Skip to main content
antwoord

Waarom heb ik geen bereik meer op Curaçao?

• April 27, 2025
  • 4 reacties
  • 98 Bekeken

Ik zit voor mijn werk 4 maanden op Curacao en heb een e-sim abonnement bij jullie afgesloten.

nu is het zo dat ik even een weekje naar noord Amerika ben geweest op vakantie en bij terugkomst op Curacao heb ik geen bereik meer gehad, 

Hoe zou dat kunnen?,

wat kan ik daar tegen doen?

Beste antwoord door Seren

Hoi ​@LennardBaartmans,

Bedankt voor je bericht. Wat vervelend om te horen dat je geen verbinding kunt krijgen in Curaçao. Ik kijk graag met je mee naar een oplossing maar daar heb ik wel wat meer informatie voor nodig. Bijvoorbeeld:

• Welk toestel heb je?
  • Kun je wel bellen? 

Voor nu wil ik je vragen om deze drie pagina's door te nemen: Mobiel internet in het buitenland instellenHandmatig mobiel internet instellen en Netwerk handmatig selecteren. Misschien kun je nog even dubbel checken of alle instellingen juist staan (check vooral de APN-instellingen). Ik hoor graag van je of dit heeft geholpen. Voor nu heb ik in ieder geval je simkaart een reset gegeven. Als je jouw telefoon even 10 minuten uitschakelt zou het hierna weer moeten werken. Zo niet, hoor ik dat graag. Dan kijken we samen verder naar een oplossing. 

En heel erg bedankt ​@JanD, voor je behulpzaamheid! :) 

Groetjes,
Seren

4 reacties

JanD
  • Forum Expert
  • April 27, 2025

Beste ​@LennardBaartmans zie onderstaande link aangaande bel-, internet- en SMS-kosten.

Volgens mij kun je beter een lokale prepaidkaart kopern.

https://www.simyo.nl/klantenservice/roaming

@JanD heel erg bedankt voor het antwoord, alleen heeft u misschien ook antwoord op de vragen uit mijn eerste bericht?

JanD
  • Forum Expert
  • April 28, 2025

Beste ​@LennardBaartmans als je de vraag bedoelt over geen bereik, zou je de netwerkinstellingen binnen je mobiel eens kunnen resetten, dan worden wifi.Bluetooth en Mobiel bereik teruggezet naar hun standaard waarden.

Verder kun je proberen handmatig een provider te kiezen, in plaats van automatisch, zoals het meestal ingesteld staat.

Seren
Community manager
Forum|alt.badge.img+7
  • Community manager
  • antwoord
  • April 29, 2025

Hoi ​@LennardBaartmans,

Bedankt voor je bericht. Wat vervelend om te horen dat je geen verbinding kunt krijgen in Curaçao. Ik kijk graag met je mee naar een oplossing maar daar heb ik wel wat meer informatie voor nodig. Bijvoorbeeld:

• Welk toestel heb je?
  • Kun je wel bellen? 

Voor nu wil ik je vragen om deze drie pagina's door te nemen: Mobiel internet in het buitenland instellenHandmatig mobiel internet instellen en Netwerk handmatig selecteren. Misschien kun je nog even dubbel checken of alle instellingen juist staan (check vooral de APN-instellingen). Ik hoor graag van je of dit heeft geholpen. Voor nu heb ik in ieder geval je simkaart een reset gegeven. Als je jouw telefoon even 10 minuten uitschakelt zou het hierna weer moeten werken. Zo niet, hoor ik dat graag. Dan kijken we samen verder naar een oplossing. 

En heel erg bedankt ​@JanD, voor je behulpzaamheid! :) 

Groetjes,
Seren