.

Beantwoord

Waarom heb ik geen bereik in het buitenland?

  • 27 July 2017
  • 3 reacties
  • 109 Bekeken

ik ben een paar weken terug naar het buitenland gegaan in mn eentje, toen ik er tot mijn schrik achter kwam dat ik geen bereik had dus met niemand contact op kon nemen of andersom. met veel moeite ben ik toch bij mn B&B aangekomen omdat ik ze niet wist te bereiken, daar heb ik op internet gezocht wat ik kon doen. bellen en smssen in het buitenland stond uit, (wat ik opzich al best raar vind maargoed) vervolgens meerdere keren mn telefoon aan en uit gezet maar het werkte nog steeds niet. vervolgens heb ik handmatig verbinding proberen te maken met netwerken maar elke keer kreeg ik n foutmelding. Omdat ik geen bereik had en jullie dus niet kon bellen heb ik de dag erna voor best veel geld een tijdelijke simkaart gekocht zodat ik onderweg in ieder geval nog contact met mensen kon opnemen als er iets zou zijn. nu ben ik weer terug in nederland, maar ik ga over een paar weken weer naar Duitsland; en ik zou heel graag gewoon bereik willen hebben dan; dus ik zou graag jullie hulp hierbij willen dat ik er straks zeker van kan zijn dat ik bereik heb.
Zoals ik eerder al zei staat bellen en smssen in het buitenland nu aan en handmatig verbinding maken met een netwerk lukt ook niet. Ik hoop echt dat er iets aan gedaan kan worden anders zal ik toch echt een nieuwe simkaart ergens anders moeten gaan kopen.
alvast bedankt voor jullie hulp
naomi
icon

Beste antwoord door Jihane 28 July 2017, 19:00

Bekijk originele reactie

3 reacties

Naomi,

Ik lees in je verhaal niet dat je roaming aan stond en dus staat. Check op je telefoon instellingen en mobiele netwerk.
Hee Ray, bedankt voor je reactie, ik heb in het buitenland m'n roaming wel aangezet, dit maakte echter geen verschil
Reputatie 7
Badge +10
Hi Naomi,

Welkom op het Simyo Forum!

Wat vervelend dat je geen verbinding kon maken in het buitenland! Ik heb je aansluiting erbij gepakt en ik zie dat je hierover ook gemaild hebt. Mijn collega heeft je mail beantwoordt met allerlei tips om in de toekomst toch nog te kunnen bellen en sms'en in 't buitenland.

Ik heb daarbovenop ook nog een reset uitgevoerd op je buitenlandoptie. Daarmee wordt bedoeld dat ik de instellingen op het netwerk opnieuw heb aangemeld. Wil jij je toestel een kwartier uitzetten en daarna weer aandoen?

Als dat niet werkt, wil ik je vragen om in 't buitenland je simkaart in een ander toestel te plaatsen en andersom. Zo kom je erachter of het probleem ligt bij je simkaart of bij je toestel.

Hou je me op de hoogte hiervan?

@ Ray, dankjewel voor je reactie!

Groetjes,
Jihane
@ Jihane ,
bedankt voor je reactie,
Ik heb de mail inderdaad ontvangen, Ik heb eigenlijk alles toen al geprobeerd
toen ik in Milaan zat maar niks hielp. vervolgens heb ik daar tijdelijk een nieuwe simkaart gekocht waar ik wel gewoon
mee kon bellen/smssen en internetten, dus ik denk dat het toch echt aan de simkaart ligt en niet aan mn telefoon.
Ik heb mn telefoon nu een tijd uitgeschakeld en de sim eruitgehaald maar nu ik nog in nederland zit kan ik natuurlijk niet testen of het werkt. gelukkig maakt het volgende week als ik naar Duitsland ga niet zo heel erg uit als straks blijkt dat ik weer geen bereik heb, nu ik niet ga rondreizen en er al gedeeltelijk op voorbereid ben.
Ik hoor graag wat ik straks kan doen als toch blijkt dat na de reset die je hebt uitgevoerd ik nog steeds geen bereik heb.
Ik hou jullie in ieder geval op de hoogte en bedankt voor je hulp,
Naomi

Reageer