.

Beantwoord

Waarom had ik zo'n slechte internetverbinding in Duitsland?

  • 6 May 2018
  • 5 reacties
  • 453 Bekeken

Badge
Hallo,

Afgelopen week ben ik met mijn gezin een weekje naar Duitsland gegaan, in de omgeving van Saarburg.

Ik had een verbinding met O2 DE. Mijn vrouw heeft een abonnement bij Vodafone dus die had daar ook verbinding met Vodafone.

We hebben beide ongeveer dezelfde telefoons (J5 en J3).

Het viel heel erg op dat bij Vodafone de internetverbinding erg goed was. Heel af en toe was deze iets minder of zelfs weg.
Bij mij was de internetverbinding erg slecht. Meestal geen verbinding of met 3G. Met 3G was ik ook tevreden geweest maar die wou dus ook niet.

Ik kan me niet voorstellen dat het aan een instelling ligt (in een ander land was dit wel goed namelijk) dus moet het haast wel aan O2 DE liggen.

Is dit bij jullie bekend?
icon

Beste antwoord door Els 7 May 2018, 12:16

Bekijk originele reactie

5 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Hoi Sip,

In zo'n geval kan je het beste zoeken naar een ander netwerk, als je verbinding hebt staan in principe je instellingen goed.
Wel kan het zijn dat je met het wijzigen van het wachtwoord in je APN, van gprs naar GPRS of omgekeerd, ineens verbinding krijgt met een ander, beter, netwerk. Mijn vrouw en ik hebben bijna dezelfde toestellen (S7 dual-sim en S7) en hadden ook problemen met dezelfde instellingen....
Ik ga regelmatig naar onze oosterburen. Ik zit meestal op E-plus en heb daar een puike verbinding mee.
Reputatie 5
Badge +5
Hoi Sip,

Wat leuk dat je in Duitsland bent geweest met je gezin! Hebben jullie een leuke tijd gehad?

Uiteraard snap ik dat je graag net zo'n goede verbinding had gehad als je vrouw! Wist je dat dat gewoon mogelijk was? Je kunt namelijk in het buitenland handmatig een ander beschikbaar netwerk kunt selecteren? De meeste telefoons staan ingesteld om automatisch verbinding te maken met een netwerk zodra je de grens over bent. Het kan dan voorkomen dat je telefoon een netwerk selecteert dat niet echt een goede dekking biedt voor mobiel internet. Je kunt dan handmatig zoeken naar beschikbare netwerken. In Duitsland kun je kiezen voor Telekom Deutschland, Vodafone, E-Plus en O2 DE.

Helaas hebben we geen invloed op de kwaliteit van een buitenlands netwerk. 😞 Net als in Nederland het geval is, kan een netwerk op bepaalde locaties wat minder van kwaliteit zijn. Gelukkig kun je dus, net als Ray, in Duitsland handmatig bijvoorbeeld kiezen voor E-Plus. Die gebruik ik zelf ook vaak als ik daar ben. 🙂

Laat je het weten als je nog vragen hebt?

@ Ray en Franswon, bedankt voor jullie reactie!

Groetjes,
Els
Badge
Dan gaan we dat de volgende keer proberen. Bedankt
Reputatie 7
Badge +10
Hi Sip,

Super 🙂 Ik wens jou dan nog een heel fijn weekend toe!

Groetjes,
Jihane

Reageer