.

Beantwoord

Waarom heb ik geen bereik in het buitenland?

  • 2 March 2019
  • 4 reacties
  • 387 Bekeken

Meerdere xx in het buitenland (EU) en geen bereik voor bellen en internet. Gehele cyclus meerdere xx doorlopen. Iemand een idee of advies?
icon

Beste antwoord door Ray 2 March 2019, 13:05

Bekijk originele reactie

4 reacties

Hoi @Anja E

Ben je nu in het buitenland? Hieronder vind je een lijst die je kan doornemen en eventueel dingen aanpassen.

Sim-Only & Prepaid:
Staat bellen en gebeld worden in het buitenland en internet op je mobiel in het buitenland AAN op mijn Simyo https://mijn.simyo.nl/instellingen#tab_netwerkinstellingen ?
Staat data-roaming AAN op je toestel?
Staat je toegangspunt (APN) goed ingesteld? :
APN - internet
Gebruikersnaam - KPN (Is niet standaard ingevuld, deze zul je handmatig moeten invullen)
Wachtwoord - GPRS (als deze het niet doet gprs) (Is niet standaard ingevuld, deze zul je handmatig moeten invullen)

Sommige toestellen hebben de optie EU-Internet, deze moet, hoe verwarrend ook, op UIT staan.
Staat dit alles goed herstart dan je toestel en laat je toestel naar netwerken zoeken.

Vergeet niet de wijzigingen in de APN instellingen op te slaan.

Men dient er rekening mee te houden dat internetten en bellen buiten Zone 1 enorm veel geld kost.

Werkt bovenstaande allemaal niet? Als je in de gelegenheid bent om jouw simkaart in een ander, simlockvrij, toestel te doen en die andere simkaart in jouw toestel (kruisproef) kan je detecteren of het probleem aan (de instellingen van) de simkaart ligt of aan het toestel.
Als dit alles niet lukt dan zal een moderator de buitenlandoptie op je simkaart resetten.

Om te weten hoe je bovenstaande dient aan te passen heeft Simyo de pagina toestelhulp.

Hou je ons op de hoogte?

+++Wij bedanken Franswon eeuwig voor deze handige en mooie lijst.+++
Reputatie 7
Badge +10
Hi Anja,

Welkom op het Simyo Forum!

Wat onhandig dat je geen bereik hebt in het buitenland! Laten we daar snel iets aan doen. Ray heeft hele handige tips gegeven - heb je die al doorgelopen? Vooral het toevoegen van een nieuwe APN op je mobiel werkt vaak goed! Als dat niet werkt, raad ik je aan om handmatig een ander buitenlands netwerk te kiezen. Je doet dat door op je mobiel te gaan naar Instellingen > Verbindingen > Mobiele netwerken > Netwerkoperators. Dat is tenminste hoe het werkt op (volledig bijgewerkte) Android-toestellen. Heb je een andere telefoon? Dan kun je naar deze pagina en jouw mobiele telefoon opzoeken. Dan klik je op 'Handmatig een netwerk selecteren'. Je ziet dan alle stappen die je moet doorlopen om een ander netwerk te vinden.

Ook heb ik je aansluiting erbij gepakt en heb ik meteen een reset uitgevoerd op je buitenlandopties. Hiermee worden de instellingen vernieuwd op 't netwerk. Wil jij je toestel een kwartier uitzetten en daarna weer aandoen?

Laat je me weten of dit zo werkt?

@ Ray, dankjewel voor je antwoord!

Groetjes,
Jihane
Hallo Jihane,
Ik ben er lang mee bezig geweest, alle opties uitgevoerd,maar het werkte niet. Uiteindelijk met een andere simyo gebruiker aldaar, inmiddels weer in Nederland, apn vergeleken en als zodanig over genomen en toen werkte het. De naam was anders, kpnmmm.nl portalmmm en iets met proxy. Totaal anders rs dus als boven genoemd in deze chat. Bij mijn volgende buitenlandse reis zie ik wel weer. Vriendelijke groet Anja.
Reputatie 7
Badge +10
Hi Anja,

Oh, bijzonder! Dit zijn de nieuwere instellingen, maar goed om te weten dat de oude instellingen soms juist de oplossing kunnen zijn. Super! Fijn dat het daarna werkte!

Heb je nog andere vragen?

Groetjes,
Jihane

Reageer