Skip to main content
Ik heb 2000mb aan internetbundel. Vandaag in het buitenland op internet en zie gelijk verbruik ontstaan buiten de bundel. 2000mb is onaangetast. Las dat per 30 april internet in het buitenland wordt verrekend met de bundel. Waarom is dat dan niet gebeurd? Gaarne zsm uitleg.
Mijn bundel is onaangetast en heb daarnaast minder dan een euro kosten buiten de bundel, maar ik krijg wel de mededeling dat 80% van mij limiet is gebruikt. Symio reageert niet op mijn vraag via dit forum. Raar hoor.
Ik heb 2000mb aan internetbundel. Vandaag in het buitenland op internet en zie gelijk verbruik ontstaan buiten de bundel. 2000mb is onaangetast. Las dat per 30 april internet in het buitenland wordt verrekend met de bundel. Waarom is dat dan niet gebeurd? Gaarne zsm uitleg.



Op dit moment kunnen de MBs die in een ander EU land worden verbruikt nog niet verrekend worden met je Nederlandse internetbundel. De enige kosten die tot nader order in rekening worden gebracht is een toeslag van 6 cent per MB. Dit zijn dus buiten-bundel kosten.
@Scotsman Die uitleg ken ik. Maar hoe kan het dan dat ik een melding krijg van Symio dat meer dan 80% van mijn limiet is verbruikt, terwijl ik via MijnSymio zie dat er nog niet één MB van mijn bundel af is? Gebeurt er iets dat ik niet zie?????
Foutje van Simyo. Hetzelfde probleem is ook door anderen gemeld. Ik neem aan dat Simyo aan een oplossing werkt.
Hoi Alice04 & Vakantie12



@Alice04, wat vervelend dat er onduidelijk bestaat over je verbruikte MB's in het buitenland. Zoals Scotsman heel goed heeft uitgelegd, is het technisch nog niet mogelijk om MB's uit je bundel te berekenen. Om die reden betaal je alleen de EU-toeslag. Zodra het voor ons wel mogelijk is, betaal je MB's uit je bundel + de EU-toeslag.



Medio 2017 zal ook de toeslag verdwijnen en verbruik je jouw MB's alleen uit je bundel. Maakt dit het duidelijker voor je?



@Vakantie12, jouw vraag heb ik ondertussen via dit topic beantwoord. Hier werd mij niet precies duidelijk dat je in het buitenland zat. Indien dat het geval is, wil ik je doorverwijzen naar dit topic. Hier leg ik precies uit waarom het sms'je wat jij hebt gehad niet juist is.



Laat je weten of het allemaal duidelijker is geworden?



@Scotsman, heel erg bedankt voor je duidelijke antwoord!



Groetjes,

Angela

Reageer