H en Franswon, dank voor de reacties!



Groetjes,

Jihane

Reageer