Skip to main content
Vraag

Waarom geen mobiele data in buitenland met diverse Xiaomi telefoons

• July 19, 2025
  • 9 reacties
  • 165 Bekeken

L.s,

In het buitenland hebben een aantal van onze mobiele telefoons geen mobiele data verbinding. 

Mijn dochter met een Poco F6 heeft prima verbinding met haar Simyo sim only abonnement.

Andere dochter met zowel een oude Poco X3 NFC, als een nieuwe Xiaomi Redmi Note 14 nul mobiele date mogelijk. Beide toestellen geven gelijke foutmelding 'verbinding met mobiele date netwerk verbroken' zodra ik overige instellingen bij mobile netwerken probeer te openen. Data roaming staat uiteraard aan, ook buitenlandse data bij de mijn Simyo instellingen.

In het verleden soortgelijke problemen gehad bij een andere provider met een Xiaomi toestel. Ook bij Simyo sprake van incompatibiliteit?

9 reacties

Forum|alt.badge.img+7
  • Forum expert
  • July 19, 2025

Wat was bij die andere providers de oplossing?

Friesian
  • Forum Expert
  • July 19, 2025

Werkt het wel als je handmatig een netwerk kiest? Er kan verschil zitten in de netwerken dat de een beter werkt dan de ander. 

• auteur
  • Beginner
  • July 21, 2025

Wissel van mobiel en/of provider heeft het probleem destijds opgelost. Mobiel deze week al gewisseld, providerwissel nu geen optie.

Handmatig provider kiezen lukt niet. Net 4 verschillende providers geprobeerd, met de genoemde foutmelding of ‘geselecteerd netwerk niet beschikbaar’ tot gevolg.

Inmiddels ook handmatig een nieuwe APN aangemaakt met de gegevens van Simyo; zelfde foutmelding..

JanD
  • Forum Expert
  • July 21, 2025

Beste ​@tminus3 zie o nderstaande link voor mogelijke oplossingen:

https://www.simyo.nl/klantenservice/toestelhulp/internet-in-het-buitenland-instellen

Succes

• auteur
  • Beginner
  • July 22, 2025

@JanD De messte stappen zoals beschreven reeds doorlopen. Net een kruistest gedaan. Simyo sim doet het op mijn mobiel wel in Spanje, andersom de Hollands Nieuwe in Redmi Note 14, geheel up to date, niet. Weer dezelfde foutmeldingen. 

Kan simyo hier nog iets betekenen?

JanD
  • Forum Expert
  • July 22, 2025

Beste ​@tminus3 wacht s.v.p. de reactie van een moderator binnen dit forum af.

Succes.

Roeqajja
Forum|alt.badge.img+7
  • Moderator
  • July 23, 2025

Hi ​@tminus3,

Bedankt voor je bericht. Wat onhandig dat je geen internetverbinding hebt in het buitenland met meerdere telefoons!

Zou je mij een privébericht kunnen sturen met de telefoonnummers waar het om gaat? Ik kan dan meekijken op de aansluitingen.

Bedankt voor jullie hulp! ​@wimj12 ​@Friesian ​@JanD 

Groetjes,
Roeqajja

• auteur
  • Beginner
  • July 24, 2025

@Roeqajja 

Heb je gisteren een prive bericht gestuurd. Is simyo bekend met incompatibiliteit met diverse poco/redmi toestellen. 

Ik kan me niet voorstellen dat ik de enige ben die hiet tegenaan loopt. 

Roeqajja
Forum|alt.badge.img+7
  • Moderator
  • July 25, 2025

Hi ​@tminus3,

Bedankt voor je bericht.

Ik heb je privébericht ontvangen en help je graag verder via deze weg!

Groetjes,
Roeqajja