.

Beantwoord

Waarom geen verbinding met mobiel internet in Duitsland?

  • 16 August 2014
  • 5 reacties
  • 768 Bekeken

Badge +1
  • Startend Simyaan
  • 3 reacties
Hallo, ik krijg maar geen internet verbinding. Alles settings nagelopen.

Roaming toestaan dataverbinding aan, bij mijn simyo internet op mobiel aan ook in buitenland, provider eplus handmatig gekozen, apn op standaard kpn hi internet portalmmm.nl

Toestel Nokia 520 met Windows phone 8.1

Wat doe ik nog verkeerd?

Alvast bedankt voor het mee denken!
Eska
icon

Beste antwoord door Kim 18 August 2014, 15:02

Bekijk originele reactie

5 reacties

Badge +6
Hoi Eska, welkom op het forum van Simyo!

De optie "Internet op je mobiel - buitenland" stond helaas niet goed op je aansluiting, dit heeft onze IT afdeling nu alsnog goed gezet.
Zou je je telefoon even uit en weer aan willen zetten?

Wanneer je vervolgens de APN portalmmm.nl gebruikt en Dataroaming aan hebt staan, zou je nu verbinding moeten krijgen met mobiel internet in Duitsland.

Ik hoor graag van je of dit inderdaad het geval is! 🙂
Badge +1
Hoi Eska, welkom op het forum van Simyo!

De optie "Internet op je mobiel - buitenland" stond helaas niet goed op je aansluiting, dit heeft onze IT afdeling nu alsnog goed gezet.
Zou je je telefoon even uit en weer aan willen zetten?

Wanneer je vervolgens de APN portalmmm.nl gebruikt en Dataroaming aan hebt staan, zou je nu verbinding moeten krijgen met mobiel internet in Duitsland.

Ik hoor graag van je of dit inderdaad het geval is! :)


Het werkt! Dank voor de snelle support.
Reputatie 4
Badge +10
Hoi Eska,

Bedankt voor je terugkoppeling 🙂 Super dat je weer kan internetten.

Als je nog vragen hebt, dan weet je ons te vinden 🙂
Badge
Zelfde probleem hier op een Nokia 520 met WM 8.1, maar dan in Denemarken.
Telefoneren wel roaming, internet niet.
Wifi werkt wel, maar daar heb je buitenshuis zo weinig aan.

Vooral voor de navigatie op de telefoon zou het wel handig zijn als ik wel internet zou hebben (routeinformatie, POI, verkeersinfo, etc).

Op het display staan linksboven de signaalsterkte-balkjes en een wit driehoekje (en daarnaast Wifi als dat ingeschakeld is)
Als ik naar beneden veeg zie ik er onder staan "simyo 3G", voordat ik mijn telefoon uit- en aangeschakeld had, stond daar een Deense provider (TELIA DK)

In Nederland had ik wel mobiel internet.

Stappen die ik al geprobeerd heb:
Internet in het buitenland aangezet (Mijn Simyo)

-Mobiel netwerk:
Dataverbinding ingeschakeld en roamen toestaan
Instellingen voor simkaart: netwerk automatisch en handmatig (Telia DK) geprobeerd

-Toegangspunt:
APN instellingen gecontroleerd en verschillende mogelijkheden geprobeerd (portalmmm.nl,IPv4,PAP en portalmmm.nl, IPv4, geen),
nieuw aangemaakt, EUINTERNET (misschien dat LBO het wel zou doen) geprobeerd, werkt ook niet.
Badge +8
Hoi simonlebon,

Bedankt voor je duidelijke uitleg. Ik heb je aansluiting laten nakijken en er is iets niet goed gegaan met het inschakelen van je optie op Mijn Simyo. Nu staat alles goed, en raad ik je aan om de APN portalmmm.nl te gebruiken. Dan moet het nu helemaal lukken met mobiel internet in Denemarken :)

Laat je hier weten of het nu lukt?

Groetjes,
Charlene

Reageer