.

Beantwoord

Waarom heb ik geen bereik en ook geen 3G in Spanje?

  • 10 June 2017
  • 4 reacties
  • 510 Bekeken

Badge
Ik ben in spanje en had de eerste paar dagen gewoon bereik overal, en toen deed me 3g het al niet en heb toen al alles geprobeerd wat iedereen zei : alles instellen naar buitenland en roaming aan zette en telefoon uit en aan, kaartjes der uit gehaald, netwerken gezocht maar niks hielp en nu is mijn bereik ook helemaal weg, en dat ligt niet aan spanje zelf wat vrienden van mij hebbe wel bereik en ik heb nu nergens meer bereik. Wat erg vervelend is aangezien ik nu EN geen breik heb EN geen 3g.

Wat kan ik doen?

Groetjes franka
icon

Beste antwoord door Caspar 13 June 2017, 17:11

Bekijk originele reactie

4 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Beste Franka,

Allereerst, heb je prepaid of sim-only?
Met prepaid is internet in het buitenland niet mogelijk, bellen wel.

Bij sim-only:

Internet in het buitenland moet aanstaan op zowel Mijn Simyo als op je mobiel.
Mobiele data moet aanstaan moet aanstaan op je toestel.
Bij de netwerkinstellingen moet het geselecteerde toegangspunt de volgende gegevens bevatten:

APN portalmmm.nl
Gebruikersnaam KPN
Wachtwoord gprs (kleine letters)

Een eventueel aanwezige EU-Internet moet UIT staan (dit is alleen voor bepaalde contracten met een buitenlandse provider)

Laat nu je toestel zoeken naar een netwerk

Soms moet na het vinden van een netwerk de mobiel opnieuw gestart worden.

Nu zou het moeten werken

Werkt het nog niet dan zal een moderator je simkaart resetten en lees je hier verder over.

Laat je even weten of het nu werkt?
Badge
Nee tot nu toe niet gewerkt, snap ook niet waar ik sommige dingen kan vinden, maar ga vandaag toch alweee naar huis toch bedankt
Reputatie 7
Badge +9
Hoi Franka,

De toestelhulp geeft uitleg https://www.simyo.nl/klantenservice/toestelhulp#/
Reputatie 5
Badge +9
Hoi Franka,

Wat vervelend dat het niet lukte om te bellen en te internetten in Spanje. Gelukkig ben je nu alweer terug en heb je er geen last meer van.

Ik heb je buitenland opties voor de volgende keer alvast even gereset. Hiermee worden alle instellingen opnieuw aangemeld op het netwerk. Doe hiervoor alleen even je toestel uit en aan. Verder kan je met de link in het bericht van franswon kijken of de instellingen in je toestel goed staan.

Werkt het daarna nog niet? Probeer dan eens handmatig andere netwerken. Dit kan je in je telefoon doen bij instellingen > mobiele netwerken/aanbieder.

Zo ben je alvast voorbereid voor de volgende keer dat je op vakantie gaat 😃 Heb je hier nog vragen over?

@franswon, bedankt voor je hulp!

Groetjes,
Caspar

Reageer