.

Beantwoord

Waarom heb ik geen bereik in het buitenland?

  • 25 October 2014
  • 7 reacties
  • 602 Bekeken

Hi,

Ik verblijf momenteel in het buitenland, maar na de overzetting van mijn nummer naar Simyo heb ik geen bereik meer. Kunnen jullie kijken waar het misgaat?

Groet,
Julia
icon

Beste antwoord door Ernst 27 October 2014, 11:47

Bekijk originele reactie

7 reacties

Reputatie 5
Badge +11
Hoi Julita, welkom op het Simyo forum!

In je gegevens zie ik dat er inmiddels een SMS is verstuurd. Was dit bewust?
Zo ja; Top! Zo niet; wil je het dan nog eens proberen?

Ik zie dat je op de 24 de optie 'Bellen in en naar het buitenland' heb aangezet, dus bellen zou ook moeten kunnen.
Wat je zou kunnen proberen is om handmatig de netwerken te selecteren en uit te proberen. Kun je laten weten of het gelukt is?
Hi,
Ik heb geen goed bereik in buitenland. Internet werkt niet.  Ikontvang wel sms-jes, maar geen appjes. Uitgaand werkt er niets.

Hebben julli eeen idee waar dit aan kan liggen? Ik ben nu in Nederland dus kan het helaas niet uittesten!

Ik heb 1x wel alle apps binnen gekregen toen ik mijn mobiel uit-en weer -aangezet had. Daarna werkte dat niet meer.
Van 15 juli t/m 30 juli zat ik in buitenland.


Groet! Nicole
Reputatie 5
Badge +11
Hoi Nicole de Veer, welkom op ons forum!

Het klopt dat je geen goed bereik had in het buitenland. Je zou 'Internet op je mobiel - buitenland' aan hebben staan op Mijn Simyo, maar dit was niet goed geregistreerd op het netwerk.

Dit hebben we nu rechtgezet waardoor je wel kunt internetten in het buitenland. Als het niet meteen lukt, probeer dan de aanwezige netwerken even handmatig te selecteren en uit te proberen.
Hi Ernst,

Allereerst super dat dit eruit gekomen is !!!
Dank je voor het uitzoekenen rechtzetten.
En wat gaaf dat jullie op deze manier mensen kunnen helpen, ik zeg het voort!

Groetjes, Nicole
Hallo simyo!
Momenteel ben ik in Spanje en ik kan geen smsjes versturen. Eerst had ik bellen en smsen uit staan voor in het buitenland, maar heb dit zojuist wel aangezet. Nogsteeds ontvang ik niets en kan ik ook niets verzenden.
Hoe kan dit zo snel mogelijk opgelost worden????
Groetjes
Reputatie 6
Badge +10
Hi Ernst,

Allereerst super dat dit eruit gekomen is !!!
Dank je voor het uitzoekenen rechtzetten.
En wat gaaf dat jullie op deze manier mensen kunnen helpen, ik zeg het voort!

Groetjes, Nicole


Hoi Nicole de Veer,

Wat tof om te horen dat je zo enthousiast bent 🙂 Bedankt! Laat je ons weten of het je de eerstevolgende keer in het buitenland wel lukt om online te komen?

Groetjes!

Tiury

Hallo simyo!
Momenteel ben ik in Spanje en ik kan geen smsjes versturen. Eerst had ik bellen en smsen uit staan voor in het buitenland, maar heb dit zojuist wel aangezet. Nogsteeds ontvang ik niets en kan ik ook niets verzenden.
Hoe kan dit zo snel mogelijk opgelost worden????
Groetjes


Hoi Leona,

Wat onhandig dat je nu niet bereikbaar bent in het buitenland. Ik zie inderdaad dat je gisteravond de optie hebt aangezet, dus je verbinding zou het nu moeten doen. Heb je in de tussentijd nog een keer je telefoon opnieuw opgestart? Het wil wel eens in het buitenland zo zijn dat je telefoon niet meteen een optie wijziging doorkrijgt.

Mocht dit niet helpen, adviseer ik je naar verschillende netwerken te zoeken met je telefoon, om te testen of je telefoon het wel op die netwerken doet 🙂

Laat je me weten of het heeft geholpen?
Hoi,

Ik zit in oostenrijk en jullie hebben net mijn oude nummer overgezet naar mijn nieuwe simyo kaart. Ik kan nu alleen geen netwerk verbinding maken. Bellen in het buitenland staat aan en roaming ook. Heb ook mijn telfoon al opnieuw opgestart. Kunnen jullie misschien mijn sim resetten of zoiets?

Dank alvast!
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Jyt,

Welkom op 't Simyo Forum!

Wat jammer dat je geen verbinding kunt maken met een buitenlands netwerk! Het zou wel gewoon moeten lukken, aangezien je nummerbehoud goed voltooid is. Ik heb je aansluiting erbij gepakt en ik zie inderdaad dat je buitenlandoptie netjes aanstaat. Ik heb deze optie een reset voor je gegeven, wat inhoudt dat ik de instelling op het netwerk opnieuw heb aangemeld. Wil jij je toestel een kwartier uitzetten en daarna weer aandoen?

Als dat niet werkt, raad ik je ook sterk aan om handmatig een ander netwerk te kiezen. Je doet dat door op je mobiel te gaan naar Instellingen > Aanbieder. Daar vink je dan uit dat je toestel automatisch naar netwerken zoekt, zodat je dat handmatig kunt doen. Je mag alle netwerken uitproberen tot je een netwerk tegenkomt met voldoende dekking.

Mocht het hierna nog niet werken, dan wil ik je vragen om je simkaart in een ander toestel te stoppen en andersom. Kun je in een andere telefoon wel verbinding maken? Zo komen we er achter waar de kern van 't probleem zich verstopt!

Hou je me op de hoogte?

Groetjes,
Jihane

Reageer