.

Beantwoord

Waarom heb ik geen bereik op de Ardennen?

  • 27 July 2017
  • 2 reacties
  • 1210 Bekeken

Ik ben in de Ardennen en kan niet bellen en niet gesprekken ontvangen. Wat kan ik doen !?
icon

Beste antwoord door RicoK 27 July 2017, 14:38

Bekijk originele reactie

2 reacties

Reputatie 7
Hallo,

Kun je wel op andere locaties in België gebruik maken van je aansluiting? In dat geval staan je buitenland-instellingen goed. Dan zou je eens kunnen proberen handmatig een netwerk te kiezen.

Echter, de Ardennen is natuurlijk wel een omgeving waardoor bereik wat lastig kan zijn door de kenmerkende natuur.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Harmluth,

Welkom op het Simyo Forum!

Wat jammer dat je geen bereik hebt op de Ardennen! Ik heb je aansluiting erbij gepakt en ik zie dat je buitenlandinstellingen gewoon goed staan. Ik heb toch een reset uitgevoerd - dat houdt in dat ik de instellingen opnieuw heb aangemeld op 't netwerk. Wil jij je toestel een kwartier uitzetten en daarna weer aandoen?

Lukt het dan nog niet? Dan wil ik je vragen om handmatig een ander netwerk te kiezen op je mobiel via Instellingen > Aanbieder. Daar vink je uit dat je toestel automatisch naar netwerken zoekt, zodat je zelf netwerken kunt selecteren. Je mag ze allemaal uitproberen totdat je op een netwerk stuit met voldoende dekking.

Let je er inderdaad op dat het goed zou kunnen dat het netwerk op de Ardennen niet zo sterk kan zijn vanwege de natuur?

Laat je me weten hoe het gaat?

@ RicoK, dankjewel voor je reactie!

Groetjes,
Jihane

Reageer