Skip to main content

.

In Denenmarken en Zweden heb ik geen bereik, het gaat hier om sms versturen of ontvangen en bellen. Meerdere dingen geprobeerd, na 2 weken nog steeds niks veranderd... Erg vervelend, hoe kan dit verholpen worden?
Hoi Reimink, welkom op ons forum!



Wat vervelend dat je geen verbinding kunt krijgen in het buitenland.

In jouw gegevens zie ik staan dat voor jouw aansluiting de optie Bellen in en naar het buitenland aan staat. Dit is ook nog extra nagekeken, dus dat zou moeten werken.

Wat het aparte is, is dat je aangeeft ook geen smsjes te kunnen versturen. Dit hoort namelijk ook te kunnen wanneer Bellen in en naar het buitenland uit staat.



Misschien is roaming (en dan niet data-roaming) in jouw telefoon een aparte instelling? Maar wat je ook zou kunnen proberen is handmatig een netwerk proberen te selecteren. Je merkt dan vanzelf of sms'en lukt met een bepaald netwerk.



Kun je laten weten of dit je geholpen heeft?
Even voor de zekerheid het gaat hier echt om geen bereik hebben, je ziet geen netwerk staan? Heb je overigens ook in je telefoon ingesteld dat ie op automatisch netwerk zoeken staat?



Of komen de smsjes gewoonweg niet aan omdat je bijvoorbeeld bent vergeten 0031 of +31 te gebruiken voor het 6xxxxxxxx nummer dus i.p.v. 0612345678 +31612345678
Helemaal zeker, de nummers zijn met een landcode ervoor. Het is niet gelukt om een netwerk te kiezen dus ben overgegaan op een Zweedse simkaart. Wel jammer dat ik nu dubbele kosten heb.
Hoi Reimink,



Spijtig dat het niet gelukt is om verbinding te leggen met het netwerk



Zoals gezegd staan je instellingen goed op het netwerk. Bellen in het buitenland zou dus niet voor problemen moeten zorgen. Ben je terug in Nederland? Anders zou je je Simyo simkaart even kunnen testen in een andere telefoon.



Houd je ons op de hoogte wanneer je bereik hebt?



@pacorob, bedankt voor het meedenken.
Heb mijn simkaart ook al getest op een andere telefoon. Het duurt nog even voordat ik in Nederland ben. Kunnen jullie mijn nog tegemoet komen in de kosten voor de andere simkaart?
Hoi Reimink,



Erg vervelend dat je kosten hebt moeten maken om bereikbaar te zijn.



Volgens onze gegevens staan al je netwerkinstellingen goed. Dit is zojuist ook gecontroleerd door onze netwerkservice. Ik heb de instellingen voor het bellen in en naar het buitenland voor je aansluiting opnieuw ingesteld. Je dient de telefoon eenmalig uit en aan te zetten zodat je simkaart zich opnieuw kan registreren op het (buitenlands) netwerk.



Wanneer je geen netwerkoperator in je beeldscherm ziet, kan het zijn dat je lokaal geen bereik hebt. Je kan in dit geval handmatig de buitenlandse netwerken zoeken. Deze optie kan je vinden bij de verbinding- of netwerkinstellingen van je telefoon. Handmatig zoeken vergroot de kans dat je een netwerk vindt.



Indien het probleem hiermee nog niet is verholpen vernemen wij graag van je welke melding je hoort of te zien krijgt op je display.



Je geeft aan dat het even kan duren voordat je weer terug bent weer in Nederland. Zou je telefonisch contact met ons op willen nemen om de kwestie zo snel mogelijk te verhelpen? Wij kunnen dan ter plekke met de netwerkspecialisten van KPN bekijken of we het probleem te achterhalen is. Je kan onze telefonische Klantenservice bereiken via +3120-2003007 tussen 09.00 uur en 17:30 uur.
Hallo,

Helaas zit ik nog steeds met hetzelfde probleem elke keer dat ik naar het buitenland ga.

Sms ontvangen/versturen en bellen lukt helemaal niet.



De mogelijkheid van 'roaming' staat bij de instellingen van mobiele netwerken (samsung galaxy s5 mini) dus deze heb ik wel uitgeschakeld.



Wat kan ik nu doen? Straks in het buitenland kan ik niet de klantenservice bellen namelijk
Hoi Reimink,



Wat vervelend dat je nog steeds met hetzelfde probleem zit! Goed dat je er nu nog een bericht over stuurt!



Ik heb je aansluiting gecontroleerd en de instellingen op het netwerk staan goed. De optie 'Bellen in/naar het buitenland' staat aan, dus je moet in principe gewoon kunnen bellen en sms'en in het buitenland. Ik zal een reset uitvoeren van deze optie en dit zorgt ervoor dat alle oneffenheden tussen de simkaart en het netwerk worden weggewerkt. Hopelijk lost dit het probleem op.



Ik raad je tevens aan om roaming in te schakelen op je toestel. Je hoeft je geen zorgen te maken om internetverbruik in het buitenland, want die optie staat uit op jouw aansluiting.



Hopelijk werkt dit! Vervelende is dat we het niet meteen kunnen controleren, daarom wil ik je alvast wat tips meegeven voor in het buitenland als het probleem zich nog voordoet:




  • Plaats je simkaart in een ander toestel en een andere simkaart in je eigen toestel. Aan de hand hiervan kan je zien of het ligt aan de simkaart of aan het toestel. Als het aan het toestel lijkt te liggen, wat hoogstwaarschijnlijk het geval is, dan ligt het waarschijnlijk aan de instellingen op je toestel.
  • Schakel roaming in.
  • Probeer eens handmatig een netwerk te selecteren.
  • Neem ter plaatse anders contact met ons op via een lokale telefooncel of iets dergelijks. Het nummer dat je moet bereiken is +3120-2003007.



Gaat dit lukken? Laat ons weten wat je hebt ervaren?



Groetjes,

Ilias
Je hoort volgende week van mij
Hoi Reimink,



We wachten je reactie af :)



Groetjes,

Jihane
Wonder boven wonder, heb mijn simkaart in een andere telefoon gedaan en toen had ik voor het eerst bereik in het buiitenland. Eerder heb ik dit ook gedaan maar toen maakte dit geen verschil.

Daarna had ik ook bereik met mijn eigen telefoon.



Waarschijnlijk heeft het resetten van de instelling geholpen wat een van jullie heeft gedaan.



Groetjes
Hoi Reimink,



Is dat even goed nieuws! Wat fijn om te zien dat je netjes bereikbaar bent in het buitenland. Dat geeft toch een wat fijner en veiliger gevoel 🙂 Mochten wij nog iets voor je kunnen doen, laat het dan weten. We helpen je graag!



Geniet van je tijd in het buitenland :)



Groetjes,

Angela

Reageer